Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Reinstallasjon SATA og lydproblemer - LØST

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et DFI LanParty NFII Ultra B.

Jeg måtte gjøre en reinstallasjon, og gjorde dette på en ren disk. Jeg har følgende problemer nå:

SATA-disken vises under oppstart og i enhetsbehandling, men ikke i utforsker og diskbehandling. Alle drivere er selvfølgelig installert.

Jeg tok ut det gamle lydkortet da jeg trengte det i en annen maskin, enablet onboard lyd i BIOS. Alle drivere er installert, men jeg får ikke noe lyd. Alt ser riktig ut i enhetsbehandling og kontrollpanel...

Noen som har noen ide?

Endret av fredonor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har et DFI LanParty NFII Ultra B.

Jeg måtte gjøre en reinstallasjon, og gjorde dette på en ren disk. Jeg har følgende problemer nå:

SATA-disken vises under oppstart og i enhetsbehandling, men ikke i utforsker og diskbehandling. Alle drivere er selvfølgelig installert.

Jeg tok ut det gamle lydkortet da jeg trengte det i en annen maskin, enablet onboard lyd i BIOS. Alle drivere er installert, men jeg får ikke noe lyd. Alt ser riktig ut i enhetsbehandling og kontrollpanel...

Noen som har noen ide?

8322185[/snapback]

Hei, hadde selv det samme problemet med onboard lyd. Har du plugget i den kabelen med de ekstra utakene? den som skal til FrontX? Hvis du ikke har gjort det, kommer det ikke no lyd... :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeez... :!:

Vel - da har jeg lyd...

Har pælma store deler av FrontX, bl.a. lyddelen fordi jeg ikke trengte det. Heldigvis hadde jeg en lik kobling i kabinettet :-)

Takk for hjelpen. Nå håper jeg noen kan løse SATA-problemet mitt. Da blir jeg en lykkelig mann :)

Lenke til kommentar
Jeez...  :!:

Vel - da har jeg lyd...

Har pælma store deler av FrontX, bl.a. lyddelen fordi jeg ikke trengte det. Heldigvis hadde jeg en lik kobling i kabinettet :-)

Takk for hjelpen. Nå håper jeg noen kan løse SATA-problemet mitt. Da blir jeg en lykkelig mann  :)

8322403[/snapback]

Hehe, det samme tenkte jeg :p den er jo så diger, hvit og stygg... men men...

finner du ikke den i diskbehandling? ikke engang som på det bildet under?

post-39534-1175894426_thumb.png

Lenke til kommentar

Den var ikke der, nei.

Jeg har fått den frem ved å avinstallere SATA-kontrolleren, starte på nytt og installere på nytt. Da lå den og gjemte seg i diskbehandlingen med en liten gul trekant :-)

Takk for hjelpen. Nå har jeg lyd og tilgang til alle mp3-filene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...