KKake Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Har et sært problem her, og det er at jeg koblet til min Nokia N80 i USB porten fremme på PCen, men da klikket Windows og etter 2-3 minutter trykte jeg på reset knappen (foran på kabinettet), men når jeg starter opp igjen PCen starter den fint, bortsett fra at skjermen går i "Power Save" modus og blir der. Har prøvd å koble fra USB på hovedkortet. Har også sett etter, og da starter skjermkort og cpuvifte opp. Trenger seriøst hjelp Lenke til kommentar
KKake Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Hjelp! Først fikk jeg den til å starte igjen, men da ville ikke Windows på, så jeg restartet den igjen, men da luktet det plutselig brent, og vifte på GPU starter så vidt, men CPU vifta ikke vil gå rundt, en liten lysdiode som er i PCen min blinker når jeg skrur på strømmen, og det kommer klikkelyder, mest sannsynelig fra CPU vifta, hva kan ha skjedd? Har PSUen tatt kvelden? At den sang på siste vers og ble overbelastet når satt i N80en? Lenke til kommentar
Xenofil Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Hjelp! Først fikk jeg den til å starte igjen, men da ville ikke Windows på, så jeg restartet den igjen, men da luktet det plutselig brent, og vifte på GPU starter så vidt, men CPU vifta ikke vil gå rundt, en liten lysdiode som er i PCen min blinker når jeg skrur på strømmen, og det kommer klikkelyder, mest sannsynelig fra CPU vifta, hva kan ha skjedd? Har PSUen tatt kvelden? At den sang på siste vers og ble overbelastet når satt i N80en? 8325187[/snapback] Bygget du maskinen selv? Hvor koblet du mobilen til, rett i hovedkortet bak eller i fronten på karbinettet? Hvis du bygget den selv og satt kablene fra karbinettet (usb pluggen som skal på hk fra karbinett) feil vei, så kan det ha oppstått en kortslutning.. Men prøv å resette bios. Hvis du ikke vet hvordan du gjør det, så slå opp i manualen til hovedkortet ditt (husk å 'avelektrifisere' deg selv først ved feks å ta på innsiden av karbinettet når strømforsyningen står i, eller ved å ta på en kran på badet el.) Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 om lys dioden på hovedkortet blinker er det en a 3 ting: prosessor, hovedkort eller PSU (eller alle 3) dette lyset skal lyse fast, alt utenom dette er problematikk... sjekk hovedkort produsentens hjemmeside, de bør ha en FAQ for blinkende lys på hovedkortet, eller ring support/salgs sted. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Hjelp! Først fikk jeg den til å starte igjen, men da ville ikke Windows på, så jeg restartet den igjen, men da luktet det plutselig brent, og vifte på GPU starter så vidt, men CPU vifta ikke vil gå rundt, en liten lysdiode som er i PCen min blinker når jeg skrur på strømmen, og det kommer klikkelyder, mest sannsynelig fra CPU vifta, hva kan ha skjedd? Har PSUen tatt kvelden? At den sang på siste vers og ble overbelastet når satt i N80en? 8325187[/snapback] Bygget du maskinen selv? Hvor koblet du mobilen til, rett i hovedkortet bak eller i fronten på karbinettet? Hvis du bygget den selv og satt kablene fra karbinettet (usb pluggen som skal på hk fra karbinett) feil vei, så kan det ha oppstått en kortslutning.. Men prøv å resette bios. Hvis du ikke vet hvordan du gjør det, så slå opp i manualen til hovedkortet ditt (husk å 'avelektrifisere' deg selv først ved feks å ta på innsiden av karbinettet når strømforsyningen står i, eller ved å ta på en kran på badet el.) 8325298[/snapback] PC er bygget selv ja, og jeg koblet til USBen foran, noe som jeg har gjort før, men jeg tror det er PSUen som har tatt kvelden, at den ble overbelastet når jeg koblet i N80en, og at den nå ikke klarer å levere strøm til skjermkortet, for PCen starter opp, men skjermen mener at den ikke får signal. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Hmm... Har prøvd å bytte PSU nå, men det funker fortsatt ikke, kan det være skjermkortet? Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Hæ? Er det ikke mobilen Nokia N80 det er snakk om her da? Drar den så vannvittig mye strøm da? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Er det jeg også synes er rart, hvorfor skulle PCen klikke når jeg koblet i N80en min? Men det gjorde den vist :s Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Men det skjedde ikke noe med mobilen? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Nei, skjedde ikke noe med mobilen, men tror det er skjermkortet som har gått, skal sende det inn til Komplett, men skal jeg sende en mail som forklarer problemene og slikt først? Lenke til kommentar
Xenofil Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) om lys dioden på hovedkortet blinker er det en a 3 ting: prosessor, hovedkort eller PSU (eller alle 3) dette lyset skal lyse fast, alt utenom dette er problematikk... sjekk hovedkort produsentens hjemmeside, de bør ha en FAQ for blinkende lys på hovedkortet, eller ring support/salgs sted. 8325315[/snapback] Jeg holder en knapp på hovedkortet.. Med mindre skjermkortet tok kvelden helt uavhengig akkurat da du plugget inn mobilen, så syns jeg det virker rart at det skulle ryke etter det du beskriver. Du kan jo ringe komplett og forklare hele greien for dem, og høre hva de sier før du sender noe inn. Evt kan du jo prøve skjermkortet i en annen maskin hvis du har mulighet til det. Endret 9. april 2007 av Xenofil Lenke til kommentar
KKake Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Ja, kanskje det er HK, men håper ikke det, for det er et s478 hovedkort, og disse er jo rimelig vanskelige å få tak for tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå