Gå til innhold

Tro på Gud....


Anbefalte innlegg

Og hva gjør disse skriftene til troverdige kilder?

8323618[/snapback]

 

 

De er Guds ord!

 

De skal veilede oss!

8323626[/snapback]

 

Kan du bevise at de er "Guds ord"? Siden de ble skrevet av mennesker lizm?

8323647[/snapback]

 

Guds ord ble ført videre gjennom hans sendebud(profeter) som fortalte det videre til folket. Bevise kan ingen! Alt dette får man svar på etter døden! :ermm:

 

Koranen er ikke blitt forandret av noen mennesket, men jødiske hellige skrifter er det blitt forandret på av mennesker. Grunnen til det var at de mistet dem.

8323663[/snapback]

 

 

Så med andre ord, du baserer alt dette på det enkelte mennesker ("profeter") har sagt. Er det en spesiell grunn til at du har så stor tro på disse menneskene?

8323691[/snapback]

 

 

 

Det var de som fikk budskapet og kom med det! De viste også hvordan man skulle praktisere det. Ja, jeg har en stor tro disse menneskene. For de var gode mennesker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er sjelen din som drar. Man få vist følelsene som man vil! Paradiset varer evig, ja! Men vet du hva hvis man ikke tror på Gud så kommer man til hvelvetet og det er et sted hvor ingen vil være!

8323684[/snapback]

Huff, nei; helvete virker jævlig. :( Men evig i paradiset? Det er jo ganske lenge. Blir man ikke lei etterhvert?

 

Etter en ca. 1.000 år så har man jo opplevd ganske mye, og lært seg det som kan læres. Etter en 100.000.000.000.000.000.000.000 år blir det vel ganskje kjedelig, blir det ikke?

 

Men, hva med alle dem som levde før Muhammad og Koranen ble til, og dem som aldri har hørt om det, og dermed ikke har mulighet til å tro; hva skjer med dem? Blir dem automatisk sendt til helvete? Virker ikke veldig snilt, spør du meg.

Endret av andir
Lenke til kommentar

8323684[/snapback]

Huff, nei; helvete virker jævlig. :( Men evig i paradiset? Det er jo ganske lenge. Blir man ikke lei etterhvert?

 

Etter en ca. 1.000 år så har man jo opplevd ganske mye, og lært seg det som kan læres. Etter en 100.000.000.000.000.000.000.000 år blir det vel ganskje kjedelig, blir det ikke?

 

Men, hva med alle dem som levde før Muhammad og Koranen ble til, og dem som aldri har hørt om det, og dermed ikke har mulighet til å tro; hva skjer med dem? Blir dem automatisk sendt til helvete? Virker ikke veldig snilt, spør du meg.

8323725[/snapback]

 

 

Man kan ikke bli lei i Paradiset! :D

Dersom de menneskene ikke fikk info om paradis og hvelvete, så kommer de bare i paradiset. Gud er barmhjertig!

 

Man må få kunnskap om disse tingene. Hvis man ikke får kunnskap da kan man bare komme i paradiset. Men hvis den personen har vært et godt mennesket.

Endret av Savage-Garden
Lenke til kommentar

8323339[/snapback]

Personlig så synes jeg ikke det hører så fornuftig ut. Dette kan disktuteres mye frem og tilbake, men så lenge det ikke fins snev av bevis for at det fins en gud. Så velger jeg å tro at dette også er tilfellet, selv om det fins relgioner som sier at gud fins selv om man ikke kan se han.

8323656[/snapback]

 

Det står i skriftene at mennesket kommer til å bli skeptisk til Gud i fremtiden. Og tro meg en god del folk har blitt det!

8323684[/snapback]

 

Men hvorfor er det nødvendigvis sant fordi det står i skriftene? Jeg mener at all relgion og skrifter er menneskeskapt. Og for at en relgion skal bestå må den være troverdig, å svare på mange av spørsmålene mennesker har. Ergo er det naturlig at diverse skrifter og lignene vil besvarer mange av tvilene som kan oppstå med hensyn til troen på den bestemte religionen.

Lenke til kommentar
Man kan ikke bli lei i Paradiset! :D

Dersom de menneskene ikke fikk info om paradis og hvelvete, så kommer de bare i paradiset. Gud er barmhjertig!

8323746[/snapback]

Høres ganske urettferdig ut. Hvorfor sender han ikke alle til paradiset, da?

8323754[/snapback]

 

 

Man må arbeide for å få lønnen! :!:

Skjønner? :hrm:

 

Ingenting i denne verdenen er gratis!

Endret av Savage-Garden
Lenke til kommentar
Man må arbeide for å få lønnen! :!:

Skjønner? :hrm:

 

Ingenting i denne verdenen er gratis!

8323758[/snapback]

Men hvorfor slipper de som aldri har hørt om ham å tro? Hvorfor må jeg tro, kun fordi jeg var så uheldig å høre om ham? Hva er det som er så spesielt med å tro?

 

Er det ikke bra nok at jeg er et godt menneske?

Endret av andir
Lenke til kommentar

Jøss ... det der må være definisjonen av "Barne-tro" ... sjeldent naiv argumentasjon og en totalt manglende forståelse for retorikk og hva som konstituerer for bevis.

 

Forsto jeg det rett om argumentet var som følger?:

 

Man skal "tro" fordi bibelen sier det,

bibelen stemmer fordi den selv sier den er korrekt,

man blir belønnet for sin tro ved at man etter sin død kommer til himmelen og får svar/bevist troen sin(well... DUH!)

de som ikke tror havner i helvete med mindre de ikke ble informert om himmelriket før de døde, da kan de ha gjort alt slags faenskap og likevel komme til paradis. "Didn't get the memo" er himmelrikets wildcard....

Koranen er litt riktigere enn de andre religiøse bøkene fordi den er urørt av mennesker etter nedskrivingen. Jødene på sin side mistet sin bok og måtte derfor gjenfortelle den på minne etter beste evne.... fantastisk ... :o

Lenke til kommentar
Men hva hvis jeg er Buddhist? Her er det jo mange tusen Guder... og hva hvis det er feil religion?

8325357[/snapback]

 

 

Vel nå må jeg bare si at de riktige religioene er Islam, kristendom og jødedom.

Men Islam er den beste utgaven av de religionene fordi ingen mennesker har fornadret på den. Jødedom og kristendom er blitt forandret av mennesker.

 

 

Hinduisme, buddhisme og andre lignende religoner er greie, men de er ikke bare de rette!

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Kos deg der! :!:

 

Man kan ganske enkelt komme der!

8325919[/snapback]

Neia. Helvete finnes ikke, så jeg tar det ikke så tungt. :)

8325936[/snapback]

 

How do you know?

 

Trådstarter, du har elendige argumenter.

8325941[/snapback]

 

 

Det er ikke logisk. Jeg vet det!

Men ingen religion er logisk!

Endret av Savage-Garden
Lenke til kommentar
Siden denne tråden uansett bare er diskusjon-lite, så tror jeg det er like greit å bare svare med samme mynt; Hvordan vet du at det er  et helvete?

8326016[/snapback]

 

Cause i believe in that!

Jeg vet at helvete fins på grunn av religionen min!

 

 

 

 

Klikk meg

 

Syns trådstarter skal se den filmen, og komme med argumenter mot de spørsmålene

8326017[/snapback]

 

 

Ja, men du denne filmen er de kristne og jeg er ikke kristen! :tease:

Endret av Savage-Garden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...