Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Zyxel 660HWT-T3 & online-spilling

Anbefalte innlegg

Heisann folkens. Lenge siden sist jeg postet her på forumet. Trenger litt hjelp fra dere. :)

Har hatt ADSL fra Telenor i flere år. Da jeg fikk linjen fulgte det med et slikt Speedtouch -modem som har vært brukt til litt over nyåret. Etterhvert som behovet for trådløst nettverk meldte seg sterkt, kjøpte jeg i den anledning en trådløs startpakke fra Telenor som inneholdt et Zyxel 660HWT-T3 "rutermodem". Fikk satt det opp og internett har fungert som det skal til nå.

Tenkte i dag jeg skulle spille litt gamle Counter-Strike 1.6 og Source.

Problemet kommer når jeg skal gå inn på servere. Serverne kommer inn på lista med ping som det brukte å være i "gamledager", men når man forsøker å joine en server får man plutselig ikke svar og man får ikke koblet til. "Server is not responding" og får deretter 2000 i ping.

Har søkt litt rundt på nettet og her på forumet, men uten hell.

Har også forsøkt portforwarding via NAT-innstillingene i ruteren uten at det hjalp noe.

Noen som har noen tanker om hva det kan være? Er det noe helt åpenbart jeg har oversett?

På forhånd takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

Prøvde i dag også. Samme greia. Oppdaterer lista, serverne kommer opp med 30-40 i ping. Trykker på join, "join-vinduet" kommer opp. Trykker på refresh, ping kommer opp på 1000-2000 og meldingen "server is not responding". Uansett hvilken server man prøver.

Snåle greier det der.

Lenke til kommentar
Prøvde nå nettopp noe så enkelt som å slå av Windows-brannmuren og det hjalp visst. Før har ikke dette vært noe problem, men kanskje en oppdatering har forandret "reglene"?

8324617[/snapback]

Så flott da! :) Da må du bare stille inn brannmuren sånn at den tillater all trafikk fra CS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...