Gå til innhold

Tro på Gud....

Anbefalte innlegg

Ok, nå som folkens vet det er umulig å tro på én Gud i utifra Jødedom og kristendom vil jeg svare på paradis påstand.

Påstand:

De som tror får en belønning i paradiset.

De som benekter kommer hvor? Fortapt?

Det jeg lurer på er om det er mulig og skape paradis på jorden.. Er det viktigere å tenke på døden en livet?

Altså, når man lever... Skal man da ikke tenke på selve livet, eller skal man bruke hue på ting som kunne ha forekommet etter døden, dersom man fikk troen godt nokk banket inn mellom ørene?

Foresten, gleder folk seg til å dø? Dersom man gleder seg til paradiset, så gleder man seg til å dø... Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, den teorien forklarer jo mye igrunn. Siden muslimene gleder seg til paradis, så prøver de å komme dit fortest mulig ved å terge amerikanerene.  :whistle:

8590092[/snapback]

Den var meget God! :) sorry, var vist det engelske navnet det der... uff..

En ting jeg lurer virkelig på er: hva som får en mor med mange barn til og sprenge seg i lufta på grunn av en Gud.

Lenke til kommentar
Så det du sier er at det beste for alle er at kristendommen blir glemt og forsvinner, slik at alle kan komme til himmelen uten å måtte ty til tro?

8334979[/snapback]

Dersom de menneskene ikke fikk info om paradis og hvelvete, så kommer de bare i paradiset. Gud er barmhjertig!

8323746[/snapback]

Hvorfor vil da religiøse spre sitt budskap? De risikerer bare å dømme millioner til evig pine.

8371200[/snapback]

Du skjønner at alt du sier nå, ikke er logisk i det hele tatt, og er basert på en bok?

La oss ta utgangspunkt i en annen bok, si f.eks. Harry Potter og De Vises Stein.

Mine argumenter for at alt som står i den er sant, er helt like dine:

- Det står i boken!

- Det høres bra ut!

- Jeg sier det!

- Det er ikke logisk, men det står jo. Konklusjon, det finnes.

- Vi kan ikke forstå magi. Whatever, det finnes.

- Jo, det gjør det.

- JO.

- Narnia og diverse fantasybøker er også virkelig! Siden det står mye av det samme!

- Jeg har rett, fordi jeg sier det. JEG HAR RETT!

Konklusjon: J.K. Rowling er min profet, og Harry Potter-bøkene mine hellige skrifter. Magi høres jo skjønt ut(paradis). Da må det finnes.

8386145[/snapback]

Hei Savage Garden...ser du har hoppet over noen viktige spørsmål...så jeg bare quoter dem her og ber deg svare ;)

Lenke til kommentar

Uten å nenve navn er det enkelte brukere her som er totalt blottet for logikk. Jeg finner en ekstremt ignorant holdning til andre religioner enn de de står for selv. Mange slike debatter åpner ikke for religiøs debatt, men å uttale sin egen bastante overbevisning.

Eksempler på argumentasjon:

Jeg har rett.

Min religion er den eneste riktige.

Det finnes ingen andre religioner, fordi alle andre er menneskeskapt, min religion er ikke menneskeskapt.

Min religion står i en bok, derfor er det sant.

Jeg mistenker at mennesker med et slikt syn ikke har noen kunnskaper om religioner foruten den de har fortapt seg i. De vet ingenting om andre religioner, fordi samfunnet her i Norge kun dreier seg om kristendommen.

Lenke til kommentar
Det er sjelen din som drar. Man få vist følelsene som man vil! Paradiset varer evig, ja! Men vet du hva hvis man ikke tror på Gud så kommer man til hvelvetet og det er et sted hvor ingen vil være!

er det bibel tro vi snakker om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...