Gå til innhold

Tro på Gud....


Anbefalte innlegg

I de jødedommen og Islam så sies det at man må tro på Gud selv om vi ikke kan se ham. Vi må tro på han uansett! De som tror får en belønning i paradiset.

 

Dette høres ganske fornuftig ut!  :hmm:

 

Hva mener dere?

 

 

Vennligst ikke kom noe bull! :hrm:

8323339[/snapback]

 

Hvorfor kommer du med bull da? =)

8375832[/snapback]

 

Hehe, eid :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I de jødedommen og Islam så sies det at man må tro på Gud selv om vi ikke kan se ham. Vi må tro på han uansett! De som tror får en belønning i paradiset.

 

Dette høres ganske fornuftig ut!  :hmm:

 

Hva mener dere?

 

 

Vennligst ikke kom noe bull! :hrm:

8323339[/snapback]

 

Hvorfor kommer du med bull da? =)

8375832[/snapback]

 

Hehe, eid :thumbup:

8378196[/snapback]

 

Dere er dere som er bull nå!!

Det var verdt det!

Lenke til kommentar
Dere er dere som er bull nå!!

Det var verdt det!

8378213[/snapback]

 

 

"Dere er dere" ... ?

 

"Det var verdt det!" ... ?

 

Jeg skjønner ikke hva du snakker om en gang. ;)

8378287[/snapback]

 

Du skjønner cluet men vil bare la meg gå i stikken! :hrm:

8378313[/snapback]

 

Not really, jeg er bare så dum. :whistle:

Lenke til kommentar
I de jødedommen og Islam så sies det at man må tro på Gud selv om vi ikke kan se ham. Vi må tro på han uansett! De som tror får en belønning i paradiset.

 

Dette høres ganske fornuftig ut!  :hmm:

 

Hva mener dere?

 

 

Vennligst ikke kom noe bull! :hrm:

8323339[/snapback]

 

Paradiset? Høres bra ut :)

Bedre enn den råtne i jorda tanken.. :no:

Lenke til kommentar

Du skjønner at alt du sier nå, ikke er logisk i det hele tatt, og er basert på en bok?

 

La oss ta utgangspunkt i en annen bok, si f.eks. Harry Potter og De Vises Stein.

 

Mine argumenter for at alt som står i den er sant, er helt like dine:

 

- Det står i boken!

- Det høres bra ut!

- Jeg sier det!

- Det er ikke logisk, men det står jo. Konklusjon, det finnes.

- Vi kan ikke forstå magi. Whatever, det finnes.

- Jo, det gjør det.

- JO.

- Narnia og diverse fantasybøker er også virkelig! Siden det står mye av det samme!

- Jeg har rett, fordi jeg sier det. JEG HAR RETT!

 

Konklusjon: J.K. Rowling er min profet, og Harry Potter-bøkene mine hellige skrifter. Magi høres jo skjønt ut(paradis). Da må det finnes.

Lenke til kommentar
I de jødedommen og Islam så sies det at man må tro på Gud selv om vi ikke kan se ham. Vi må tro på han uansett! De som tror får en belønning i paradiset.

 

Dette høres ganske fornuftig ut!  :hmm:

 

Hva mener dere?

 

 

Vennligst ikke kom noe bull! :hrm:

8323339[/snapback]

 

Jeg synes ikke dette høres fornuftig ut og jeg oppfatter det som en litt barnslig, beklager uttrykket, påstand.

 

Synes ikke du det er litt for enkelt å si at belønningen finnes etter at man er død? For det første er det i mine øyne, noe urettferdig å spille på menneskehentens største redsel. Alle frykter døden og ønsker å leve så lenge som mulig og klart mange faller for tanken om at det finnes et enda bedre liv etter at kroppen ikke fungerer lengre.

For det andre, det er jo umulig å sjekke påstanden. Ingen er noen sinne, på alle disse årene, kommet tilbake og fortalt at påstanden stemmer.

 

Tror du på at du vinner i lotto hvis jeg påstår det hardt nok? Hvor lenge vil du tippe før du mister troen? Tror du alt mulig rart, før du får se det?

 

Jeg gjør ikke det og jeg synes det er urettferdig å bruke et salgsargument som ikke er mulig å sjekke ut. Hvis det var forsikringer alle disse religionsstifterne solgte, hadde de blitt styrtrike.

:no:

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke dette høres fornuftig ut og jeg oppfatter det som en litt barnslig, beklager uttrykket, påstand.

 

Synes ikke du det er litt for enkelt å si at belønningen finnes etter at man er død? For det første er det i mine øyne, noe urettferdig å spille på menneskehentens største redsel. Alle frykter døden og ønsker å leve så lenge som mulig og klart mange faller for tanken om at det finnes et enda bedre liv etter at kroppen ikke fungerer lengre.

For det andre, det er jo umulig å sjekke påstanden. Ingen er noen sinne, på alle disse årene, kommet tilbake og fortalt at påstanden stemmer.

 

Tror du på at du vinner i lotto hvis jeg påstår det hardt nok? Hvor lenge vil du tippe før du mister troen? Tror du alt mulig rart, før du får se det?

 

Jeg gjør ikke det og jeg synes det er urettferdig å bruke et salgsargument som ikke er mulig å sjekke ut. Hvis det var forsikringer alle disse religionsstifterne solgte, hadde de blitt styrtrike.

:no:

8393431[/snapback]

 

Ja ja, alle har vel sine egne meninger.

Men man må ikke bare tro på Gud, men også være godt menneske. Være snill mot alle, ikke stjele osv. :)

Ingen kan vite om alt dette er sant eller ikke, helt de er døde. :cool:

Men vi får bare vente og se......

Lenke til kommentar
Ja ja, alle har vel sine egne meninger.

Men man må ikke bare tro på Gud, men også være godt menneske. Være snill mot alle, ikke stjele osv. :)

Ingen kan vite om alt dette er sant eller ikke, helt de er døde.  :cool:

Men vi får bare vente og se......

8398039[/snapback]

 

Ja, det har du helt rett i. Alle har vi våre egne meninger og forskjellige overbevisninger.

 

Uansett om man tror eller ikke tror på en av alle religionene, er det viktig å behandle hverandre med respekt. Være snill mot hverandre, ta hensyn og akseptere forskjeller :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ser ingen grunn til å tro på Gud, men jeg gidder ikke å diskutere det til vanlig ettersom det er umulig å diskutere med "gode" kristne.

 

Ta lignelsen om Abraham og Isak i det gamle testementet: Abraham får beskjed av Gud om å ofre sin sønn uten å få noen grunn. Gud gjør dette for å se hvor sterk han er i troen. Til tross for å ikke ha fått en eneste grunn, hever han kniven, men blir stoppet av en engel. Deretter blir han belønnet for å ha vært så sterk i troen.

 

Moral: tro blindt på Gud og vær villig til å gjøre hva som helst for ham selvom du ikke har noen grunn til det?

 

EDIT: skrivefeil.

Endret av LarsEL
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke på guden Gud. (Hva med litt oppfinnsomhet?) :hrm:

Og OM Gud finnes, hvorfor i svarte f*** skulle han favorisere menneskene, som må være den mest destruerende rasen kjøttklumper som finnes?

 

Om jeg skulle "trodd" på noen gud, tror jeg pinadø jeg velger Odin. Han ser i det minste ut som noe som ligner meg. I tillegg høres det ut som det er mer action i etterlivet enn i kristendommen. :D

 

Takk for seg! :innocent:

 

Edit: Men takk til kr.dom og bibel og alt det der for noen fine banneord. Hva skulle vi gjort uten?

Endret av Tharos_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...