austegaa Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Jeg har en gammel maskin med et epox k8a9 hk, en xp, to stk hardisker, skjermkort av matrox g450 typen, og 1 gig ram... Dette er en gammel maskin som har virket grei siden jeg byget den for 4 år siden! Måtte sette inn ny cdrom og reingjorde den samtidig, tok den helt ifra hverandre og gjorde rein både vifter, kjøleribber på cpu viften og viftene på psu en. Der var det mange hybelkaniner! Men nå etter og ha montert alt inn igjen så bare piper den, psu og vifter starter helt greit, har prøvd og bytte plass på rambrikkene, (2x512mb) koblet alt av igjen og prøvd og starte den uten dvd, skjermkort, lydkort, dvdrom, nettverkskort og ram brikker, Men samme resultat, den bare piper (2-3 sek peep og 4-5sek opphold, 2-3 sek peep osv...) Har dere noen tips som jeg kan prøve? (eller skal jeg bare kjøpe meg en ny makin..) Hilsen Austegaa Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Hvis den er fire år gammel vil jeg nok satse på en ny pc. 1 spm: Kommer du inn i bios? eller bare piper den og skrur seg av? Lenke til kommentar
austegaa Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 den kommer ikke inn i bios, skjermen er og forblir svart, og den restarter ikke bare står og piper.... Og ny maskin det må jeg vente med til skattepenene og feriepengen kommer, desverre Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Dobbelsjekk om alt står riktig i. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Det første jeg tenker er at det er noe som ikke sitter ordentlig i. En kontakt eller noe slik, men ettersom du har vært gjennom det så vet jeg ikke helt. Du er sikker på at alt henger og at det ikke er noe du har glemt å koble til? har skjedd før med meg, da hadde jeg kobla cd-drev i med IDE, men ikke kobla til strømmen. Skjønte ikke at det skulle være noe problem.... pointet er: Se over det igjen og vær sikker på at alt er kobla RIKTIG EDIT: alla kom før meg OT: alla: IN Flames \m/ Endret 6. april 2007 av pessimisten Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Mulig det er den lille reset jumperen igjen CMOS ? Lenke til kommentar
austegaa Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Mulig det er den lille reset jumperen igjen CMOS ? 8322863[/snapback] Har no prøvd den, samme resultat ikke lett dette, jeg sliter for en gangs skyld.... Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Har du tatt ut CPU? Hvis så: skjekk om det sitter ordentlig i Vet hvordan du har det.... har vært der flere ganger enn jeg telle xD Lenke til kommentar
austegaa Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Har du tatt ut CPU? Hvis så: skjekk om det sitter ordentlig i Vet hvordan du har det.... har vært der flere ganger enn jeg telle xD 8322904[/snapback] Skal prøve det, har du prøvd og tatt den ut? feste på cpu viften er noe skikkelig dritt, Og det er enda værre og få den på igjen.... Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Jepp...tatt ut og satt inn igjen CPU'er bortimot 5-6 ganger Er ikke noe nytt, men vil ikke si jeg har mastergrad i det EDIT: det er jo ikke vits hvis du ikke har tatt den ut fra før Endret 6. april 2007 av pessimisten Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Hørest ut som minnefeil, prøvd med en brikke ? Mulig det ligger noen kaniner i brønnen og lurer deg ? Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Ja det høres faktisk ganske sansynlig ut, men som sakt: Hvis den miste ting ikke sikker riktig så får du ikke starta Lenke til kommentar
austegaa Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Ja det høres faktisk ganske sansynlig ut, men som sakt:Hvis den miste ting ikke sikker riktig så får du ikke starta 8322973[/snapback] Men da har jeg et stor problem... for no har jeg tatt av ram brikkene, cpu og så har jeg brukt trykk luft og blåst litt her og der. Så da er det altså enten cpu som jeg har ødelagt eller så har jeg ødelagt ram brikkene. Så da ser det utsom det blir ny inmat etter påske, det skal vell ikke koste mr enn 4,5k? Takker for hjelpen Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Du klarer fint å få noe bra noe til 4k Men det spørs om det passer inn i din pc. Mulig du må sikte litt lavere både i pris og ytelse for å få noe som passer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå