Gå til innhold

Splinter Cell Double Agent: Xbox 360 vs PS3

kewell79

Anbefalte innlegg

Det der er det verste jeg har sett! :ohmy:

Visste at 360 versjonen var bedre grafisk, men at det var mye var jeg ikke klar over.

PS3 versjonen så ut om Chaos Theory jo.

8322101[/snapback]

Faktisk så ser Chaos Theory bedre ut enn PS3-versjonen av Double Agent :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får ikke sett videoen, men hører rykter om at det ser dårligere ut. Når andre utviklere klarer å porte spill over uten kvalitetstap, og i noen tilfeller økning i kvalitet, så tyder det på at utviklerene i dette tilfellet ikke har gjort en god nok jobb.

8322280[/snapback]

Kan tenkes at det er gjort i en kjapp sving, bare for å kunne tjene penger på PS3 også..

8322286[/snapback]

Ja, det er nok ett viktig poeng. De forventer ikke å selge så mange kopier av spillet, og begrenser ressursene som bruker på å porte spillet over på ps3.

Lenke til kommentar

Hvor mange "x360 vs ps3" grafikk tråder skal man ha her på forumet? Har folk med PS3/X360 så stort behov for å flekse muskler av hvem som har det beste? Bare lurer, for disse trådene ender med 1 ting, krangling om cell og blu-ray til en mod kommer og stenger dem.

Lenke til kommentar
Hvor mange "x360 vs ps3" grafikk tråder skal man ha her på forumet? Har folk med PS3/X360 så stort behov for å flekse muskler av hvem som har det beste? Bare lurer, for disse trådene ender med 1 ting, krangling om cell og blu-ray til en mod kommer og stenger dem.

8322451[/snapback]

Benytter plassen til å si at dette har akkurat nå blitt tatt opp internt. Og jeg vil forvente å ha et svar innen påskeslutt.

(Kommenter ikke innlegget. Dette gjøres over PM.)

Lenke til kommentar

For å kommentere de bildene.

Hvordan kan man sammenligne grafikken på de 2 konsollene når bildene er tatt på 2 forskjellige plasser?

Jeg kan ta 2 bilder fra HL2 på min PC. Ene blir nydelig og fint. Så flytter jeg meg under f.eks en bru, og får et helt annet lysforhold.

Seriøst folkens, skal man sammenligne grafikken, ta bildene på nøyaktig samme sted. Det som slår meg er at X360 bildene ser ut som de er tatt på en lys plass mens PS3 bildene er tatt på en mørk plass. De er ikke engang tatt i samme vinkel for svarte F. Hvordan kan man sammenligne 2 systemer når sammenligningsbildene er tatt fra helt forskjellige vinkler og plasseringer. Alle som har tatt bilder ingame vet hvor mye i nyere spill dette har å si for bildet. Selv et bilde i Oblivion kan bli totalt mørkt og stygt bare du knipser det på en mørk plass.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Jøssenavn. Såpass forskjell?? Samma forventa respons fra de som er PS3 "frelst" hver gang det kommer bilder på at 360 gir bedre grafikk i "det eller det" spillet - gi PS3 ett år, dårlig port osv... jada.

Alikevel - for 6000 kroner... dobbelt så dyr - med maskinvare som kom på markedet her i Europa nesten ett og et halvt år senere enn konkurrenten (360), forutsatt at bildene gir riktig inntrykk av hvordan dette er da... med tanke på hvilken tittel det her er snakk om... Detta var dårlig!!

Og da driter jeg i at, stakkars, snufs, utviklerne har ikke blitt vant til Cell sine fantastiske bedre muligheter. Det spiller fint liten rolle. Det derre ser dårlig ut uansett sammenlignet med Xbox 360 versjonen. Det kan da ikke fortsette sånn? Regn nå også med at de som utvikler for 360 ikke har møtt veggen ennå i hva de kan få ut av maskina. Så selv om PS3 maskinvaren blir bedre kjent, så vil 360 maskinvaren også bli bedre kjent. Og ettehvert så kommer det en ny generasjon konsoller...

Uansett unnskyldning - det er god grunn å holde fast på sin 360 skjønner jeg. Multiplattform titler er viktige tross alt - de utgjør en stor andel av det som spilles på markedet.

Dog - jeg tar forbehold om at de bildene faktisk stemmer... nesten vanskelig å tro.

Lenke til kommentar
For å kommentere de bildene.

Hvordan kan man sammenligne grafikken på de 2 konsollene når bildene er tatt på 2 forskjellige plasser?

Ja kan ta 2 bilder fra HL2 på min PC. Ene blir nydelig og fint. Så flytter jeg meg under f.eks en bru, og får et helt annet lysforhold.

Seriøst folkens, skal man sammenligne grafikken, ta bildene på nøyaktig samme sted. Det som slår meg er at X360 bildene ser ut som de er tatt på en lys plass mens PS3 bildene er tatt på en mørk plass. De er ikke engang tatt i samme vinkel for svarte F. Hvordan kan man sammenligne 2 systemer når sammenligningsbildene er tatt fra helt forskjellige vinkler og plasseringer. Alle som har tatt bilder ingame vet hvor mye i nyere spill dette har å si for bildet. Selv et bilde i Oblivion kan bli totalt mørkt og stygt bare du knipser det på en mørk plass.

8322511[/snapback]

nå synest jeg du er heeeelt på villspor

Greit nok bildene ikke er 100% like, men ser jo LETT at grafikken er mye dårlige og mindre detaljert på PS3 version, uansett hvilken lysforhold det er på bildene

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

så den video saken nå og det er noen ting som er bedre på den ene enn den andre... synes nightvison var veldig bra på ps3. den er jo bare irriternde på 360 synes jeg, den blir liksom så plastik aktig. mens modellene ser bedre ut på 360 enn på ps3. hva lys setning angår så er litt bob bob.

Lenke til kommentar
nå synest jeg du er heeeelt på villspor

Greit nok bildene ikke er 100% like, men ser jo LETT at grafikken er mye dårlige og mindre detaljert på PS3 version, uansett hvilken lysforhold det er på bildene

8322552[/snapback]

Er jeg det? Bildene er fra helt forskjellige vinkler og til tider forskjellige plasser. Det kan du lett se på at f.eks X360 versjonenes bilder er hentet fra lyse deler mens PS3 bildene er hentet fra skygge deler. Det ser du meget lett på modellene og personen som blir holdt.

Vis jeg tar bilder fra mitt eksempel, HL2. Ene tar jeg i begynnelsel av togstatsjonen bak en mørk kasse, det andre tar jeg i lyse omgivelser. Hvilken blir da best?

Sier seg selv.

Men hvorfor skal man hele tiden sammenligne PS3's grafikk og med X360? Blir som å sammenligne 2 kunsteres mallerier, og bedømme den ene bedre enn den andre. Selv om det er multiplatform spill er det 2 forskjellige grafikkstiler som kommer frem.

*Småtteri fjernet av moderator*

Lenke til kommentar

Også fått sett videoen nå. Virker som det særlig er lyssettingen som gjør at PS3-versjonen ser dårlig ut, men det så også ut som at det var stutters og drop i framerate på PS3. Kan vel konkludere ganske raskt med en ekstremt dårlig port :p

Lenke til kommentar

Jeg begynner å bli lei maset om at det finnes forskjellige flokkdyr her inne.

XBOYZ KILLAZ, PS3 KILLAZ osv osv.

Om folk kunne slutte med sin egen fiktive krig mot "DE", så får vi kanskje diskutert som voksne folk?

Dette gjelder alle parter, ikke bare de som har fått redigert eller slettet poster.

Og til alle som klager - rapporter mer? Kommer svært lite rapporter fra spillforumet om dagen, betyr det at vi har det bedre enn før eller at ting går så dårlig at dere gir f... uansett?

Send meg en pm om dere ønsker å kommentere dette innlegget.

Lenke til kommentar

Synes X360 vs PS3 bilder i seg selv er interessante, men vill synsing om hvorfor det ene er bedre enn det andre klarer jeg meg godt uten. I dette tilfellet så ser jo man jo klart forskjell, men det sier jo ikke noe annet enn at akkurat dette spillet ser bedre ut på en av konsollene.

En dårlig port vil alltid være en dårlig port. Vi har jo sett bra grafikk fra både X360 og PS3 så at begge konsollene kan levere varene er det liten tvil om. Kommer nok til å stå på mengden kvalitetspill tilgjengelig for hver platform som alltid...

Forøvrig så er Splinter Cell serien i høyeste grad suksessrik, om enn ikke nyskapende i hver runde.

Kilde: http://www.gamasutra.com/php-bin/column_index.php?story=8457

Lars

Endret av LarsBarstad
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...