embark Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Infected Mushroom er en Israelsk duo som opprinnelig produserte psychedelic trance, men som i nyere tider har begynt å lage musikk av et mye bredere spekter. Duoen består av Erez Aizen og Amit Duvdevani, begge fra den nord-Israelske byen Haifa. ----- 1.1: Kort biografi Erez Aizen ble født i 1980 og hadde bakgrunn i klassisk musikk. Han lærte å spille orgel som 4-åring og da han var 11 begynte han å produsere musikk på PC. Han startet med Impulse Tracker og startet gruppen Shidapu sammen med Miki Litvak da de var tenåringer. Med hjelp av Oren Kislev og Roy Sasson produserte de over 100 låter. Som soloartist går Erez under navnet I.Zen. Amit Duvdevani, født i 1974, har en lignende musikalsk bakgrunn. Han spilte piano i 9 år, før han begynte å interessere seg for new wave og punk rock. Han spilte keyboard og skrev de fleste av sangene for et band fra Haifa, kalt Enzyme. Et av bandene Amit spilte med var punk rock bandet Infected Mushroom. I 1991, en uke før Amit skulle inn i hæren, var han på sitt første trance party. Den opplevelsen forandret livet hans og fra da av kunne han ikke tenke på noe annet enn trance. Etter at han tilbrakte ett år i India, bestemte han seg for å lage musikk selv. Han samarbeidet med Roy Sasson fra Shidapu på 4 spor som aldri ble utgitt. Kort tid etter dette begynte han å lage musikk med Erez. Sammen gidde de ut noen låter som Shidapu & Duvdev, låter som var mer på den glade og enkle siden av trance. De fokuserte så på et nytt prosjekt, Infected Mushroom, tatt fra punk rock bandet Amit en gang spilte med. Duoen fra Israel har herjet verden med hvert eneste album-slipp. Debuten, "The Gathering" (1999), er ett av verdens mest spilte psy-trance album og var et perfekt startpunkt for de to musikerne. Men med de to påfølgende albumene "Classical Mushroom" (2000) og "B.P. Empire (2001) viste de virkelig verden hva de var gode for. ----- 1.2: Vicious Delicious Vicious Delicious, albumet som opprinnelig skulle gis ut 06.06.06, ble gitt ut 26. mars i år. Jeg personlig ser på det som et fantastisk bra album. Det ble lekket på Internett 13. mars, så jeg har hørt på det i noen uker nå. Forstår at mange fans blir irritert over gitar- og vokalbruken, men siden Infected Mushroom skifter musikalsk retning for hvert album, kan ikke alle bli fornøyde hver gang de slipper album. Anbefaler dere å lytte på samplene jeg har laget til. Sporliste: 01. Becoming Insane [7:20 / 145BPM] sample 02. Artillery [4:28 / 100BPM] sample 03. Vicious Delicious [7:24 / 145BPM] sample 04. Heavy Weight [8:41 / 140BPM] sample 05. Suliman [6:10 / 145BPM] sample 06. Forgive Me [3:29 / 110BPM] sample 07. Special Place [6:53 / 145/130BPM] sample 08. In Front Of Me [4:28 / 72.5BPM] sample 09. Eat It Raw [6:30 / 145BPM] sample 10. Change The Formality [7:44 / 145BPM] sample 11. Before [6:57 / 145BPM] sample ----- 1.3: Diskografi 1999: The Gathering 2000: Classical Mushroom 2001: B.P. Empire 2003: Converting Vegetarians 2004: IM The Supervisor 2007: Vicious Delicious ----- 1.4: Linker Infected Mushroom - offisiell hjemmeside Infected Mushroom - fanside Infected Mushroom - wikipedia.org Infected Mushroom - discogs.com Lenke til kommentar
embark Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Virkelig ingen som en mening de vil ytre om disse to geniale musikerne? Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 ahh infected mushroom har hørt på de siden den første låta kom ut. Ingen andre goa artister i verden som kan leksa si like bra De er rett å slett gjenomsyret råe Har hatt både up and downs med infected på anlegget Så skulle en ikke tro de kom fra Israel Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 hva med å lage en albumguide? du mangler jo bare å skrive litt om hvert album, og da blir det straks mer interessant... har hørt litt Infected Mushroom, og det jeg har hørt har vært bra Lenke til kommentar
embark Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 (endret) hva med å lage en albumguide? du mangler jo bare å skrive litt om hvert album, og da blir det straks mer interessant...8375828[/snapback] Skal tenke litt på det. Har mye å gjøre for tiden. _Sha9ick_: En god del av psy-trancen blir i dag produsert i Israel. Dette grunnet soldater som har tjenestegjort i India etc. EDIT: Fikk forresten Vicious Delicious i posten i dag. Coveret er bare rått: Endret 13. april 2007 av Ferr Lenke til kommentar
empatiy Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 ah, Infected Mushroom. Deilige saker. Må si min favoritt er Elation Station, klarer rett og slett ikke bli lei denne. Må ikke glemme Merlin Moro å se at andre også liker denne duoen Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Jeg digger låtene Dracul og Merlin. Lasta ned en drøss (100+) IM-låter for en kompis, men har knapt hørt 10% av det..mye intetsigende psytrance også. Selv om det som er BRA virkelig er dritbra, er det mye gjørme å slite seg gjennom. Endret 13. april 2007 av Bitex Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Har et noe spesielt forhold til alle sangene hver eneste sang minner meg om et eller annet som har skjedd EDIT: Kan være noe med at jeg har testa diverse psykedeliske ting også da Endret 13. april 2007 av _Sha9ick_ Lenke til kommentar
ponnikos Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Har bare vært borti Converting Vegetarians-albumet siden jeg fikk en mixtape av en venninne som hadde låten Shakakaw på seg. God plate. Jeg er veldig åpen for anbefalinger av flere album. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Har et noe spesielt forhold til alle sangene hver eneste sang minner meg om et eller annet som har skjedd EDIT: Kan være noe med at jeg har testa diverse psykedeliske ting også da 8376287[/snapback] Det vil jeg tørr å påstå de og har. :!: Alt i alt, meget bra musikk. Endret 13. april 2007 av The_Free_Man Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Nja, trenger ikke røyke syre for å lage IDM. Men du skal ha jævla god peil på lyddesign på synth og få mye syke ideer i hodet ditt. Jeg har sett noen av videoene på nettsida deres, tror absolutt ikke noen av dem er steine/på syretripp på scenen ellers hadde de ikke greid å fremføre musikken live. Det er ikke sånn at de trykker på en knapp så spiller hele konserten seg selv. Han langhåra karen står for det meste iro bak synthene sine, mens han skalla tar seg av litt mixing og all vokalen. Begge ser helt rolige ut, sett bort fra headbanging og hopping. Hva de gjør på fritiden eller under komposisjonsfasen er selvsagt en annen sak, men jeg tror hovedsaklig de som bruker all dopen er de som hører på musikken og danser, ikke de som lager den. Endret 13. april 2007 av Bitex Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Nja, trenger ikke røyke syre for å lage IDM. Men du skal ha jævla god peil på lyddesign på synth og få mye syke ideer i hodet ditt. Jeg har sett noen av videoene på nettsida deres, tror absolutt ikke noen av dem er steine/på syretripp på scenen ellers hadde de ikke greid å fremføre musikken live. Det er ikke sånn at de trykker på en knapp så spiller hele konserten seg selv. Han langhåra karen står for det meste iro bak synthene sine, mens han skalla tar seg av litt mixing og all vokalen. Begge ser helt rolige ut, sett bort fra headbanging og hopping. Hva de gjør på fritiden eller under komposisjonsfasen er selvsagt en annen sak, men jeg tror hovedsaklig de som bruker all dopen er de som hører på musikken og danser, ikke de som lager den. 8377827[/snapback] Da bør du gå i rota på infected mushroom gutta! Lese deg noen år tilbake ,så får du bevis på det motsatte. De har nok brukt endel dop som hjelpemiddel Lenke til kommentar
empatiy Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) edit: Forstår at posten min kanskje kunne feiltolkes (hvis det var min det ble siktet til). Er selvfølgelig ikke interessert i å statuere meg selv som en som glamoriserer ulovlige substanser. Det er overhode ikke noe tøft eller kult ved det. Og det var litt unødvendig av meg å poste det originale innlegget. Men når det er sagt så er dette psychedelic musikk, og mitt første møte med Infected Mushroom var under en kveld med noen kompiser hvor vi testet noe. =) Endret 14. april 2007 av empatiy Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Vicious Delicious er beste plata eg har kjøpt i år. Herre, den er konge! Lenke til kommentar
empatiy Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Vicious Delicious er beste plata eg har kjøpt i år.Herre, den er konge! 8378646[/snapback] Høres lovende ut =) Skal være ærlig, lasta den ned ferdig nuh, så nå skal jeg kose meg. Skal selvsagt støtte gruppa om cd'n faller i smak. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Typisk om dere får en helt alminnelig tråd stengt pga forherligelse av dop.. Hører på Psyberpunk-Black moon party (2003) og spiller WoW. Kjekt. Endret 13. april 2007 av Bitex Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Typisk om dere får en helt alminnelig tråd stengt pga forherligelse av dop.. Hører på Psyberpunk-Black moon party (2003) og spiller WoW. Kjekt. 8378695[/snapback] Forherligelse av dop? Her deler folk sine meninger /erfaringer om Infected Mushroom Om noen har tatt dop å hørt på musikken betyr vel ikke at vi sitter her å sprer propaganda? Ganske enkelt Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) De lurte meg engang. Jeg lette etter musikk av metalbandet Dream Theater, og trodde det var det jeg lastet ned. Forsåvidt ikke den verste teknoen jeg har hørt. Likefullt, jeg ble ganske så skuffa. Endret 14. april 2007 av JLa Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Nesten det eneste bandet i sin sjanger som jeg liker. Lenke til kommentar
embark Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Forsåvidt ikke den verste teknoen jeg har hørt. 8382329[/snapback] Det skrives techno, og det ligger ca. noen mil fra det Infected Mushroom produserer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå