Tafsen Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Eg driver og ser paa receivere til min heimekino daa min venn fraa nederland kjem med eit forslag. Er det ikkje billigare aa kjope den i nederland? For saann som det er for han i Norge, saa faar han igjen den han betalte i moms naar han reiser ut av landet. Og tenker vi at saann maa det vel vere i Nederland ogsa, at visst eg som nordmann kjoper noko her og skal ta det ut av EU til Norge, saa maa vel eg ogsaa faa igjen det eg betalte i skatt i Nederland? Men maa eg igjen skatte dei el. varene naar eg kjem til Norge eller er det ei fri grense opp til ein viss sum? Andre som har gjort noko liknande? Paa forhaand takk Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Om du kjøper en reciever momsfri i Nederland, må du uansett betale moms når du tar den inn til Norge. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Finnest det ikkje ei fri grense paa opp til 3 eller 6000 paa varer i fraa EU daa? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 "Verdigrense I tilfeller hvor verdigrensen på NOK 6000/3000 overskrides, kan du selv velge hvilke varer du vil betale toll og avgifter for. Hvis verdien av en vare overstiger denne grensen, må toll og avgifter betales av varens verdi i sin helhet. Varer som utgjør et hele, kan ikke deles og innføres over flere reiser, eller av flere personer. Dette gjelder selv om verdien av den enkelte del er mindre enn NOK 6000/3000. Kan du ikke dokumentere verdien, f.eks. ved kvittering, fastsettes verdien skjønnsmessig av Tollvesenet. Reparasjon av varer i utlandet, også reparasjon av kjøretøy, omfattes av verdigrensen på NOK 6000/3000. Dersom verdien på reparasjonen overstiger verdigrensen, plikter du å betale eventuell toll og avgift for hele reparasjonens kostnad. " Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 husk: varer som er kjøpt i utlandet må vel også leveres på garanti service i landet de er kjøpt. Du får ikke brukt 5 års reklamasjons retten på saker kjøpt utenfor landets grenser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå