Juden Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) I de jødedommen og Islam så sies det at man må tro på Gud selv om vi ikke kan se ham. Vi må tro på han uansett! De som tror får en belønning i paradiset. Dette høres ganske fornuftig ut! Hva mener dere? Vennligst ikke kom noe bull! Endret 6. april 2007 av Savage-Garden Lenke til kommentar
Vice Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Uhh, hva med dette høres egentlig fornuftig ut?? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Uhh, hva med dette høres egentlig fornuftig ut?? 8323349[/snapback] For meg høres ingenting av dette fornuftig ut. Lenke til kommentar
Juden Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Uhh, hva med dette høres egentlig fornuftig ut?? 8323349[/snapback] For meg høres ingenting av dette fornuftig ut. 8323355[/snapback] Man får svar etter døden! Så det er fornuftig å følge dette! Lenke til kommentar
E.T Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Fordi et eller annet menneske med inflytelse har skrevet det? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Problemet er vel egentlig bare å velge mellom hvilken av disse tre du har tenkt å følge slavisk, dersom du ikke allerede har bestemt deg for å skade færrest mulig mennesker og totalt ignorere alt som heter tro, og bare leve et godt og ureligiøst liv i håp om å gjøre verden til et bedre sted for dine barn. Alle religioner har en baggasje jeg ikke vil ha i baksetet mitt: Kvinneundertrykkelse, hat, og obskure ritualer. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Man får svar etter døden! Så det er fornuftig å følge dette! 8323363[/snapback] Hva hvis jeg har trodd på feil gud? Lenke til kommentar
Juden Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 (endret) 8323363[/snapback] Hva hvis jeg har trodd på feil gud? 8323540[/snapback] Det fins bare en Gud! Endret 7. april 2007 av Savage-Garden Lenke til kommentar
.V. Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Om du ikke kommer med andre argument eller bevis for synspunktene dine enn "sånn er det bare" så tror jeg du overbeviser svært få her. Lenke til kommentar
Juden Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 (endret) Om du ikke kommer med andre argument eller bevis for synspunktene dine enn "sånn er det bare" så tror jeg du overbeviser svært få her. 8323607[/snapback] Men dette står i hellige skrifter som tilhører religionene. Jeg kommer bare med svar på mange av spørsmålene som flyr rundt i forumet! Endret 7. april 2007 av Savage-Garden Lenke til kommentar
.V. Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Og hva gjør disse skriftene til troverdige kilder? Lenke til kommentar
Juden Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Og hva gjør disse skriftene til troverdige kilder? 8323618[/snapback] De er Guds ord! De skal veilede oss! Lenke til kommentar
andir Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 I de jødedommen og Islam så sies det at man må tro på Gud selv om vi ikke kan se ham. Vi må tro på han uansett! De som tror får en belønning i paradiset.8323339[/snapback] Høres kjempeflott ut. Hvordan er paradiset; kan du beskrive det? Lenke til kommentar
Juden Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 I de jødedommen og Islam så sies det at man må tro på Gud selv om vi ikke kan se ham. Vi må tro på han uansett! De som tror får en belønning i paradiset.8323339[/snapback] Høres kjempeflott ut. Hvordan er paradiset; kan du beskrive det? 8323638[/snapback] Det er bare himmelsk. Ingen bekymringer eller noen lignende. Bare fred og ro. Man kan gjøre hva man vil hverdag! Lenke til kommentar
.V. Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Og hva gjør disse skriftene til troverdige kilder? 8323618[/snapback] De er Guds ord! De skal veilede oss! 8323626[/snapback] Kan du bevise at de er "Guds ord"? Siden de ble skrevet av mennesker lizm? Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 I de jødedommen og Islam så sies det at man må tro på Gud selv om vi ikke kan se ham. Vi må tro på han uansett! De som tror får en belønning i paradiset. Dette høres ganske fornuftig ut! Hva mener dere? 8323339[/snapback] Personlig så synes jeg ikke det hører så fornuftig ut. Dette kan disktuteres mye frem og tilbake, men så lenge det ikke fins snev av bevis for at det fins en gud. Så velger jeg å tro at dette også er tilfellet, selv om det fins relgioner som sier at gud fins selv om man ikke kan se han. Lenke til kommentar
Juden Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Og hva gjør disse skriftene til troverdige kilder? 8323618[/snapback] De er Guds ord! De skal veilede oss! 8323626[/snapback] Kan du bevise at de er "Guds ord"? Siden de ble skrevet av mennesker lizm? 8323647[/snapback] Guds ord ble ført videre gjennom hans sendebud(profeter) som fortalte det videre til folket. Bevise kan ingen! Alt dette får man svar på etter døden! Koranen er ikke blitt forandret av noen mennesket, men jødiske hellige skrifter er det blitt forandret på av mennesker. Grunnen til det var at de mistet dem. Lenke til kommentar
andir Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Det er bare himmelsk. Ingen bekymringer eller noen lignende. Bare fred og ro. Man kan gjøre hva man vil hverdag! 8323646[/snapback] Supert! Men hvordan ser det ut? Hvor lenge varer det? Evig? For det er jo ganske lenge... Hvordan blir det med følelser, lyster og alt slikt; saker som forekommer i hjernen; er det hjernen som blir sendt til dette paradiset? Lenke til kommentar
Juden Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 (endret) 8323339[/snapback] Personlig så synes jeg ikke det hører så fornuftig ut. Dette kan disktuteres mye frem og tilbake, men så lenge det ikke fins snev av bevis for at det fins en gud. Så velger jeg å tro at dette også er tilfellet, selv om det fins relgioner som sier at gud fins selv om man ikke kan se han. 8323656[/snapback] Det står i skriftene at mennesket kommer til å bli skeptisk til Gud i fremtiden. Og tro meg en god del folk har blitt det! Det er bare himmelsk. Ingen bekymringer eller noen lignende. Bare fred og ro. Man kan gjøre hva man vil hverdag! 8323646[/snapback] Supert! Men hvordan ser det ut? Hvor lenge varer det? Evig? For det er jo ganske lenge... Hvordan blir det med følelser, lyster og alt slikt; saker som forekommer i hjernen; er det hjernen som blir sendt til dette paradiset? 8323670[/snapback] Det er sjelen din som drar. Man få vist følelsene som man vil! Paradiset varer evig, ja! Men vet du hva hvis man ikke tror på Gud så kommer man til hvelvetet og det er et sted hvor ingen vil være! Endret 7. april 2007 av Savage-Garden Lenke til kommentar
.V. Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) Og hva gjør disse skriftene til troverdige kilder? 8323618[/snapback] De er Guds ord! De skal veilede oss! 8323626[/snapback] Kan du bevise at de er "Guds ord"? Siden de ble skrevet av mennesker lizm? 8323647[/snapback] Guds ord ble ført videre gjennom hans sendebud(profeter) som fortalte det videre til folket. Bevise kan ingen! Alt dette får man svar på etter døden! Koranen er ikke blitt forandret av noen mennesket, men jødiske hellige skrifter er det blitt forandret på av mennesker. Grunnen til det var at de mistet dem. 8323663[/snapback] Så med andre ord, du baserer alt dette på det enkelte mennesker ("profeter") har sagt. Er det en spesiell grunn til at du har så stor tro på disse menneskene? Koranen har kanskje ikke blitt forandret siden den ble skrevet, men den ble jo riktignok skrevet av et menneske? Endret 7. april 2007 av E-Ton Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå