Gå til innhold

Ayreon & Star One - Albumguide og diskusjonstråd

Speik

Hvilket album er best?  

72 stemmer

1. 1. Hvilket album er best?

• The Final Experiment
      2
    • Actual Fantasy
      2
    • The Dream Sequencer
      5
    • Flight of the Migrator
      2
    • Into the Electric Castle
      11
    • The Human Equation
      47
    • Space Metal
      3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet+723465

Har alle albuma til Arjen, relativt stor fan (selv om det kanskje ikke virker som om jeg digger den musikkstilen til vanlig). "Into the Electric Castle" er fantastisk, men personlig er min favoritt "The Dream Sequencer". Utrolig chill album den ene biten, fantastisk og harry på en god måte på den andre biten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nice guide!!!!

Det er bare ett album jeg har hørt alle sangene på, og det er THE.

THE er et sykt bra album, kanskje det beste jeg har hørt! Elsker musikken! Elsker kontrasene mellom rolige ballader og death metal!

Som du sier Speik, hele skiva er at høydepunkt!!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg er bare nødt til å slenge meg på her. For Ayreon må jo ha stått for noe av det mest geniale jeg har hørt på av musikk, i form av hele The Human Equation (surprise!) og deler av 01011001. Absolutt top-notch låter er blant annet disse, mener jeg:

The Truth Is Here, River of Time, Love, Playground, Isolation, Pain, Childhood, Playground...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Et par år siden, kom jeg over noe tull ved navnet "Ayreon" i en samlepakke over god Prog-metall. Jeg lastet ned, hørte på en gang, og slettet mesteparten... Tiden gikk, og jeg fikk tak i Human Equation. Det begynte å vokse på meg... så lastet jeg ned universal migrator, og det også vokste på meg... Nå, et par år etter, lastet jeg ned 01011001, og DET også vokste på meg.

Jeg hadde intet valg. Jeg dro til Amazon, og bestilte alle tre platene. Godmusikk slipper man ikke unna.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Epilogue: The Memory Remains er ikke annet enn en meget bra låt. Jeg elsket den, og synes den er den perfekte avrundingen av Ayreon-sagaen.

Det er litt trist at Ayreon er ferdig, men på den andre siden er det kult å vite at Arjen snart kommer med noe helt nytt! Arbeidet med det nye albumet (som vi ikke vet stort om enda) skal være godt igang, denne gangen er det ikke Ed Warby men Chris Maitland (ex Porcupine Tree) på trommer. Trommesporene ble lagt ned i November, og jeg har ikke klart å grave frem noe mer info siden da. Arjen har uttalt dette:

Chris's playing has it all: great energy and power coupled with a perfect groove and flawless technique. I almost worked with him on Ayreon's 'The Dream Sequencer' in 1999, but that didn't work out at the very last moment. The project I'm currently working on was just screaming for his particular style; the music is subtle at times but also quite heavy and challenging in places. Chris's performance during the sessions was brilliant, and now I'm really enjoying recording the vocalist, who comes to my studio to record one song every couple of weeks. I realize that artists say this all the time, but I truly believe that this will be my strongest side project yet!

Er vel ikke lenge igjen før vi får høre noen smakebiter :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da er det nye prosjektet til Arjen avslørt (*trommevirvel*): Guilt Machine!

Bare en vokalist denne gangen (Jasper Steverlinck), i tillegg til Arjen selv.

Virker som det blir et mørkt album,

Instead of looking outward into a world of fantasy or science fiction, the songs look inward, exploring the destructive psychology of guilt, regret and the darkest form of secret -- the secrets we hide from ourselves.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...