Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal jeg kjøpe en gilera runner 50cc?(scooter)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvorfor det? har du girmope selv?? og hvordan type?

8333017[/snapback]

Ja jeg har girmoped selv. En Rieju RR. Jeg synst det er kjekkere å kjøre girmoped enn scooter. På scooter sitter du bare der mens på moped kan du herje med mopeden ettersom man har gir. Menmen smak og behag. :)

Lenke til kommentar

Det er kanskje kjekkere å har gir-moped hvis du har tenkt å kjøre opp til lett/tung mc... klarer ikke å se for meg en R1 med autolat :roll: i tillegg så kan du gire ned i bakker osv for å få høyere turtall... men så vet jo ikke jeg hvordan en scooter fungerer, da jeg selv har kjørt bare med manuell gir..

Igjen så kan automat være kjekt hvis du føler at du mister litt kontroll når du kjører i trafikken, at giringen blir et problem slik at du blir uoppmerksom.. å gire er jo en lett tilvenningssak.. øvelse jør mester :)

Lenke til kommentar
har du trim på? hvis ikke; hvor stor fart har du fått på den? (km/h)? der er mer hestekrefter på scootere!

8334238[/snapback]

Jeg har ikke trim enda. Skal ta plomberingen i eksosanlegget når jeg får lappen. Da vil den gå ca 80-90km/t. Nå når den er orginal går den 60km/t.

Lenke til kommentar
har du trim på? hvis ikke; hvor stor fart har du fått på den? (km/h)? der er mer hestekrefter på scootere!

8334238[/snapback]

Jeg har ikke trim enda. Skal ta plomberingen i eksosanlegget når jeg får lappen. Da vil den gå ca 80-90km/t. Nå når den er orginal går den 60km/t.

8334587[/snapback]

husk å dys om når du tar plomba da :p med mindre du vil ha 1. stykk ødelakt selinder.

Lenke til kommentar

8334238[/snapback]

8334587[/snapback]

jeg har fjernet blomeringa og skiftet dyse, alikevell går den bare opp mot 80...har ikke fått den noe stort over, kanskje en kilometer eller to

Lenke til kommentar
Ok- så de som vil litt mer, og er kjekkere, evt kjører kjekkere, så er girmoped det rette valget? Det var avklarende.

8336261[/snapback]

ok siden du ikke sjønte den ganske enkle forklaringen min så jah..

scooter . det er typisk de som bare vil kjøre til venner og komme seg rundt.

mens de med moped , de er ofte at de tar seg en tur ut , bare for å kjøre liksom :p uten å egentlig skulle noen plass. de gjør det ofta bare for gøy. selfølgelig finst det de med scooter som gjør dette åsså , men det er fåtallet :p

edit : vil bare få lakt til at , vanligvis er mopeder trimmet , menst scootere vanligvis holder seg orginale.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...