Gå til innhold

Koble pc til tv (vista) = trøbbel

Anbefalte innlegg

Da var Vista Ultimate i hus, men som ventet har enkelte problemer meldt seg. Først og fremst følgende:

Jeg vil gjerne koble pc'en (skjermkort: 7800 gt) til tv'en i stuen (en 32" Thomson crt) for å slippe og hele tiden brenne ut ting. Har koblet opp s-video-kabelen min som jeg alltid har gjort (dog med win xp), men får ikke bilde på tv'en i det hele tatt. Gode gamle høyreklikk på skrivebordet-}settings osv er jo borte og erstattet med et nytt menysystem...

Er det ikke lenger noen plass hvor man velger klon pc til tv slik som i gamle dager? Hvordan kan jeg fortelle vista at jeg har koblet til en tv? Den dukker nemlig ikke opp av seg selv slik den gjorde tidligere.

Trenger jeg noe ekstra programvare kanskje? Dere vil bli forbauset over hvor lite matnyttig som er å finne på nett om dette problemet. Har sittet og kikket i manualen nå den siste halvtimen men finner intet.

Noen her som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nvidia kontrollpanel->skjerm->endre skjermkonfigurasjon

det fungerar iallefall til 2xdvi, reknar med det skal gå med dvi+svideo/composite og..

8323088[/snapback]

Aaah, you beat me to it! Fant omsider nvidia kontroll panelet selv og fikk det til. Alt fungerer nå som det skal!

Da er det bare å komme seg i bingen. Takk for svaret Semikolon!

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

oki, nå må jeg ha det her inn med t-skje.. (tenk at d virkelig skal være så vanskelig :blush: )

har koblet pcn til tvn med en s-video (hann/hann 4-pins) tenker å ta lyden med phono..

har prøvd den nvidia kontrollpanel->skjerm->endre skjermkonfigurasjon -> klone mellom pc og tv, men det skjer ingen ting.. har prøvd av1, av2, av3 og av4, men får altså ikke opp pcn på tvn.. hva gjør jeg galt? kan se ut som jeg trenger dette beskrevet trinn for trinn altså (bruker dessuten min venninnes maskin med vista, siden min ikke har noen s-videoutgang.. liker IKKE vista!)

hadde vært fint med et raskt svar, så jeg slipper å krype til korset å høre med noen kompiser.. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...