Ingeniørstudent Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg trodde ordet onomatepoetikon var et ord som var i toppen jeg.. Det er ihvartfall ikke sammensatt. Lenke til kommentar
Riotguy Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Hmm ... Eg såg på eit eller anna program på TV for nokre år sidan. Det dei sa var det lengste ordet var: Forsyningsdepartementlisensformulartrykkerisalgsorganisasjonsunderassistentstillingen. Vore artig å søkt på den jobben! Fått fin tittel. Endret 21. april 2007 av Riotguy Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Nå fins det jo ikke noe forsyningsdepartement, iallfall ikke i Norge, og da fins det nok ikke noen lisensformulartrykkerisalgsorganisasjonsunderassistentstilling heller. Sant å si tror jeg heller ikke det fins noen trykkerier som utelukkende trykker lisensformularer, og slett ingen salgsorganisasjoner som selger slike trykkerier. Som nevnt tidligere i denne tråden er det ingen sak å sette sammen endeløse ord, men spesielt interessant er det ikke. Det er reelle lange ord man er ute etter, ikke oppkonstruerte. Endret 21. april 2007 av Beatnik Lenke til kommentar
Goranlol Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Pulverbrannslukningsapparatinstruksjonsbok er vel eit fint ord? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Særdeles produktiv morfologi gir oss muligheten til å lage så lange ord vi bare gidder på norsk. Derfor er det ikke så overvettes spennende med "overbuljongterningpakkmesterassistent", da man alltids kan lage "overbuljongterningpakkmesterassistentkone", eller for den saks skyld "overbuljongterningpakkmesterassistentkonebanker osv. ad nauseam. Litt moro kan det være å finne ut av lange slike ord som faktisk er i bruk, men egentlig synes jeg det er mest interessant med ord som består av en rot alene. "Onomatopoetikon" kunne vært et slikt, men siden det er et fremmedord er jeg litt i tvil. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 moccanøttesjokoladefabrikk "Vi dro til moccanøttesjokoladefabrikken" Lenke til kommentar
Ilythiir Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Jeg ble fortalt av en venn av meg at Norges lengste ord var: Høyesteretts-justitiarius-parkeringsplass-parkometer. (Bindestrek mellom orda for å gjøre det litt mer leservennlig.) Kanskje jeg ikke skulle stole på at det er sant ,da. :\ Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Høyesterettsjustitiariusparkeringsplassparkometervakt Høyesterettsjustitiariusparkeringsplassparkometervaktordning Høyesterettsjustitiariusparkeringsplassparkometervaktordningsrot osv ... Lenke til kommentar
Ilythiir Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 HøyesterettsjustitiariusparkeringsplassparkometervaktHøyesterettsjustitiariusparkeringsplassparkometervaktordning Høyesterettsjustitiariusparkeringsplassparkometervaktordningsrot osv ... 8491968[/snapback] Point taken. ;-) Lenke til kommentar
Husee Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hypernevrasistiskediafragmavibrasjoner Aka Hikke ! Lenke til kommentar
H80 Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hypernevrasistiskediafragmavibrasjoner Aka Hikke ! 8492441[/snapback] Begrepet "hydronevrokustiske diafragmakontraksjoner" kan ikke sammentrekkes. Lenke til kommentar
jammi Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Altså, så lenge vi får en viss mening med ordet kan du jo bruke så mange substantiv du bare gidder da. Elektromekaniskmedarbeiderassistent(etc..) 8324468[/snapback] Dette ordet skrives med mellomrom: Elektromekanisk medarbeiderassistent. Google mener at dette er norges lengste, reistrerte ord: Minoritetsladningsbærerdiffusjonskoeffisientmålingsapparatur (60) Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Sist jeg sjekket, trengte man ikke "registrere" ord for at de skulle være legitime. Det er det som er så fint med språk. Fullstendig brukerstyrt. Endret 14. mai 2007 av Isbilen Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 offtopic så er regninger norges lengste ord forlengs og baklens... Lenke til kommentar
tarcon Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Hypernevrokustiskediafragmakontravibrasjoner er jo ett ganske koselig ord... Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 mye artig her ja :!: synes selv at navnet på det ene albumet til Øystein Sunde er godt å langt. Overbuljongterningpakkmesterassistent Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Minoritetsladningsbærerdiffusjonskoeffisientmålingsapparatur (62) er et apparat som brukes til å måle avstanden mellom partiklene i et krystallisk stoff. På andreplass har vi antagelig vis... Hentet fra wiki.. Mer her 8324676[/snapback] Hm, hva må jeg studere for å få lov til å bruke et slikt instrument? Redigert: Dette er vel en meningsløs diskusjon så lenge sammensatte ord tillates? Minoritetsladningsbærerdiffusjonskoeffisientmålingsapparaturstativ... Endret 7. juni 2007 av Sherra Lenke til kommentar
VesleKim Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 "Overbuljongterningpakmesterassistent" hørte jeg i en sang engang Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Om hadde du tatt deg bryet med å lese et par innlegg lenger opp i tråden, hadde du også visst hvem som sang den. For øvrig lages og pakkes buljongterninger maskinelt, så det ordet finnes neppe andre steder enn i sangen. Er ellers enig med Sherra i at dette er en meningsløs diskusjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå