Gå til innhold

Hva menes med at Jesus døde for oss?

Anbefalte innlegg

Jeg tolker det mere sånn at vi mennesker ble født med fri vilje, og vi får alle valget mellom Han eller noe annet. Velger vi Han så vil vi komme inn i dødsriket og bli frelst fra det onde :yes:

Men mange sier at man ble frelst da Jesus døde for oss, og da kjenner jeg at jeg blir litt forvirret. Betyr det at hvis jeg stjeler eller slår ihjel, er jeg automatisk frelst da eller? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Melisma: Det eneste svaret er at du må finne på din egen forklaring, knytte dine egne tråder, lage din egen tolkning. Det har blitt gjort i 2000 år.

Eventuelt kan du klare deg uten gud.

8468479[/snapback]

Nei, jeg kunne ALDRI klart meg uten Gud da :) Han er svaret på alt godt :love:

Lenke til kommentar

Nei, jeg hadde ikke klart meg en dag uten Gud da :) Han er svaret på alt godt  :love:

8468543[/snapback]

Jeg håper virkelig at du har noe annet godt i livet ditt enn gud; en venn, kjæreste, en god familie eller en god arbeidsplass -- kanskje en fritidsinteresse som interesserer deg.

Dersom gud er svaret på alt godt så må man være langt nede...

For jeg har det så uforskammet godt som ikke-kristen bare på grunn av venner, familie med barn, interesser og kjæreste.

Kunne ikke klart deg en dag uten?

Du kan jo prøve da...

Jeg har klart meg helt fint og aldri hatt noen som helst seriøs form for skader eller mentale lidelser på over 8880 dager. (24 år)

Lenke til kommentar
Sodoma og Gomorra fordømmer absolutt ikke barnemisbruk, men eksplisitt homofili og annen "skamløs" levnet. Se her, særlig vers 4-8.

8468049[/snapback]

Dette sier du basert på en norsk oversettelse av en fortelling som er oversatt, tolket, revet fram og tilbake mellom det ene og det andre språket, for så å ende opp slik den står skrevet der.
Lenke til kommentar
Nei, jeg kunne ALDRI klart meg uten Gud da :) Han er svaret på alt godt  :love:

8468537[/snapback]

Nei, han er svaret på alt du ikke kan eller vil forstå.

8468546[/snapback]

jeg vil forstå men kan ikke fordi det er altfor mektig. Er en grunn til at jeg ikke kan forstå det da, mener nå jeg da..

Jeg forstår godhet og kjærlighet blandt mennesker her på jord, da ser jeg Guds lys skinne gjennom hvert enkelt av oss.. Det er Han som fikk den første hjertepumpa til å slå, og som lar våres hjerter slå den dag i dag.

Lenke til kommentar
Jeg håper virkelig at du har noe annet godt i livet ditt enn gud; en venn, kjæreste, en god familie eller en god arbeidsplass -- kanskje en fritidsinteresse som interesserer deg.

Dersom gud er svaret på alt godt så må man være langt nede...

For jeg har det så uforskammet godt som ikke-kristen bare på grunn av venner, familie med barn, interesser og kjæreste.

Kunne ikke klart deg en dag uten?

Du kan jo prøve da...

Jeg har klart meg helt fint og aldri hatt noen som helst seriøs form for skader eller mentale lidelser på over 8880 dager. (24 år)

8468606[/snapback]

Ja, jeg har andre gode ting i livet mitt, men det er pga Han. Jeg har fått livet i gave av han, og slik jeg ser det så har vi alle fått livets gave :yes: hvorfor sier du at man må være langt nede pga man tror på Gud ? :hmm: Om du har klart deg fint så er jeg utrolig glad for det :) selv har jeg mistet en bror og en stefar, men det knekker ikke min tro pga det. Er bare Han som bestemte at deres tid på jorden var omme, de hadde gjort det de skulle her blandt oss. Uansett hvor vondt det er for oss rundt.

Er bittersøtt...

Lenke til kommentar
Ja, jeg har andre gode ting i livet mitt, men det er pga Han. Jeg har fått livet i gave av han, og  slik jeg ser det så har vi alle fått livets gave  :yes: hvorfor sier du at man må være langt nede pga man tror på Gud ?  :hmm:  Om du har klart deg fint så er jeg utrolig glad for det :) selv har jeg mistet en bror og en stefar, men det knekker ikke min tro pga det. Er bare Han som bestemte at deres tid på jorden var omme, de hadde gjort det de skulle her blandt oss. Uansett hvor vondt det er for oss rundt.

Er bittersøtt...

8468686[/snapback]

Hva med dødfødte barn? Tenkte Gud at det var en god idé å la en stakkars mor lide i mange timer for å bringe sitt elskede barn til verden for så å ta det bort igjen med en eneste gang? For en snill og barmhjertig Gud.

Lenke til kommentar
Hva med dødfødte barn? Tenkte Gud at det var en god idé å la en stakkars mor lide i mange timer for å bringe sitt elskede barn til verden for så å ta det bort igjen med en eneste gang? For en snill og barmhjertig Gud.

8468732[/snapback]

Jeg har jo selvfølgelig ikke fasiten på noe av dette, jeg kan kun "forsvare" min tro.. Jeg har ikke rett til å svare for Ham. Men jeg kan snakke utifra min egen forståelse av det :) Jeg tenker at alt har en mening her i livet, absolutt ALLE ting skjer for en grunn, om vi blir testet, eller om det er den veien livet vårt er ment til å gå. Det viktigste for meg er å aldri svikte min tro på Han. Men stole på at han elsker meg og vil mitt beste. Kan ikke beskrives med ord egentlig :thumbup:

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
For en syk tankegang. At Gud selv står bak all lidelse og død i verden.

Gud elsket Cho Seung-Hui og alle som døde ved Virginia Tech, SÅ glad er han i oss.

8468814[/snapback]

Man kan jo også kanskje tenke på at mulig det finnes en mørk makt som satan som jobber mot han hele tiden for å friste oss inn med ett deilig saftig eple..

Men for meg så er det magiskt at vi lever og magisk når man er elsker noen :love: og Guds kraft som får pumpene til å slå inni oss :) For ikke å snakke om sjela vår , den vi er, bak alt kjøttet og skjelettet :) merkelige greier på en god måte :yes:

Lenke til kommentar
Verden er ikke som barne-TV, Melisma.

Og hva har Satan å stille opp med mot en som er allmektig?

8468881[/snapback]

Nei, den er ikke som barne tv, det har jeg selv merket ganske hardt opp igjennom. Livet er det vi gjør det til, vi har fri vilje men livet er en gave vi har blitt gitt, opptil hvert enkelt av oss å avgjøre hvordan det skal bli..

Satan har nok ikke så mye å stille opp med, men er mennesket selv som velger å følge han, Gud vil ikke tvinge oss til å følge Han tror jeg da.. Om vi blir fristet og trosser Gud, ja da velger vi jo ikke å følge Han..

Jeg synder hver dag, men prøver mitt beste for å leve slik jeg tror de 10 bud insinuerer. Og håper jeg får tilgivelse for alle syndene jeg har begått når jeg står og skal banke på perleporten..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Sodoma og Gomorra fordømmer absolutt ikke barnemisbruk, men eksplisitt homofili og annen "skamløs" levnet. Se her, særlig vers 4-8.

8468049[/snapback]

Dette sier du basert på en norsk oversettelse av en fortelling som er oversatt, tolket, revet fram og tilbake mellom det ene og det andre språket, for så å ende opp slik den står skrevet der.

8468622[/snapback]

Helt og fullstendig feil mtp oversettelser. Oversettelsene i dag er omtrent entydige. Ja det har eksistert avvik, men vi har bibler som går tilbake til 3-4 åhundre, dvs når vår populære bibel ble sammensatt, og de stemmer omtrent 100% overens med våre moderne bibler.

At Gud fordømmer homofili levnes det ikke tvil om whatsoever. Sodoma og Gomorra er bare et av mange eksempler.

Lenke til kommentar
Jesus er en del av treenigheten:

Gud, Faderen.

Gud, Sønnen.

Gud, Den hellige ånd.

Dette er inne nødvendigvis en og samme entitet, men enige er de i alle fall.

OK, så kristendommen har tre guddommer da?

Jeg tolker det mere sånn at vi mennesker ble født med fri vilje

Hvordan kan vi ha fri vilje hvis Gud er allvitende, og dermed vet alt som har skjedd, skjer og vil skje i fremtiden?

Lenke til kommentar
Jesus er en del av treenigheten:

Gud, Faderen.

Gud, Sønnen.

Gud, Den hellige ånd.

Dette er inne nødvendigvis en og samme entitet, men enige er de i alle fall.

OK, så kristendommen har tre guddommer da?

8470871[/snapback]

Vet da vel ikke jeg vel! :p

Kan godt være.. Men jeg vil tro det er samme gud

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...