Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen vil ikke starte etter at jeg koblet til N80

Anbefalte innlegg

Har et sært problem her, og det er at jeg koblet til min Nokia N80 i USB porten fremme på PCen, men da klikket Windows og etter 2-3 minutter trykte jeg på reset knappen (foran på kabinettet), men når jeg starter opp igjen PCen starter den fint, bortsett fra at skjermen går i "Power Save" modus og blir der. Har prøvd å koble fra USB på hovedkortet.

Har også sett etter, og da starter skjermkort og cpuvifte opp.

Trenger seriøst hjelp :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjelp! Først fikk jeg den til å starte igjen, men da ville ikke Windows på, så jeg restartet den igjen, men da luktet det plutselig brent, og vifte på GPU starter så vidt, men CPU vifta ikke vil gå rundt, en liten lysdiode som er i PCen min blinker når jeg skrur på strømmen, og det kommer klikkelyder, mest sannsynelig fra CPU vifta, hva kan ha skjedd? Har PSUen tatt kvelden? At den sang på siste vers og ble overbelastet når satt i N80en?

Lenke til kommentar
Hjelp! Først fikk jeg den til å starte igjen, men da ville ikke Windows på, så jeg restartet den igjen, men da luktet det plutselig brent, og vifte på GPU starter så vidt, men CPU vifta ikke vil gå rundt, en liten lysdiode som er i PCen min blinker når jeg skrur på strømmen, og det kommer klikkelyder, mest sannsynelig fra CPU vifta, hva kan ha skjedd? Har PSUen tatt kvelden? At den sang på siste vers og ble overbelastet når satt i N80en?

8325187[/snapback]

Bygget du maskinen selv? Hvor koblet du mobilen til, rett i hovedkortet bak eller i fronten på karbinettet? Hvis du bygget den selv og satt kablene fra karbinettet (usb pluggen som skal på hk fra karbinett) feil vei, så kan det ha oppstått en kortslutning..

Men prøv å resette bios. Hvis du ikke vet hvordan du gjør det, så slå opp i manualen til hovedkortet ditt (husk å 'avelektrifisere' deg selv først ved feks å ta på innsiden av karbinettet når strømforsyningen står i, eller ved å ta på en kran på badet el.)

Lenke til kommentar

om lys dioden på hovedkortet blinker er det en a 3 ting: prosessor, hovedkort eller PSU (eller alle 3)

dette lyset skal lyse fast, alt utenom dette er problematikk...

sjekk hovedkort produsentens hjemmeside, de bør ha en FAQ for blinkende lys på hovedkortet, eller ring support/salgs sted.

Lenke til kommentar

8325187[/snapback]

Bygget du maskinen selv? Hvor koblet du mobilen til, rett i hovedkortet bak eller i fronten på karbinettet? Hvis du bygget den selv og satt kablene fra karbinettet (usb pluggen som skal på hk fra karbinett) feil vei, så kan det ha oppstått en kortslutning..

Men prøv å resette bios. Hvis du ikke vet hvordan du gjør det, så slå opp i manualen til hovedkortet ditt (husk å 'avelektrifisere' deg selv først ved feks å ta på innsiden av karbinettet når strømforsyningen står i, eller ved å ta på en kran på badet el.)

8325298[/snapback]

PC er bygget selv ja, og jeg koblet til USBen foran, noe som jeg har gjort før, men jeg tror det er PSUen som har tatt kvelden, at den ble overbelastet når jeg koblet i N80en, og at den nå ikke klarer å levere strøm til skjermkortet, for PCen starter opp, men skjermen mener at den ikke får signal.

Lenke til kommentar
om lys dioden på hovedkortet blinker er det en a 3 ting: prosessor, hovedkort eller PSU (eller alle 3)

dette lyset skal lyse fast, alt utenom dette er problematikk...

sjekk hovedkort produsentens hjemmeside, de bør ha en FAQ for blinkende lys på hovedkortet, eller ring support/salgs sted.

8325315[/snapback]

Jeg holder en knapp på hovedkortet.. Med mindre skjermkortet tok kvelden helt uavhengig akkurat da du plugget inn mobilen, så syns jeg det virker rart at det

skulle ryke etter det du beskriver. Du kan jo ringe komplett og forklare hele greien for dem, og høre hva de sier før du sender noe inn. Evt kan du jo prøve skjermkortet i en annen maskin hvis du har mulighet til det.

Endret av Xenofil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...