shorin Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Den u-endlige ATI vs Nvidia kampen... Noen vil ha mora,noen vil ha dattera,og noen begge 2 Nei ærlig talt,fordi Nvidia "knuste" ATI i UT2003 så er Nvidia ett bedre kort? Nvidia har oxo "knust" ATI i andre benchmark progs,men ATI "knuser" Nvidia i de fleste B.marks.OG fikk dobbelt så mange fps i NVIDIA "demoen" Jeg hadde ett Ati r 8500 og må bare si meg storfornøyd,spesielt tv-ut delen er VELDIG overlegen Nvidia gf4(2 av vennene mine har gf4-4200/g4-mx420). Det vil alltid være ett eller annet ting på et hvert kort som er overlegent ett annet kort,hard fact's of life.. Tør jeg påstå att mitt Matrox g550 32mb-ddr,har ett eller annet,som knuser 9700/gf4600 ?,det kan være(tvilsomt..)ett "sjeldent" benchmark prog,som måler..tja,hvem vet... MEN Matrox knuser ihvertfall gf4 når det gjelder tv-ut delen. Ati er på høyde med,men etter min mening et lite hakk under. Må bare si det er sørgelig att et 4'de generasjon's kort som G-force4 blir fullstendig overkjørt av ett kort som er 3-4 år gammelt(du leste riktig)når det gjelder tv-ut delen.Matrox g400 dual-head 32mb,det beste kortet som var på den tiden JA. 2øre+1shilling Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Har aldri sett at 4600 knuser R9700,men hadde alle fulgt med i steden for å være pro ditt og datt så hadde vel de fleste sett at den testen ikke er værd papiret den er skrevet på,hvis dere sjekker linken over til rage3d så ville dere ha sett det,men tviler på at Hardware.No vil ta testen på nytt igjen bare for å vise at dem ikke er flinke nok. Fra rage3d plain and simpel. I think I have said it clear enough, but it seems all people just ignored my previous post. So I will try to make it simple: There is ONE SINGLE FRAME in the whole benchmark which is so slow (10-20 fps), and the rest of the benchmark (2310 frames) runs much faster (40+ fps). "You can look in the .CSV (BenchmarkCSVs) file if ou don't believe me". [ Denne Melding var redigert av: Robin B på 2002-12-18 20:02 ] Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Lurer på hvordan testene hadde sett ut med Anti-aliasing. Lenke til kommentar
manpower Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Quote: Den 2002-12-18 20:04, skrev PumpAction:Lurer på hvordan testene hadde sett ut med Anti-aliasing. jepp tipper GF4 hadde blitt knust!! Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Synes ikke dette dreier seg om å knuse noe som helst,men å gjøre ting rett. Lenke til kommentar
bluescreen Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Jeg skjønner ikke at hardware.no kunne legge ut denne testen i det hele tatt jeg. Den ødelegger rykte deres som en potensiell seriøs hardware-site, og for ikke å snakke om de innleggene som blir lagt inn på forumet her! De er jo bare med på å trekke kvaliteten og seriøsiteten til hele hw.no-fenomenet ut i vannry... Sorry, men dataverdenen ler av hw.no nå! Synd egentlig, det var på god vei oppover for noen år tilbake. Og spar meg for usakelige mot-innlegg. Hvis du mener jeg tar feil, så fortell meg hvorfor, og ikke bare begynn å slenge dritt. Har du ikke noe seriøst å komme med, så hold det for deg sjøl. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Quote: Den 2002-12-18 22:44, skrev bluescreen:Jeg skjønner ikke at hardware.no kunne legge ut denne testen i det hele tatt jeg. Den ødelegger rykte deres som en potensiell seriøs hardware-site, og for ikke å snakke om de innleggene som blir lagt inn på forumet her! De er jo bare med på å trekke kvaliteten og seriøsiteten til hele hw.no-fenomenet ut i vannry... Sorry, men dataverdenen ler av hw.no nå!Synd egentlig, det var på god vei oppover for noen år tilbake.Og spar meg for usakelige mot-innlegg. Hvis du mener jeg tar feil, så fortell meg hvorfor, og ikke bare begynn å slenge dritt. Har du ikke noe seriøst å komme med, så hold det for deg sjøl. Du har faktisk helt rett i det du skriver. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Det seier seg egentlig sjøl at jo høgare Minimum-FPS du har i et spel, jo bedre flyt har du generelt... Det er f.eks. bedre å ligge å vippe mellom 20 og 100 fps enn 10 og 120... fatta poenget mitt?? når det går så glatt på resten, så er det sjølvsagt best å ikkje måtte gå langt ned på FPS skalaen, fordi det kom plutselig ei krevande scene... Og angåande den tråden på Rage3d: sjøl om den FPSen blir målt på en snål måte som en av dei seier, så har TI4600 et bedre resultat uansett! [ Denne Melding var redigert av: arve87 på 2002-12-19 00:18 ] Lenke til kommentar
bluescreen Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Quote: Den 2002-12-19 00:13, skrev arve87:Det seier seg egentlig sjøl at jo høgare Minimum-FPS du har i et spel, jo bedre flyt har du generelt... Det er f.eks. bedre å ligge å vippe mellom 20 og 100 fps enn 10 og 120... fatta poenget mitt?? når det går så glatt på resten, så er det sjølvsagt best å ikkje måtte gå langt ned på FPS skalaen, fordi det kom plutselig ei krevande scene...Og angåande den tråden på Rage3d: sjøl om den FPSen blir målt på en snål måte som en av dei seier, så har TI4600 et bedre resultat uansett!<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: arve87 på 2002-12-19 00:18 ]</font> Du tar feil. Hvis du leser tråden på Rage3d skikkelig, samt kommentarene jeg har kommet med tidligere i denne tråden, vil kanskje du skjønne hva jeg mener. Lenke til kommentar
Lyskryss Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg har hatt geforce4 TI4600 og har nå Radeon 9700 PRO. D er ingen tvil om at Radeon er best. Den unreal testen er bare bullshit. Fikk bedre resultater på UT2003 med Radeon 9700 PRO enn med geforce. På Min antall FPS er også Radeon kortet mitt bedre(Brukte samme benchmark program som gutta på hardware). Til alle dere som tviler, radeon er best. Så d så Jokke Lenke til kommentar
Fredrik_ Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Dette faller på sin egen urimelighet. Prøver dere å påstå at siden Radeon 9700PRO får ned mot 20FPS i UT2003 gjør at spillet ikke blir spillbart? Selv om ATI-kortet har noe lavere minimums FPS i UT2003 enn Ti4600, betyr ikke det at det har noen som helst innvirkning på spillbarheten. Det er kun snakk om millisekunder hvor FPS faktisk er så lavt, og det er ikke mulig for mennesker å registrere dette. Sorry, men det der holder ikke vann. Er så enig! Når ikke engang fps "telleren" inne i spillet ikke klarar å registrere at den dropper tror jeg ikke det har noen betydning! Dette blir nok også bedre når det kommer nye drivere og patcher til spillet! Lenke til kommentar
sblindheim Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Det har faktisk komt en patch til UT2003, men om den bedrer for støtet til ATi vet ikke jeg, men....kanskje verdt å prøve.. alle andre som styrer me Nvidia, se oppstarten av spillet: NVIDIA kommer opp stort, ikke tvil hvordan spillet er kodet, (til fordel for nvidia) ATI E BEST!!! Lenke til kommentar
Tranby Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Jeg synes bare det er så barnslig av dere alle sammen og drive på å krangle sånn... hater sånne krangler! Dette er akkurat som AMD vs. Intel og PS2 vs. XBOX detta... Helt meningsløst, for dere blir jo aldri enig uansett! Helt latterlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå