Gå til innhold

Splinter Cell Double Agent: Xbox 360 vs PS3


kewell79

Anbefalte innlegg

Tror folk at resultatet av disse bildene er grunnet dårlig HW på PS3? Husker en tid hvor folk lo av PS2's HW og hvor dårlig den var. Joda, og se hva vi har fått av spill som ser artistisk mye mer nydelig enn noen av den plasten enkelte X360 shooters spyr ut.

 

Jeg sier ikke at X360 heller har dårlig grafikk, men enkelte ganger blir den oh so dupre grafikken litt for plastikaktig for min del, og det synes jeg bildet av X360 utgaven av spillet her ser ut som og, life in plastic.

:fun:

 

Tror du plastic-fantastic looken på noen av X360 spillene er på grunn av dårlig HW? :tease:

 

Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke til å komme utenom at enkelte X360 spill har litt plastic-look. Feks det ene snø/fjellside/slott brettet på Perfect Dark, og noen av skjermbildene til SCDA ser og litt snodige ut. Av de spillene jeg har spilt så er det et fåtall dog, og såvidt jeg kan huske kun enkelte steder ikke gjennom hele spillene.

 

Lars

Lenke til kommentar
Det er ikke til å komme utenom at enkelte X360 spill har litt plastic-look. Feks det ene snø/fjellside/slott brettet på Perfect Dark, og noen av skjermbildene til SCDA ser og litt snodige ut. Av de spillene jeg har spilt så er det et fåtall dog, og såvidt jeg kan huske kun enkelte steder ikke gjennom hele spillene.

 

Lars

8324920[/snapback]

Men det er et valg utviklerene tar og ikke pga "xbox360 er sånn". Overbruk av bump maping eller specular shinyshine for å gi et større inntrykk. Samme ser vi mye av med HDR; "se så stor forskjell det er" på bekostning av en realistisk lyssettning. Men dem roer seg vel ned etterhvert.

Lenke til kommentar

Har bare ett argument som egentlig er jævlig bra hehe:

 

Resident Evil 4 ser 10x bedre ut på Gamecube enn min PC med Core 2 E6600, 2Gb med minne, 8800GTS, X-Fi Elite Pro . Hva er grunnen til dette ? Er det pga Gamecuben er sterkere enn min PC til nærmere 40 000 ? eller at porter er og forblir dårlig utenom på den konsollen den er lagd til ? Tror nok mest på sistnevnte ;)

Lenke til kommentar
Har bare ett argument som egentlig er jævlig bra hehe:

 

Resident Evil 4 ser 10x bedre ut på Gamecube enn min PC med Core 2 E6600, 2Gb med minne, 8800GTS, X-Fi Elite Pro . Hva er grunnen til dette ? Er det pga Gamecuben er sterkere enn min PC til nærmere 40 000 ? eller at porter er og forblir dårlig utenom på den konsollen den er lagd til ? Tror nok mest på sistnevnte ;)

8325333[/snapback]

 

Enig, helt enig. Som mange har prøvd å påpeke her, porter blir seende for jævlig ut på en eller annen konsoll uansett. En port kan se bra ut om det blir gjort ordentlig for seg, men ellers blir det bare jævlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

men hadde det vært andre veien tror jeg saken hadde blitt en annen, siden 360 er så mye letter og utvikle for... så det er en svakhet ps3 har, er at det blir ganske vansklig og tidkrevende, altså dårligere resultat hos noen..

Lenke til kommentar
men hadde det vært andre veien tror jeg saken hadde blitt en annen, siden 360 er så mye letter og utvikle for... så det er en svakhet ps3 har, er at det blir ganske vansklig og tidkrevende, altså dårligere resultat hos noen..

8325495[/snapback]

 

Kilde?

Lenke til kommentar
Har bare ett argument som egentlig er jævlig bra hehe:

 

Resident Evil 4 ser 10x bedre ut på Gamecube enn min PC med Core 2 E6600, 2Gb med minne, 8800GTS, X-Fi Elite Pro . Hva er grunnen til dette ? Er det pga Gamecuben er sterkere enn min PC til nærmere 40 000 ? eller at porter er og forblir dårlig utenom på den konsollen den er lagd til ? Tror nok mest på sistnevnte wink.gif

 

Hadde ikke forventet et så saklig svar, men det er faktisk et veldig godt eksempel.

 

Og til de som skylder på Cell.. Det er jo allmennkunnskap at Cell er en vanskeligere plattform å lage spill til. Om et år tviler jeg på vi ser særlig forskjell i multiplattform spill.

Lenke til kommentar

Hvis et spill er tweaket for PS3 arkitekturen så er det krevende å porte selv om man porter til en arkitektur som er "enkel" å utvikle for.

 

Siden Microsoft har tilrettelagt sine utviklingsverktøy for kryssutvikling til PC/X360 så er det ihvertfall en god grunn for utviklere som satser multiplatform til å ha det som utgangspunkt.

 

Lars

Lenke til kommentar
Har bare ett argument som egentlig er jævlig bra hehe:

 

Resident Evil 4 ser 10x bedre ut på Gamecube enn min PC med Core 2 E6600, 2Gb med minne, 8800GTS, X-Fi Elite Pro . Hva er grunnen til dette ? Er det pga Gamecuben er sterkere enn min PC til nærmere 40 000 ? eller at porter er og forblir dårlig utenom på den konsollen den er lagd til ? Tror nok mest på sistnevnte ;)

8325333[/snapback]

Dette er egentlig et så godt svar at jeg tror vi skal la det være trådens siste ord. Det er uansett laget en ny tråd ang utnyttelse av CELL.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...