Nyttnavn2013 Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Jeg har en samsung harddisk på 250 gb, men problemet er at den viser mindre enn den er...den viser at jeg har 127 gb lagrings plass bare, så hvor er mine 123 gb!! Endret 13. april 2007 av Wart1n Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Det er vel en viss sjangs for det er det vanlige. Standardsvar: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=165302 Lenke til kommentar
Nyttnavn2013 Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Ok, men jeg orket ikke å lese de 16 forumsidene, noen som vet hva jeg skal gjøre?? Det var noen som hadde bare 128 gb av 250 gb, så det er samme prob. som jeg har, men fann ikke svaret på det. Noen som har sett litt nærmere på dette?? Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Jeg vet, men i dag er jeg ondskapsfull og generellt lite samarbeidsvillig og har i den sammenheng lyst til å tvinge deg til å lese de 16 sidene. Lenke til kommentar
Nyttnavn2013 Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Plis da, noen som har lest/ hadd samme problem? evig takknemmelig vist jeg får noen tips eller løsningen Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Samsung har plassbegrensing med jumpers. Men ellers så er en reformatering en metode som har funket fint på disse diskene med akkuratt samme problem Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 servicepack 2, oppgradere bios, bruke ntsf, sjekke om du kansje bare har glemt å partisjonere den, jumper som står på for å begrense størrelse......... Lenke til kommentar
Nyttnavn2013 Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Formatere!? lagt inn på mye spill, musikk og sant før jeg oppdaget det. har ikke lyst å formatere Lenke til kommentar
Nyttnavn2013 Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Men det general musa sa kan kansje vere nyttig, vist jeg får noen hit som forstår det,,,=) Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Men det general musa sa kan kansje vere nyttig, vist jeg får noen hit som forstår det,,,=) 8328515[/snapback] Installere servicepack 2.. Windows Update Oppdatere bios, last ned nyeste biosversion fra hjemmesiden til hovedkortet ditt, og følg videre intstruksjoner derfra Har du installert og valgt FAT32, så må du bytte til NTFS (NT File System) Ta bort jumpere som evt står på baksiden av harddisken ved siden av overføringskabelen og strømkabelen til harddisken. Men for den andre og den siste kan det kreve en reformatering. Evt bruke Partition Magic om det kommer opp en uformatert partisjon. Men først typisk ved nyinstallering av operativsystemet, vil du ikke kunne partisjonere noe av plassen over 128GiB/137GB-grensen. Så det du bør gjøre er å åpne Disk Management og finne disken din der. Sannsynligvis vil det stå at det er upartisjonert plass på den, høyre-klikk denne plassen og lag en eller flere nye partisjoner av den. Vær obs på hva du gjør i Disk Management. Man åpner Disk Management ved å gjøre Start/Run/diskmgmt.msc eller Start/Kjør/diskmgmt.msc, eller via kontrollpanelet (under Admin. Tools / Administrative Verktøy, Computer Management / Datamaskinbehandling). Se om det finnes en upartisjonert del av harddisken der. Se om det er det etter hvert av trinnene jeg har skrevet opp Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Hei. De 250 GB`en du leter etter vil du aldri få igjen, men å få tilbake 109 GB skal være overkommelig. Husk på at du vil aldri få fysisk 250 GB selv om det står det på disken. Men uannsett. Har du en jumper stående i harddisken? Hvis ja, så napper du ut den. Regner med at den ikker er OS disk. Egentlig er det ikke noe vits å ha i den jumperen i disken, så lenge det ikke er OS disk. Selv har jeg bare Jumper i 1 av mine 7 disker som er kobla til, og det er OS disken min. Den synes jeg det er greit å ha Jumper i. Da står den selvfølgelig som Master, men å sette Jumper i disker som ikke er OS disker skaper mye trøbbel. Det er min erfaring iallefall. Prøv å ta ut Jumperen du og se hva som skjer. Lenke til kommentar
Nyttnavn2013 Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Problemet er løst, jeg følgte denne anvisningen fra micke090 : Man åpner Disk Management ved å gjøre Start/Run/diskmgmt.msc eller Start/Kjør/diskmgmt.msc, eller via kontrollpanelet (under Admin. Tools / Administrative Verktøy, Computer Management / Datamaskinbehandling). Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Åh, da tror jeg det var mange som misforsto Selfølgelig må du fortelle datamaskinene at den partisjonen også skal brukes Lenke til kommentar
Nyttnavn2013 Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Åh, da tror jeg det var mange som misforsto Selfølgelig må du fortelle datamaskinene at den partisjonen også skal brukes 8333555[/snapback] ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå