mezz Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Hei. Har nettopp hivd ut XP her og installert w2k. Opplevde at det var et svare strev å få tak i ATI-driverne (fant de ikke på ATIs egne sider - heller ikke på Dells egne sider) for w2k. Fant de dog ved å søke på google. Men opplever at fontene liksom er litt "tynne", samtidig som det virker som om det er noe krøll med refresh-raten (det flimrer veldig på noen sider her). Det ser riktignok ut til at riktige drivere ble installert. Lastet for øvrig ned ATI-driverne her: http://fernando.darocha.free.fr/page/atidriv.htm Er det flere som har installert W2K på 4150'n her som har opplevd samme tullet. Evt dersom det har gått knirkefritt, er jeg interessert i å høre hvor dere fant driverne for ATI M7500C. Edit: Har prøvd driverne fra Compaqs sider, i tillegg til Omegaplutionium-drivere (fant de ved å søke på tidligere innlegg her på forumet). Men problemet ligger i at dersom jeg går inn på overnevnte link (fernando-linken), får jeg et fryktelig flimmerbilde på høyre side av skjermen. Dette får ikke fetteren min (som sitter med Inspiron 4100, W2K + nVidia GeForce-skjermkort). Så til dere med W2K installert og fungerende ATI-kort: Kan dere gå inn på linken overfor og se om det flimrer like mye? _________________ Hege <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: mezz på 2002-12-17 01:46 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: mezz på 2002-12-17 02:54 ] Lenke til kommentar
twb Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Referansedrivere fra ATI: http://mirror.ati.com/support/drivers/powered.html Eller last ned XP-drivere for ditt system fra Dell, antar at disse også støtter Win2000. Står sikkert om dette i en eller annen readme-fil som følger med driverpakken. Jeg er litt interessert i hvorfor du går tilbake til Win2000. Får selv min Inspiron 8200 i løpet av denne uken, og funderer på om jeg skal bruke XP eller W2K som mitt standard system. Bruker XP Pro nå på en PIII 600 MHz laptop med 200 MB minne, synes det er mye sirup. W2K krever vel noe mindre minne, men er det andre grunner til å bruke W2K fremfor XP Pro? Vil W2K føles raskere enn XP selv på en 2 GHz maskin? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Jeg fikk problemer med ati mobility på en compaq ved å bytte fra winxp te win2k. Fargene ble helt ødelagt etc, samme hvilken versjon av driveren jeg prøvde. Aner ikke hvorfor :smile: Tror jeg hadde holdt meg til winxp...ser mer ut som at drivere utvikles for det os'et enn for win2k. Selv om jeg ikke skjønner helt forskjellen i driveroppsettet for win2k/xp, er det noen forskjell egentlig? Lenke til kommentar
mezz Skrevet 17. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2002 TWB: XP-driverne fra Dell funker ikke på W2K - bare for å ha det klart her. Ser ut til å funke noenlunde OK med disse driverne. Jeg reagerer dog kun på at det virker som om det er noe rart med refreshraten. Nå skal det sies at jeg ikke opplever denne flashinga på mer enn akkurat denne websiden jeg henviste til i første melding. Har ikke funnet at den flasher slik på noen andre sider. Så det er mulig det er bare jeg som er superparanoid. Lenke til kommentar
oceana Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Hvis jeg ikke hadde noe alternativ til XP Home Edtion hadde jeg heller hoppe tilbake til win2k pro :smile: Corporate Editon er det eneste som kan gå ann, men jeg liker fortsatt 2k best, litt mer valgfrihet og mer stabilt spør du meg...:smile: ...men så er jo jeg rar også da.. ETA 4150: I morgen ! /¤("&/¤"(/¤"#! Lenke til kommentar
lokel Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 hei! hadde en kamerat med samme problemet: 2000 driveren kan du laste ned fra dells sider. du må bare skrive m7 istedet for ati mobility 7500 som søkekriterie. Sjekk om denne linken funker: http://support.euro.dell.com/no/no/filelib...sp?restart=true Den burde fungere utmerket Lenke til kommentar
lokel Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 kanskje ikke... iallefall søk på "m7 windows 2000" på nedlastingssidene til dell. det funker Lenke til kommentar
mezz Skrevet 17. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2002 Jo. Fant de driverne etter hvert. Og hadde faktisk installert den ene driveren der. Problemet er altså denne flashinga som jeg opplever - som ikke oppleves på nVidia-kortet. (Se det jeg skrev i første meldinga. Spesielt er den linken helt forferdelig med denne driveren.) Lenke til kommentar
NiPNi Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 http://www.rage3d.com/board/showthread.php...readid=33652609 Der finner du modifiserte ini og inf-filer som gjør at du kan bruke de vanlige Catalyst 2.5-driverne. Har bare prøvd i XP, men driverne skal fungere i 2k også, og de er mye bedre enn Dells egne drivere selv om de offisielt ikke støtter Mobility-kortene engang! Catalyst 2.5 finner du på http://www.ati.com. Fikk økt ytelse og bedre kontroll på kortet etter å ha installert Catalyst. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Testet driverne på min Dell nå, hvordan merket du forbedret ytelse? Fikk samme score i 3Dmark som før (riktignok uten å endre noen som helst innstillinger...) Lenke til kommentar
NiPNi Skrevet 21. desember 2002 Del Skrevet 21. desember 2002 Etter å ha installert kontrollpanelet satte jeg alle innstillinger til max. performance. Så ikke noen kvalitetsmessig forskjell, men tjente et par hundre poeng. Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Heisann! Jeg hadde også samme problemet på min Inspiron 4150, så jeg sendte mail til Dell. De ga meg en link til en annen driver og denne virket knirkefritt på min maskin. Navnet på den var R45240. Jeg prøvde selv med XP driverne, men opplevde blåskjerm i oppstarten. Håper du og finner ut at W2k fungerer mye bedre enn XP på den maskinen Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Har også testet catalyst med modifiserte filer og det nyeste kontrollpanelet og det er å anbefale. Spesielt hvis man vil kunne justere flere egenskaper og trenger "theater" mode valget for TV-ut (Gir fullskjerm automatisk på Tven). Lenke til kommentar
Hermy Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Jeg har en HP OMNIBOOK 2ghz, 512mb ddr, ATI mobility 6m 32mb ddr. Fikk faktisk ikke til å spille battlefield 1942 med den, byttet da til en OMEGAPLUTONIUM driver, nå funker det helt rått.... Søk etter uorginale drivere, de er ofte bedre..... Lenke til kommentar
oceana Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 http://ftp.euro.dell.com/video/ <- tenkte jeg skulle smekke inn denne, driver arkivet til Dell, her er det mye snacks, blant annet den driveren som ble nevnt lenger opp.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå