Gjest Spørsmåltegn Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Jeg velger og poste dette anonymt pga at jeg helst vill ungå å bli idenifisert av folk jeg kjenner her på forumet.. Men saker er at jeg og dama har hatt ubeskyttet sex nå i 2 år ca. Vi har begge lyst på barn. Hun har ikke blitt gravid enda, er dette en grunn til å begynne og tenke på at det er noe galt med en av oss? Bør vi teste oss?` Eller kan det være normalt , berre at vi ikke har sex på rett tidspunkt? Hvet ikke om det har noe å si hvor gammle vi er... Men jeg er 25 og hun er 20 Noen som har peiling på dette venligst svar Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Det er ingenting galt med å teste seg, det kan være alt fra tilfeldigheter til at en av dere er sterile, men det finner dere ikke ut av før dere tester dere. Det er ihvertfall ingenting å tape på det, og jeg ville ikke stolt på råd her på forumet. De færreste her har unge, og mange av dem (uten at jeg nevner navn) fikk dem ikke med vilje. ^^ Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Det er vel bare å ta en test det. Fortsett å stå i i mellomtiden Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Men saker er at jeg og dama har hatt ubeskyttet sex nå i 2 år ca. Vi har begge lyst på barn. Normalt sett burde hun ha blitt gravid innen den tiden. Hva med en liten sjekk om at alt stemmer med de lille sakene? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Jeg ville i førsteomgang kjøpt en eggløsningstest til kjæresten din, for å se om eller når hun har eggløsning. Hvis dere finner ut når hun har eggløsning, så prøver dere å ha sex på denne dagen, eller innen 48 timer etter hun har testet positivt. Hvis hun ikke finner ut når hun har eggløsning, kan det være hun faktisk ikke har eggløsning. Da bør hun få sjekket dette hos en lege/gynekolog. I førsteomgang kan det være at det holder med en pergokur for å få i gang eggløsningen. I andre tilfeller kan det være mer komplisert. Dere vil i hvert fall få en utredning. Om legen ikke finner noe galt med kjæresten din, så vil du få tilbud om å få teste dine sædceller. Du avlegger en sædprøve og får sjekket denne. Om det er dine sædceller som ikke svømmer helt 100%, så vil hun kunne få tilbud om prøverørs-behandling. Ellers så er det ikke sikkert at 2år er så lenge. Spørsmålet er om hun har gått på p-piller og når hun sluttet. Det kan ta tid før ting kommer i lage igjen etter å ha gått på p-piller over lengre tid. Det spørs også hvor ofte dere har hatt sex, og om dere har truffet på riktig tidspunkt (altså, om dere har prøvd aktivt). Om hun f.eks sluttet med p-pillene for to år siden, og dere har prøvd aktivt siden da, så er det nok lurt å ta seg en tur til legen. Forhåpentligvis er det ikke noe alvorlig, og det vil hjelpe med f.eks en pergokur. Lykke til. Lenke til kommentar
ptta Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Er sikkert ikke noe alvorlig, men det greieste er vel å teste seg, så vet man om det er noe galt eller ikke. Hvis det ikke er noe galt er det jo ikke noe problem, bare å fortsette å prøve. Hvis det er noe galt er det jo like så greit å finne det ut så fort som mulig, ikke sant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå