Gå til innhold

Ny pc til spill, biledbeh og office m.m

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt og kjøpe med ny innmat til min pc, (etter at den gammle tok kvelden eller kansje påske ferie :dribble: )

jeg har idag som virker dvd, dvdrw, 2 x ide disk, lan og lyd kort. (de to siste ser eg at er innebygd på nye hk) og et Chieftec Dragon kabinet :thumbup:

* Skal da ha Hk med pci express og minimum 4xsata og 4xide kontrolere, (for da kan jeg oppgradere hardiskene til raid senere, og fram til det skjer bruke mine to gode gammle disker)

* prosessor Intel Core 2 Duo E6300

* vifte løst skjermkort til spill og photoshop

* 2 gig ram (som passer til hk og cpu)

* og stømforsyning

Så spørsmålet er hvilket hk, psu og skjerkort ville dere anbefalt? maskinen skal i hovedsak brukast til litt spill, biledbehandling og kontorprogrammer.

Austegaa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenker og bruke ca 6k på delene. Og jeg tenker og kjøpe den nå i vår, og prisen trur eg vil holde seg til langt utpå høsten, pga. at amd først må hente ut "maksprisen" (det folk er villig til og betale for det nyeste) og da blir de prossesorene veldig dyre.

Og som sagt jeg kan eller vil jeg ikke vente til med og kjøpe ny, den gammle tok kvelden så derfor trenger jeg den nå....

Lenke til kommentar

Forandring fryder :cry: Det hovedkortet som jeg drømmte om finnes ikke med

lga775 sokkel ifølge prisguiden.... :nei:

Så da må det bli en sata disk på 300 gb i tillegg, så dropper jeg drømmen om raid oppsett i første omgang. :(

Så nå er mine deler jeg skal kjøpe:

Hovedkort med lan og lyd og raid

sata disk 3oo gb

2 gb minne

psu hvor stor?

psi ekspress skjermkort helst pasivt kjølt

intel duo core2 6300

det trur eg var alt.... :roll:

og dette til da en pris av ca 6000 kr.

Jeg har:

skjerm, dvd, dvd rw og mye krimskrams som minnekortleser, blåtann, og et chitec dragon kabinett (jeg har en 450w psu, vet ikke om den holder) :thumbup:

austegaa

Lenke til kommentar

Jeg har:

skjerm, dvd, dvd rw og mye krimskrams som minnekortleser, blåtann, og et chitec dragon kabinett (jeg har en 450w psu, vet ikke om den holder) :thumbup:

austegaa

8329101[/snapback]

Den kan godt holde den dersom du ikke skal ha det mest strømkrevende skjermkortet. De fleste overdriver litt når det gjelder behov for strøm (regner med GF 8000GTX (helst SLI), 5 - 8 HD, hard klokking av CPU etc. Og da drar man mye strøm. Men jeg tviler på at det er passive skjermkort som drar særlig mer enn maks 130 - 150 Watt (korrekt me if I'm wrong). Resten drar vel omtrent det samme, så da har du ennå margin. Men du må uansett ha noen overganger til nye kontaktyper (PCI-e til skjermkortet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...