Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

maskinen starter ikke!

Anbefalte innlegg

:( Jeg har en gammel maskin med et epox k8a9 hk, en xp, to stk hardisker, skjermkort av matrox g450 typen, og 1 gig ram... Dette er en gammel maskin som har virket grei siden jeg byget den for 4 år siden! Måtte sette inn ny cdrom og reingjorde den samtidig, tok den helt ifra hverandre og gjorde rein både vifter, kjøleribber på cpu viften og viftene på psu en. Der var det mange hybelkaniner!

:cry:

Men nå etter og ha montert alt inn igjen så bare piper den, psu og vifter starter helt greit, har prøvd og bytte plass på rambrikkene, (2x512mb) koblet alt av igjen og prøvd og starte den uten dvd, skjermkort, lydkort, dvdrom, nettverkskort og ram brikker, Men samme resultat, den bare piper (2-3 sek peep og 4-5sek opphold, 2-3 sek peep osv...) :hmm:

Har dere noen tips som jeg kan prøve? (eller skal jeg bare kjøpe meg en ny makin..) :D

Hilsen Austegaa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første jeg tenker er at det er noe som ikke sitter ordentlig i. En kontakt eller noe slik, men ettersom du har vært gjennom det så vet jeg ikke helt. Du er sikker på at alt henger og at det ikke er noe du har glemt å koble til?

har skjedd før med meg, da hadde jeg kobla cd-drev i med IDE, men ikke kobla til strømmen. Skjønte ikke at det skulle være noe problem.... pointet er: Se over det igjen og vær sikker på at alt er kobla RIKTIG :)

EDIT: alla kom før meg :p

OT: alla: IN Flames \m/

Endret av pessimisten
Lenke til kommentar
Har du tatt ut CPU? Hvis så: skjekk om det sitter ordentlig i :)

Vet hvordan du har det.... har vært der flere ganger enn jeg telle xD

8322904[/snapback]

Skal prøve det, har du prøvd og tatt den ut? feste på cpu viften er noe skikkelig dritt, :no: Og det er enda værre og få den på igjen....

Lenke til kommentar
Ja det høres faktisk ganske sansynlig ut, men som sakt:

Hvis den miste ting ikke sikker riktig så får du ikke starta :)

8322973[/snapback]

Men da har jeg et stor problem... :mad: for no har jeg tatt av ram brikkene, cpu og så har jeg brukt trykk luft og blåst litt her og der. Så da er det altså enten cpu som jeg har ødelagt eller så har jeg ødelagt ram brikkene. Så da ser det utsom det blir ny inmat etter påske, det skal vell ikke koste mr enn 4,5k?

Takker for hjelpen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...