Gå til innhold

Dommedag, tror dere på det?


Anbefalte innlegg

http://en.wikipedia.org/wiki/Turkmenistan#History

 

Det har altså vært ganske mye krig i Turkmenistan. Burde ikke dommedag allerede ha kommet?

8331205[/snapback]

 

 

Ja, men har det vært noen skikkelig krig, hvor flere stormakter har vært involvert?

Ikke ennå ihvertfall! :hmm:

8332711[/snapback]

Den kalde krigen? Jerusalem?

8333997[/snapback]

 

 

Men under Den kalde krigen så var ikke Turkmenistan et selvstendig land!

Hva mener du med Jerusalem?

8334373[/snapback]

Stormakter i kamp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man først beveger seg på så tynn is ved å bruke en nostradamisk spådom som fundament for argumentasjon, så hadde det vært en ide å ikke trampe så altfor hardt når du surrer deg videre etter at noen faktisk _har motbevist_ den lille trivialiteten i posten du startet.

 

Når du først legger frem noe så konkret, så synest jeg du kan la deg se del selv slått når noen kommer med konkrete motbevis.

 

Dersom dommedag ikke kommer før det har vært en skikkelig krig i Turkmenistan, antar jeg at de fleste krigene der bare var tullekriger. Du får si i fra når du mener der har vært en skikkelig krig, sånn på orntli' - men da har vel dommedag allerede dømt oss?

Lenke til kommentar
http://en.wikipedia.org/wiki/Turkmenistan#History

 

Det har altså vært ganske mye krig i Turkmenistan. Burde ikke dommedag allerede ha kommet?

8331205[/snapback]

 

 

Ja, men har det vært noen skikkelig krig, hvor flere stormakter har vært involvert?

Ikke ennå ihvertfall! :hmm:

8332711[/snapback]

 

En krig er en krig.

 

 

Hvor står det at det må være en verdenskrig for at dommedagen skal komme?

Lenke til kommentar
Poker så lite tro folk har på våpenutviklingen her. Tror virkelig ingen at vi klarer å finne opp noe mer... virkningsfult, enn atomvåpen før vi utsletter oss selv?

8329578[/snapback]

 

Spørsmålet er vel heller:

Kommer vi til å leve så lenge(uten å drepe oss selv) at vi klarer å utvikle noe mer vikningsfullt enn atombomber?

 

 

edit: men nei, jeg tror ikke på den kristne dommedag.

8330453[/snapback]

 

Siden såpass mange land har atomvåpen i dag er ikke det lenger noen veldig efektiv måte å vinne en krig på. Derfor tror jeg vi må vente på neste genrasjonsvåpen før noen starter en krig som utsletter oss.

Endret av ptta
Lenke til kommentar

 

Siden såpass mange land har atomvåpen i dag er ikke det lenger noen veldig efektiv måte å vinne en krig på. Derfor tror jeg vi må vente på neste genrasjonsvåpen før noen starter en krig som utsletter oss,

8335773[/snapback]

 

Ikke ?

 

Hvis usa får det raketskjoldet sitt til å fungere, så tror jeg de kan vinne mot f.eks. russland(en annen stormakt) hvis de plassere en 5-10 ubåter med atomraketter rett nord for russland og peiser på med atomraketter.

Lenke til kommentar
Vil det regne melk?  :cry:

8333954[/snapback]

 

Det la jeg også merke til. Tenk - det kommer jo til å lukte helt forferdelig etter noen dager i sola :(

8339455[/snapback]

 

 

:D hehehe, den var jævlig god!

 

Ellers, enig med ptta. For de fleste er bibelens dommedag helt irrelevant. Den er spådd så mange ganger og ikke kommet til oppfyllelse at folk må jo skjønne at det bare er svada.

 

Jeg tror jorden er inne i en naturlig syklus og etter hvert vil nok både istiden komme tilbake, enorme oversvømmelser og oppvarming av jordkloden på samme måte som det har vært tidligere. Før vi vet ordet av det, kommer nok en diger klump fra universet og sveiper oss over ende på sekunder. Heldigvis arbeides det iherdig for å kunne motverge akkurat det siste. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvordan kan det regne krig?

"Oi, gutter her kommer det en til." *gå bort til krigen* OK, ok! Break it up!"

8349720[/snapback]

er vel ikke akkurat ordrett, men mener sikkert at folk vil krige over alt :p

 

Alle begynner plutselig å krige med hverandre, og kanskje helt uten grunn

Lenke til kommentar
Hvordan kan det regne krig?

"Oi, gutter her kommer det en til." *gå bort til krigen* OK, ok! Break it up!"

8349720[/snapback]

er vel ikke akkurat ordrett, men mener sikkert at folk vil krige over alt :p

 

Alle begynner plutselig å krige med hverandre, og kanskje helt uten grunn

8349753[/snapback]

 

Hva med melken ?

 

Vil himmelen bli hvit ?

(overskyet)

 

Vil det komme hvite ting ned fra himmelen ?

(snø)

Lenke til kommentar
Hva med melken ?

 

Vil himmelen bli hvit ?

(overskyet)

 

Vil det komme hvite ting ned fra himmelen ?

(snø)

8350255[/snapback]

 

Når århundrenes store sykel snur vil det regne blod, melk, hungersnød, krig og sykdom»

at det vil regne blod, kan bety mye rart, f.eks at det vil bli spilt mye blod i krigene som allerede forklart.

Melka kan være forurenset regn, og at jorda er veldig "skitten" da. det kan være duden bare så bilder av hva som kunne komme til å skje, og kanskje trodde det var melk...

Hungersnøden vil jo da være et resultat av krig, da alle kriger, og ingen handler med hverandre, åkre blir ødelagt osv...

Sykdom kommer vel også av krig, da alt er kaos, folk bruker kanskje div biologiske våpen, ingen får medisiner.

 

Duden kan ha noe rett i det som er spådd, men at det er gud som står bak det tviler jeg på.

Men hvis menneskeheten skal dø ut, i en slags dommedag. tror jeg det er på en lignende måte som jeg skrev ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...