Juden Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) Er det noen av dere som tror på dommedag? Det er blitt kjent at det skal bli slutt på verden en gang i fremtiden. Menneskeheten vil forsvinne. Rettere sagt alt vil forsvinne! Ifølge en dokumentar så ble sagt at dommedagen kommer hvis det blir krig i Turkmenistan. Hvilken meninger har dere om dette? Det har ennå ikke vært noen krig Turkmenistan. DOMMEDAG: «Når århundrenes store sykel snur vil det regne blod, melk, hungersnød, krig og sykdom», spådde Nostradamus. Han beskriver dommedag i nokså like ordelag som Johannes’ åpenbaring, og Albrecht Dürer samler de tradisjonelle dommedagsvisjonene i sine tegninger. Endret 7. april 2007 av Savage-Garden Lenke til kommentar
etjazz Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Bibelsk dommedag? Nei, ikke sjangs i helvete (bokstavelig talt ) Dommedag som følge av atomkrig, global oppvarming, kollisjon med en komet eller andre kosimiske årsaker. Helt sikkert, men tror ikke det skjer i min livstid. Lenke til kommentar
goggys Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Dommedag som i Johannes åpenbaring, nei! Men som etjazz sier så vil det komme en dag der jorden går under, enten det er menneskeskapte grunner, eller natrulige grunner som at solen til slutt kommer til å bli så sterk at alt liv på jorden vil gå under. Lenke til kommentar
andir Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) Jeg liker den norrøne versjonen; Ragnarok, med fimbulvinter, store ulver og et heftig slagsmål mellom jotner og æser. Det er god fiksjon, men det har ingen røtter i virkeligheten. Jeg tror ikke på bibelske profetier, eller andre spådommer; det er pur fiksjon. Spådommene til Nostradamus er så diffuse at man kan tolke det til å bety hva som helst; i samme grad som man tolker hellige tekster som man selv vil. Det verste er folk som tror på at spådommene er sanne, og spesielt dem som tror det kommer til å skje i en nær fremtid; hvordan tror du de vil behandle saker som omhandler fremtiden til planeten og menneskeheten? Kommer de til å bry seg, siden de tror alt vil gå under om ikke så lenge? Skumle saker. Prøv å skaff deg serien "Penn & Teller's Bullshit!"; de har en episode om dommedag (og om alt annet bullshit som eksisterer). Endret 7. april 2007 av andir Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Dommedag kommer i morgen, Husk, dere hørte det først her. Takk meg i det neste liv. Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Dommedag? Helt sikkert at den kommer, men ikke i forbindelse med religion/profetier eller denslags. Den vil være menneskeskapt, eller muligens av naturlige årsaker, som tidligere nevnt. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Dommedag og dommedag. Vi vet at universet ender før eller siden, og da er det slutten for menneskene også. Det skulle ikke forundre meg om det er slutten for menneskene lenge før det. Jeg tviler på at det kommer til å skje i min levetid. En ting er sikkert, vi skal alle dø. Jeg tillegger ikke det noen religiøs betydning. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Dommedag(som i ildkuler fra himmelen og demoner fra helvete) er blitt spådd flere ganger... men hver gang har det vært FEIL! Kan ta et litt morsomt eksempel. Mange i Jehovas Vitner(tror det var dem) mente dommedag kom en gang på 70-tallet. Mange solgte alt de eide for å gjøre seg klare til å bli hentet av Gud eller whatever, men du kan jo tenke deg videre hva som skjedde... Lenke til kommentar
ptta Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Når du sier dommedag føler jeg at det ligger i ordet at det er en dag hvor alle skal dømmes for sine handlinger. En slik dag har jeg ikke noe tro på at kommer. At jorda en dag ikke vil eksistere lenger (Jordas undergang) er en selvfølge så det renger knapt noe svar. At denne dagen kommer av religiøse grunner tror jeg ikke på. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Jeg tror at vi kommer til å utslette oss selv ved bruk av atomvåpen, så ja en "dommedag" vil komme for oss. Lenke til kommentar
ptta Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Poker så lite tro folk har på våpenutviklingen her. Tror virkelig ingen at vi klarer å finne opp noe mer... virkningsfult, enn atomvåpen før vi utsletter oss selv? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) Poker så lite tro folk har på våpenutviklingen her. Tror virkelig ingen at vi klarer å finne opp noe mer... virkningsfult, enn atomvåpen før vi utsletter oss selv? 8329578[/snapback] Spørsmålet er vel heller: Kommer vi til å leve så lenge(uten å drepe oss selv) at vi klarer å utvikle noe mer vikningsfullt enn atombomber? edit: men nei, jeg tror ikke på den kristne dommedag. Endret 7. april 2007 av Ozelot Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Jeg tror vi vil om veldig leeeeenge være borte ja. Solen vil jo dø ut en gang og hva skal vi liksom gjøre da? Men at det skjer sånn plutselig tror jeg ikke noe på. Tror det vil skje gradvis. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Ifølge en dokumentar så ble sagt at dommedagen kommer hvis det blir krig i Turkmenistan. Hvilken meninger har dere om dette? Det har ennå ikke vært noen krig Turkmenistan. http://en.wikipedia.org/wiki/Turkmenistan#History Det har altså vært ganske mye krig i Turkmenistan. Burde ikke dommedag allerede ha kommet? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Jeg tror vi vil om veldig leeeeenge være borte ja. Solen vil jo dø ut en gang og hva skal vi liksom gjøre da? Men at det skjer sånn plutselig tror jeg ikke noe på. Tror det vil skje gradvis. 8331153[/snapback] Innen den tid har vi mest sannsynlig befolket andre planeter Lenke til kommentar
Juden Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 (endret) http://en.wikipedia.org/wiki/Turkmenistan#History Det har altså vært ganske mye krig i Turkmenistan. Burde ikke dommedag allerede ha kommet? 8331205[/snapback] Ja, men har det vært noen skikkelig krig, hvor flere stormakter har vært involvert? Ikke ennå ihvertfall! Endret 8. april 2007 av Savage-Garden Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 DOMMEDAG: «Når århundrenes store sykel snur vil det regne blod, melk, hungersnød, krig og sykdom», spådde Nostradamus. Han beskriver dommedag i nokså like ordelag som Johannes’ åpenbaring, og Albrecht Dürer samler de tradisjonelle dommedagsvisjonene i sine tegninger. [/img] 8324979[/snapback] Vil det regne melk? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Turkmenistan#History Det har altså vært ganske mye krig i Turkmenistan. Burde ikke dommedag allerede ha kommet? 8331205[/snapback] Ja, men har det vært noen skikkelig krig, hvor flere stormakter har vært involvert? Ikke ennå ihvertfall! 8332711[/snapback] Den kalde krigen? Jerusalem? Lenke til kommentar
Juden Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Turkmenistan#History Det har altså vært ganske mye krig i Turkmenistan. Burde ikke dommedag allerede ha kommet? 8331205[/snapback] Ja, men har det vært noen skikkelig krig, hvor flere stormakter har vært involvert? Ikke ennå ihvertfall! 8332711[/snapback] Den kalde krigen? Jerusalem? 8333997[/snapback] Men under Den kalde krigen så var ikke Turkmenistan et selvstendig land! Hva mener du med Jerusalem? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Nei, jeg tror ikke på dommedag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå