bjornpv Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 no er det sann at fordelar lokke ikkje er helt ok. og bilen derfor går på 3 sylindera. det eg lurer på er om motoren tar skade av å kjøre sann i 2-3 daga til eg får ny del. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Jeg ville latt bilen stå vist jeg var deg, en 4 syl motor som går på 3 vibrerer mye og det er ikke bra for motoren. For å ikke snakke om at det kommer uforbrent bensin i motorolja siden den ikke går på alle cyl. La bilen stå til du har fått fiksa problemet. Lenke til kommentar
paulsberg Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 no er det sann at fordelar lokke ikkje er helt ok. og bilen derfor går på 3 sylindera. det eg lurer på er om motoren tar skade av å kjøre sann i 2-3 daga til eg får ny del. 8323193[/snapback] enig med han over meg der ja. la den stå. ikke bra med bensin i motor oljen. går jo ann å kjøre den, men problemet ditt kommer til å bli mye værre hvis du gjør det. Lenke til kommentar
bjornpv Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 off blir bussen på meg Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Kan bli nokre heftige ettertenninga når eksosen er full av bensin også Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Det kan også hende motorolja antenner og gir deg en smell om det blir for mye bensin. Et annet problem er vel om bilen trekker særlig bra med bare 3 sylindre. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Katalysatoren har vel heller ikke godt av så mye uforbrent bensin i eksosen (om bilen er utstyrt med en slik). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Nå koster ikke et fordelerlokk stort mer enn en bussbillett, så jeg ser ikke helt problemet. Fint du reiser kollektivt, uansett Lenke til kommentar
Silvia_S12 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 jeg skjønte nå ikke helt greia med hvordan i huleste bensinen skulle greie å komme seg i motorolja?? fortell... Lenke til kommentar
gxi Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Olja sirkulerer inni sylindrene. Dersom bensinen ikke blir brent mellom hver syklus vil den istedet havne 1) Ut i eksosen og 2) Ligge igjen i sylindren. Det som ligger igjen i sylindren vil blande seg med olja som sirkulerer, og dermed bli dratt med når olja renner ned i bunnen av motoren. Det er forøvrig slik at motoren alltid vil brenne litt olje i.o.m at olja sirkulerer inni sylindrene. Dette gjør at istedet for at olja som ville blitt blandet med bensinen heller bare forsvinner som eksos, istedet for at den drar med seg bensin ned i bunn. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 jeg skjønte nå ikke helt greia med hvordan i huleste bensinen skulle greie å komme seg i motorolja?? fortell... 8410746[/snapback] Du er vel klar over at olja også skal smøre stepelveggene, i samme rom som bensinen og luften antennes i komprimert tilstand? Når denne forbrenningen blir ufullstendig, vil overflødig bensin blande seg med olje. Etter en stund kan det blir for mye bensin i olja, og varmen kan dermed få den til å antenne denne blandingen. Lenke til kommentar
Silvia_S12 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) litt merkelig, det dere beskriver er for 2-taktsmotorer, der er det olje blandet i bensinen og den går en runde nedom veiva for så å komme opp igjen og antenne... men på 4-takt sånn som det er i de aller aller fleste biler er olje og bensin helt adskilt. olja kommer ikke over stempelringene og bensinen kommer ikke ned under stempelringene. liker ikke at dere inbiller folk noe som er feil, kanskje dere ikke hadde så peiling som dere trodde? Bensin og luft holder seg i FORBRENNINGSKAMMERET og der har ikke olja noe å gjøre med mindre stempelringene eller topp-pakningen er ødelagt så det... min beste venn er bilmekaniker og det er også fattern, har spurt de ang. dette og de sier det samme som meg Endret 21. april 2007 av Silvia_S12 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 liker ikke at dere inbiller folk noe som er feil, kanskje dere ikke hadde så peiling som dere trodde? 8435472[/snapback] Nåja.... En sylinder som ikke tenner vil i høyeste grad lekke bensin ned i veivhuset, motoroljen er langt tykkere enn bensin og skraperingene på stempelet er ikke så tette eller konstruert for og tette mot store mengder bensin. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Bensin og luft holder seg i FORBRENNINGSKAMMERET og der har ikke olja noe å gjøre med mindre stempelringene eller topp-pakningen er ødelagt så det... 8435472[/snapback] Men stempelringene er vel ikke 100% tette, spesielt på mange nye biler, hvor de har gått over til "svakere" ringer for å få ned friksjonen --> bensinforbruket. Jeg kjenner selv et par mekanikere som sier at uforbrent bensin vil komme seg ned i veivhuset forbi stempelringene. Lenke til kommentar
Silvia_S12 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Uforbrent bensin vil nok sansynligvis gå ut igjen samme veien som eksosen? gjennom ventilåpningene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Uforbrent bensin vil nok sansynligvis gå ut igjen samme veien som eksosen? gjennom ventilåpningene? 8465119[/snapback] Mye går også rett i olja Lenke til kommentar
Silvia_S12 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) mystisk hvorfor lukter det ikke bensin av olja på bilcrossbilen min da? den gamle bcbilen min hadde tilogmed DÅRLIGE stempelringer... da gikk olja inn i forbrenningskammeret og dermed brukte den olje... men bensinen gikk da ikke ned i olja? vel vel.. fattern har vært bilmekaniker i 30 år og han bare lo når jeg spurte om bensina kunne havne i olja på en motor som ikke lakk noe sted... lar det være mine siste ord her i denne tråden, burde hvertfall være en tankevekker, om ikke annet... Endret 24. april 2007 av Silvia_S12 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Har du lokta på olja på en bil som går på 3 av 4 sylindre? ingen tvil at det er bensin i den Lenke til kommentar
Silvia_S12 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Har sagt det før, og sier det igjen... BILCROSS... så ja jeg har lukta på olje fra biler som har gått på både 1, 2 og 3 av 4 sylindere jeg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 da må det være noe feil med nesen din, dra av en plugghette å kjør i ett par dager å bedøm selv. Kjører du lengre enda lengre blir olja tynnflytende. Dette er rene fakta og ingenting å krangle på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå