delling81 Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Var på fjellet i helg, og gikk på en smell. Er det noen digitalkameraer som tåler kulde bra? Canon Digital IXUS klappa sammen i minus 15... Det ville ikke ta bilder. Skal snart kjøpe et kamera selv, og trenger gode råd på kamera med god batterilevetid i noen minusgrader. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Et godt råd i denne sammenheng, må vel være å holde kameraet varmt? Innerlomma på varmedressen kanskje? Uansett kameramerke, vil nok de fleste slite litt i minus 15! Ikke minst hva LCD-displayet angår. I de fleste tilfelle blir dette ubrukelig, om det holder minus 15. Lenke til kommentar
fl0ffy Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Hvis batteriet er av typen NiMH så vil så mange kuldegrader gjøre at batteriet ikke vil fungere. Jeg har alltid batteriene tett inntil kroppen (i skjortelommen under en tykk jakke) når jeg er ute og tar bilder under slike forhold. Jeg setter batteriene i kamera like før jeg tar bildene. Som nevnt ovenfor vil heller ikke LCD fungere særlig bra i slik kulde. Hvis luften i tillegg er fuktig må du passe på at det ikke danner seg kondens i kameraet! -flff Lenke til kommentar
Shrek Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Quote: Den 2002-12-17 10:15, skrev fl0ffy:Hvis batteriet er av typen NiMH så vil så mange kuldegrader gjøre at batteriet ikke vil fungere. Jeg har alltid batteriene tett inntil kroppen (i skjortelommen under en tykk jakke) når jeg er ute og tar bilder under slike forhold. Jeg setter batteriene i kamera like før jeg tar bildene. Som nevnt ovenfor vil heller ikke LCD fungere særlig bra i slik kulde. Hvis luften i tillegg er fuktig må du passe på at det ikke danner seg kondens i kameraet! Som modellflyger så vet jeg at Ni-Cd celler er bedre egnet i streng kulde enn Ni-Mh. Stikk innom en modellhobby butikk og spør etter Sanyo KR-1100 Ni-Cd celler på 1100 mAh. Har de ikke dem så prøv noen med 800 mAh eller sågar 600 mAh Lenke til kommentar
delling81 Skrevet 17. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2002 Takker for svar :smile: Lenke til kommentar
fl0ffy Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 shrek: problemet er at 1100mAh ikke alltid er nok for enkelte kameraer... et Minolta DiMAGE 7 vil f.eks ikke engang slå seg på hvis du putter 1100mAh batterier i det.... -flff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå