Gå til innhold

rense tastatur på bærbar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv renset jeg tastaturet på min laptop i går, en Fujitsu Siemens Amilo Pi 1556.

Det jeg gjorde var å vippe av tastene en etter en med et skrujern (vær forsiktig når du løsner store taster slik som enter eller space, da disse er festet på flere plasser og lettere kan knekke eller få små hakk som følge av presset fra skrujernet).

Etter alle tastene var løsnet la jeg dem i en skål med varmt vann og litt såpe i godt og vel en time. Noen av tastene var ekstra skitne, så her brukte jeg en skrubbesvamp for å rense dem ekstra godt. Vær obs på å ikke ta i for godt med en slik svamp, slik at teksten på knappene slites bort! I mens tastene lå til tørk støvsugde jeg hele understellet for å fjerne smuler og støv som hadde samlet seg mellom tastene.

Etter at tastene hadde tørket begynte jeg på det møysommelige arbeidet med å presse alle tastene tilbake på plass.

Når du skal rense et tastatur på en laptop må du aldri legge tastene i oppvaskmaskinen da dette fører til deformerte taster som ikke fungerer optimalt etterpå. Bruk heller aldri en ordinær støvsuger rett på tastaturet for å rense imellom tastene, da dette ofte kan føre til at hele taster løsner og suges opp av støvsugeren. Da er det mindre kult å sitte å rote i støvposen etterpå for å finne dem igjen.

Lykke til!

dsc04535sc7.th.jpg

Lenke til kommentar
Selv renset jeg tastaturet på min laptop i går, en Fujitsu Siemens Amilo Pi 1556.

Det jeg gjorde var å vippe av tastene en etter en med et skrujern (vær forsiktig når du løsner store taster slik som enter eller space, da disse er festet på flere plasser og lettere kan knekke eller få små hakk som følge av presset fra skrujernet).

Etter alle tastene var løsnet la jeg dem i en skål med varmt vann og litt såpe i godt og vel en time. Noen av tastene var ekstra skitne, så her brukte jeg en skrubbesvamp for å rense dem ekstra godt. Vær obs på å ikke ta i for godt med en slik svamp, slik at teksten på knappene slites bort! I mens tastene lå til tørk støvsugde jeg hele understellet for å fjerne smuler og støv som hadde samlet seg mellom tastene.

Etter at tastene hadde tørket begynte jeg på det møysommelige arbeidet med å presse alle tastene tilbake på plass.

Når du skal rense et tastatur på en laptop må du aldri legge tastene i oppvaskmaskinen da dette fører til deformerte taster som ikke fungerer optimalt etterpå. Bruk heller aldri en ordinær støvsuger rett på tastaturet for å rense imellom tastene, da dette ofte kan føre til at hele taster løsner og suges opp av støvsugeren. Da er det mindre kult å sitte å rote i støvposen etterpå for å finne dem igjen.

Lykke til!

dsc04535sc7.th.jpg

8324440[/snapback]

Nyttig å vite..

Har griset potetgull nedi jeg :whistle:

Lenke til kommentar
en kamerat fikk.. Hva skal man si, han gjorde seg "ferdig" med onanering oppå bærbar tastaturet, haha, det var skolePC :)

8326986[/snapback]

Aaahahaha, fantastisk. :!: Lurer på hva man tenker like etter å ha gjort noe så dumt. :p Må være litt av en panikktilstand.

Lenke til kommentar
Ja... Han skulka et par dager faktisk, bare for å renske tastaturet ^^

8328268[/snapback]

Har han ikker mer kontroll på seg selv enn det, så kan han bare ha det så godt.

Til trådstarter: Luft på boks kan være en grei løsning om det er smuler, og ikke fettflekker o.l. Bare spray over hele tastaturet i alle mulige vinkler, så vil smulene fly bort. ta en halvtørr klut og tørk over tastene.

Endret av KristianG
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...