HexeN- Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Hei, jeg skjønner ingenting her nå, jeg har akkurat kjøpt meg pc. Jeg har Asus A8N AMD64 3200+ Asus Radeon X1650 WD2000JB 1GB twinmost ram 350Watt PWR supply 2 Vifter (temp 25-30Grader på cpu og i kabinett) - på Windows Home edition Norsk. Vær gang jeg går inn i et spill får jeg spilt i 2-5mins før pc'n rebooter. ingen blue screen of death. Jeg har prøvd å skru av VPU recovery, og ta ut en ram brikke funker fortsatt ikke Kan noen forklare hva jeg burde prøve Endret 6. april 2007 av HexeN- Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 hvilken PSU har du..?Uansett gå inn i bios og se om spenningene er ok på den.Kan sef være noe annet men 350W kan fort bli lite på dagens pc,er.Ikke sikkert den yter 350W engang.Finn ut hvor mye amper den klarer på 12V også og sammenlign med hva skjermkortet ditt krever.(aner ikke hva det kortet der må ha).Bygde du den selv ? Lenke til kommentar
HexeN- Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Den heter Fsp group inc. hehe, volt: Vcore = 1.39V +3,3 = 3,34V +5.0 = 5,00V +12.0 = 11,49V - 12,03V PSU - 12.0V = 15.0A Ja jeg har bygd selv. ;-) prøver å finne ut hvor jeg finne ut hvor mye det trenger nå har ikke asken/boka Endret 6. april 2007 av HexeN- Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) hmmm det oppsettet der trenger neppe 300W ok. det kan være 3 ting slik jeg ser det. 1. Dårlig kjøling (lite trolig) 2. Dårlig minne.. mest sannsynlig. fordi når du kjører spill bruker du mesteparten av rammen du ikke bruker i windows, kjør Memtest86 eller lignende 3. Minne på skjermkortet kan også være defekt. må ha et annet skjermkort å teste med. har ikke sett noe programm for å teste ram på skjermkort. det siste med skjermkort der har jeg vært borti med en kammerat av meg. nytt skjermkort gjorde susen. men sjekk ramm og CPU temp først Edit: komm på en siste ting du kan prøve, skru av ATI VPU Recovery i skjermkort driveren ( ATI controllpanel) Endret 6. april 2007 av DArkwIng Lenke til kommentar
HexeN- Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Takk, men har du en link til hvor jeg kan laste ned Memtest86 ? Skrudde av Vpu recovery Lenke til kommentar
fflex Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Bare google memtest86 det. De har bootable images som kan brennes på cd, bare husk å sette cd-rom som 1st bootdevice i BIOS. Grei måte å sjekke om det er rammen som er synderen Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 hvis psu,en din "danser" mellom 11,49 og 12,03 på +12v som du skriver hadde jeg bytta psu tvert,men det er meg da.. .Hvis ikke noe annet hjelper så se om du får lånt en annen bra psu så vil du fort se om det har med den å gjøre.Enig i at rammen bør sjekkes,og det kan være lurt å resette bios(flytte jumper eller ta ut batteri) også.Enkelte hovedkort trenger bios resett for å "lese"ramtimings riktig første gang en nybygd pc startes. Lenke til kommentar
HexeN- Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 (endret) Problem løst. Jeg hadde plassert en ram brikke i feil port, Burde kanskje kjøpe ny PSU den ligger på 11,90 - 11,97 nå. - Takk for hjelpen. EDIT: ingen mer reboots/freezes i det hele tatt, testet pcen på C&C3 kjørte helt fint. prøvde med UT2004 også Helt glatt ! Endret 7. april 2007 av HexeN- Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Flott.. 11,90 går fint men hold et øye med den hvis den virkelig var nede i 11,49.Vil anbefale deg å planlegge å bytte til en kvalitets psu,feks MIST 500W uansett på litt sikt så har du å gå på hvis du skal oppgradere maskina di mer senere.Da er du bedre sikra mot div,kortslutninger og spenningsfall osv som kan ta rotta på dine elskede maskindeler.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå