Delvis Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Den siste uken har det skjedd en del ganger (2 ganger i dag) at det plutselig står et sånt gult fareskilt på nettverks-ikonet, og så kommer beskjed om "..liten eller ingen forbindelse...) Forsøker "reparer", men det hjelper ikke. Men det er bare å starte pcen på nytt, så er alt i orden. Lysene på modemet er også inntakte, så det vel tyder på det er noe på maskinen min som skjer, og ikke på linja. (Har Tele 2 adsl) Noen tips hva det kan være? Endret 6. april 2007 av groenn Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 grunnen til det gule ikonet er at nettverks adressen ikke stemmer med det som blir delt ut på nettverket. problemet oppstår antageligvis fordi leietiden på IP-adressen har gått ut. Løsning: trykk på start -> Kjør og skriv cmd. Da får du opp kommandolinjen. (sort vindu) her skirver du: ipconfig /release når den har kommet opp med 0.0.0.0 så skriver du: ipconfig /renew da spør maskinen etter en du adresse fra DHCP serveren som sitter i modemet. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 grunnen til det gule ikonet er at nettverks adressen ikke stemmer med det som blir delt ut på nettverket. problemet oppstår antageligvis fordi leietiden på IP-adressen har gått ut. Løsning: trykk på start -> Kjør og skriv cmd. Da får du opp kommandolinjen. (sort vindu) her skirver du: ipconfig /release når den har kommet opp med 0.0.0.0 så skriver du: ipconfig /renew da spør maskinen etter en du adresse fra DHCP serveren som sitter i modemet. 8321632[/snapback] Det kan stemme det, for før dette skjer så har jeg sett det en liten gul kule som går frem og tilbake, og så står det "henter nettverksmaske" (tror jeg det var, eller noe lign) Men den prosedyren du beskriver, skal jeg gjøre det nå, eller neste gang problemet er der? har hatt Adsl fra Tele2 i noen år nå, og har aldri opplevd det der før.. Hvor lenge skal en slik "leietid" vare? Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 dette gjør du når problemet oppstår på nytt. standard leietid på ip adresse er som regel 24 timer. problemet skjer som regel hvis maskinen ikke spør etter adresse på nytt etter tiden er gått ut.. problemet skal egentlig ikke oppstå men det skjer. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Prøvde metoden uten at det hjalp. Men fikk et tips om å forsøke slå av brannmuren, og da kom forb. tilbake Så da er det kanskje min Comodo brannmur som lager kluss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå