Gå til innhold

Tro på Gud....

Anbefalte innlegg

Siden denne tråden uansett bare er diskusjon-lite, så tror jeg det er like greit å bare svare med samme mynt; Hvordan vet du at det er  et helvete?

8326016[/snapback]

Cause i believe in that!

Jeg vet at helvete fins på grunn av religionen min!

Klikk meg

Syns trådstarter skal se den filmen, og komme med argumenter mot de spørsmålene

8326017[/snapback]

Ja, men du denne filmen er de kristne og jeg er ikke kristen! :tease:

8326125[/snapback]

På bakgrunn av MIN tro, finnes ikke helvete!

DU tar feil og JEG har rett!

(høres dette kjent ut?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden denne tråden uansett bare er diskusjon-lite, så tror jeg det er like greit å bare svare med samme mynt; Hvordan vet du at det er  et helvete?

8326016[/snapback]

Cause i believe in that!

Jeg vet at helvete fins på grunn av religionen min!

Klikk meg

8326017[/snapback]

8326125[/snapback]

På bakgrunn av MIN tro, finnes ikke helvete!

DU tar feil og JEG har rett!

(høres dette kjent ut?)

8326185[/snapback]

Ja,men hva om du tar feil.

Jeg kan ta feil jeg og. Men det er ganske små sjanser for at jeg tar feil. :tease:

Alle får en grei svar på dette etter døden! :whistle:;)

Lenke til kommentar
Klikk meg

8326017[/snapback]

8326125[/snapback]

Hehe, vel filmen er ganske universal hva religon gjelder, trenger ikke spesifikt å være kristen for å skjønne argumentene.

(Nå retter dog filmen seg først og fremst til "smarte" personer, om man ikke befinner seg i målgruppen kan man nok ha vanskelig for å relatere til filmen & argumentene.)

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Det var vel aldri en diskusjon her, for å ha en diskusjon må man nemlig kunne argumentere. Her var det jo bare deg som tullet med ord og meninger  for et standpunkt du ikke en gang har :p

8326512[/snapback]

Men religion er ikke basert på logikk. Religion trengs heller ikke å være helt logiske. Hvis man vil ha en religion, så må man forstå seg på den.

Jeg regner med at ingen av dere har forstått noen religion sånn helt fullstendig!

Men hvis man forstår en religion så vil man automatisk følge den.

Litt sånn som Michael Jackson. Han har forstått Islam og vil konvertere til det.

Et bra valg for han! :D

Endret av Savage-Garden
Lenke til kommentar
Men religion er ikke basert på logikk. Rekigion trengs heller ikke å være helt logiske. Hvis man vil ha en religion, så må man forstå seg på den.

8326659[/snapback]

Ting som strider mot logikk kan ikke eksistere. Om Gud ikke er logisk, så eksisterer ikke Gud! Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Men religion er ikke basert på logikk. Rekigion trengs heller ikke å være helt logiske. Hvis man vil ha en religion, så må man forstå seg på den.

8326659[/snapback]

Ting som strider mot logikk kan ikke eksistere. Om Gud ikke er logisk, så eksisterer ikke Gud! Så enkelt er det.

8326677[/snapback]

Så enkelt er det ikke! :hrm:

Det er jo Gud som har skapt alt.

Lenke til kommentar

8326700[/snapback]

Tror du, uten noen form for bevis, og det er det i grunn. Du har jo enda ikke argumentert for noe, bare kommet med løse uttalelser som den over. Håper for all del dette er et forsøk på å være veldig morsom :p

Lenke til kommentar

8326659[/snapback]

8326677[/snapback]

8326700[/snapback]

Å ja selfvølgelig er det det! Kan ikke du poste et bilde av gud når han skaper verden da, slik at du kan dele denne fantastisk informative og godt begrunnede informasjon med alle oss andre intetannende hedninger, som er dømt til helvete av din fantastiske Gud.

Lenke til kommentar

8326659[/snapback]

8326677[/snapback]

8326700[/snapback]

Å ja selfvølgelig er det det! Kan ikke du poste et bilde av gud når han skaper verden da, slik at du kan dele denne fantastisk informative og godt begrunnede informasjon med alle oss andre intetannende hedninger, som er dømt til helvete av din fantastiske Gud.

8326730[/snapback]

Det fins ikke noe bildet av Gud, for han visste at menneskene ville ha begynt å misbruke det en eller annen gang i fremtiden.

Lenke til kommentar
Islam og jødedommen inneholder en hel rekke perverse ritualer og det er en kultur så ekstremt ulik den europeiske og vår norske. Neitakk til fremmede  skikker, jeg har det helt fint med min egen kultur og min egen religion. Tanken på at det bare finnes en gud er så sært og så unikt for midtøsten, at for meg er det helt latterlig.

8326723[/snapback]

I hvilken grad er dette ulikt Kristendommen som finnes i vesten? At det finnes en Gud er jo sentralt i Kristendommen også, men så oppstod jo kristendommen også i midtøsten da. Kanskje jeg misforstod innlegget ditt, men hva mener du med din egen religion? Er det kristendommen eller tenker du på den Norønske Mytologien?

Lenke til kommentar

8326659[/snapback]

8326677[/snapback]

8326700[/snapback]

Himmelen er rød!

Lenke til kommentar

hehe. Mye god lesning i denne tråden her! :p

Venter fremdeles på den posten hvor det står "HAHA, motherfuckers, lurte dere! Eid!" XD

Dette er vel litt utdatert nå, men hva er det som er så fantastisk med paradis?

Sist jeg sjekket så det ut som noe i retning av dette:

fig1.gif

Greit nok, det er jo idyllisk og fint og flott, men før eller siden blir man vel lei av å fly rundt naken, bare ete kaninmat og å kose med løvene... Jeg hadde ikke orket stort mer enn en dag. Siden det ikke er stort annet der å gjøre ville vel de fleste etterhvert begynt å fordrive tiden med å formere seg (ganske naturlig siden alle sprader rundt kliss nakne). Dette er jo i og for seg moro, men jeg regner med beskyttet sex også er ulovlig i paradis? I såfall ville det vel etterhvert florert av både eksotiske kjønnssykdommer og tilsvarende løsunger i hagen. Great fun!

Endret av Asbjørn H
Lenke til kommentar

Du har fremdeles ikke svart på hvor det står at de som aldri har hørt Allahs ord kommer til paradis uansett. Kom gjerne med et sitat fra koranen.

Men hvorfor slipper de som aldri har hørt om ham å tro? Hvorfor må jeg tro, kun fordi jeg var så uheldig å høre om ham? Hva er det som er så spesielt med å tro?

Er det ikke bra nok at jeg er et godt menneske?

Lenke til kommentar

Denne tråden stenges for opprydning. (Jeg prøvde å gjøre det live, men det fungerte dårlig.) Åpnes snart igjen. (Nei den blir ikke stengt for godt, i hvert fall ikke av undertegnede,)

Edit: Da er vi klare for åpning igjen. Før vi fortsetter må vi lage noen kjøreregler:

1. Trådstarters person er ikke tema for denne eller andre tråder her på RF&L-forumet. Hold dere til sak.

1b. Personen som inspirerte trådstarters nick er definitivt ikke tema for tråden. En rekke poster om hvorvidt vedkommende artist er/var homofil er slettet.

2. Ikke om denne tråden spesielt: Det er ikke lov å spamme tråder med beskyldninger om trolling. Dersom dere ser et troll, så rapporter det. Dersom vi ikke reagerer og dere fortsatt mener at en tråd er trolling så la være å poste i den. Husk at trolling forutsetter provokasjon. At man kan være uenig i en påstand gjør den ikke til trolling. Jeg kan ikke se at førsteposten kan oppfattes som provoserende. Det kunne en del senere innlegg, men de fordelte seg nokså likelig på begge sider av bordet. En del slike er slettet.

3. Dette er ikke Gateavisa anno 1975. Her respekterer vi hverandres ståsted og tro. La være å poste karikaturer og provokasjoner. Det betyr ikke at vi skal og må respektere hverandres meninger, men det betyr at vi skal diskutere dem saklig. Det gjelder uansett om man mener at tråden har livets rett. Som nettiketten sier: "Det du i alle fall ikke skal gjøre er å svare i den tråden der hvor regelbruddet er. Dette vil kun gi tråden unødvendig oppmerksomhet. Og du vil selv bli regelbryter dersom du poster informasjon i tråden som ikke er i samsvar med hva den egentlig handler om. " Noen slike poster er slettet også.

4. Islamske skikker og kvinnesyn er ikke tema for denne tråden. Det er imidlertid et tema som fortjener diskusjon. Postene om dette er derfor splittet ut og har fått sin egen tråd: Link. Slik splitting er mye arbeid. Det er greit om dere sparer oss jobben ved å holde dere til topic og heller starter nye tråder dersom dere føler for å diskutere noen som ikke er on topic i den aktuelle tråden.

5. Trådstarters eller andres vilje til å svare på spørsmål og/eller klargjøre sine standpunkt er ikke vesentlig for trådens relevans som sådann. Hvis dere mener at noen ikke svarer for seg, så slutt å spør. Den som mater troll har like mye ansvar for at trollet (og tråden) lever som trollet selv.

Og tilslutt: Moderators avgjørelse er ikke tema for tråden og skal ikke kommenteres her. Send meg en PM om dere har kommentarer eller spørsmål.

Og da gjenstår det bare å minne om topic, som er som følger.

I de jødedommen og Islam så sies det at man må tro på Gud selv om vi ikke kan se ham. Vi må tro på han uansett! De som tror får en belønning i paradiset.

Dette høres ganske fornuftig ut! 

Hva mener dere?

Jeg synes ikke det er noe vanskelig tema å forholde seg saklig til. Prøv det!

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Du har fremdeles ikke svart på hvor det står at de som aldri har hørt Allahs ord kommer til paradis uansett. Kom gjerne med et sitat fra koranen.

Det er litt vanskelig å finne et sitat fra Koranen om dette. Trengs ganske mye letning! :)

Vel, jeg forklare det på denne måten.

Hvis det er et mennesket som får vite alt om Islam, men nekter likevel å godta. Det er sånne mennesker som ikke kommer til paradiset. Mens folk som aldri har fått høre om at de må tro på Gud. Får komme til paradis, men bare hvis de har vært gode mennesker. :D

Skjønner?

Endret av Savage-Garden
Lenke til kommentar

Det er litt vanskelig å finne et sitat fra Koranen om dette. Trengs ganske mye letning! :)

Det gjør det, faktisk kan du lete så mye du vil uten å finne det, for ikke et eneste sted i koranen står det at muslimer skal være tolerante ovenfor andre religiøse (bortsett fra jødedom/kristendom). Du er velkommen til å vise meg verset hvis du kan finne det. Er mulig jeg tar feil, for det er mange år siden jeg leste den, men så vidt jeg husker er det ikke et eneste ett. Derimot er det hundrevis av vers om hvordan man skal mishandle og ødelegge for hedninger.

Hvis det er et mennesket som får vite alt om Islam, men nekter likevel å godta. Det er sånne mennesker som ikke kommer til paradiset. Mens folk som aldri har fått høre om at de må tro på Gud. Får komme til paradis, men bare hvis de har vært gode mennesker. :D

Skjønner?

8328087[/snapback]

Dette står det heller ingen steder i koranen, som nevnt over kommer alle som tror på den abrahamske Gud til himmelen, men toleranse utenfor dette finnes det ikke spor av. Folk som ikke har hørt om Gud, eller som lever ellers gode liv men tror på mange guder, går rett til helvete.

Selv om du ikke kan finne et vers er jeg interessert i å høre hvordan du har klart å finne ut dette. Hvor har du lest det/sett det/hørt det?

Lenke til kommentar

Det gjør det, faktisk kan du lete så mye du vil uten å finne det, for ikke et eneste sted i koranen står det at muslimer skal være tolerante ovenfor andre religiøse (bortsett fra jødedom/kristendom). Du er velkommen til å vise meg verset hvis du kan finne det. Er mulig jeg tar feil, for det er mange år siden jeg leste den, men så vidt jeg husker er det ikke et eneste ett. Derimot er det hundrevis av vers om hvordan man skal mishandle og ødelegge for hedninger.

Skjønner?

8328087[/snapback]

Dette står det heller ingen steder i koranen, som nevnt over kommer alle som tror på den abrahamske Gud til himmelen, men toleranse utenfor dette finnes det ikke spor av. Folk som ikke har hørt om Gud, eller som lever ellers gode liv men tror på mange guder, går rett til helvete.

Selv om du ikke kan finne et vers er jeg interessert i å høre hvordan du har klart å finne ut dette. Hvor har du lest det/sett det/hørt det?

8328190[/snapback]

Jeg kan kanskje muligens ha tatt litt feil.

:blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...