Frostie Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Hei Har en kompis som sliter litt nå. Er på LAN, og pcen hans fungerte fint helt til den for litt siden slo seg av. Fikk beskjed om at den ikke kunne lese et eller annet på disk C: Hver gang vi prøver å slå den på nå, starter den opp, får opp bildet der det står Fujitsu Siemens, så omtrent 2 sekunder med Windows loading før den igjen restarter. Kommer ingen pip fra hovedkortet om at noe er galt. Pcen er ikke hjemmebygd, den er ferdigbygd fra Fujitsu Siemens. Det jeg har mistanke om, er at harddisken kan ha tatt kvelden, fordi vi fikk den feilmeldinga om at den ikke kunne lese noe på C: Men tar gjerne i mot deres tanker problemet. Hva kan være galt? Frostie Lenke til kommentar
toazty Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 lurer på om jeg har væ'rt borti det samme, klarte ikke å lese disken, fant ut at det enkleste ofte er det beste, kjøpte meg en ny harddisk på elkjøp, satt den i, installerte Vista, alt dette var gjort på 2 timer, så nå hadde jeg plutselig 2x200gb hd'er , Lenke til kommentar
Frostie Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Hehe, skjønner. Men hva tror da kan ha skjedd? Funker den gamle disken din? Frostie Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Mulig noe har herpa seg i boot order i BIOS, ært borti det jeg og... er et rent helvete til du skjønner hva som er feil Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Prøv om du kommer inn med sikker modus, hold F8 under oppstart, hvis ja er det mulig en skjermkort driver konflikt, ellers dra ut tilkoblinger på disken og se om den går ? Lenke til kommentar
Frostie Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Hei, takk for svar. Nå har vi holdt inne F8 under oppstart. Kommer inn på et sted der vi skal velge boot device. Står at vi kan boote fra DVD-drive eller Samsungblablabla. Sistnevte er vel harddisken da, regner jeg med. Ligger bios på hovedkortet eller harddisken? Frostie Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 I HK.... det kommer du inn ved å trykke f2/del under oppstart(når Simens skjermen kommer) Lenke til kommentar
Frostie Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 I HK.... det kommer du inn ved å trykke f2/del under oppstart(når Simens skjermen kommer) 8322965[/snapback] Ja, nettopp. Det er bare det at jeg skjønner ikke en dritt av det som er i BIOS =P Aldri vært inne i BIOS før. Men tror nok det er harddisken som har gått til helvete (unnskyld språket). Frostie Lenke til kommentar
toazty Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 eg e sikker på at det er en lese feil på hardisken , min disk kunne ikke boote , men den fungerer etter at jeg fikk meg ny harddisk og booter opp fra den nye, tror kanskje pcen din har fått seg et lite dunk, det var ikke mer som skulle til hos meg før jeg fikk lesefeil på disken,.. Lenke til kommentar
Frostie Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Skjønner, er nok det som har skjedd, tusen takk for svar. Det er bra at harddisker ikke koster så veldig mye da. 500 kr eller noe sånt. Takker for alle svar xD Frostie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå