FaderKubik Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Er det noen som har en gilera runner 50 (sp/sppurejet) etter som det jeg har lest så skulle den vist være veldig bra!? Nonen som vil anbefale? eller har dere bedre forslag?? Lenke til kommentar
eimelb Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Kjøp girmoped i stedet for scooter. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Kjøp girmoped i stedet for scooter. 8326955[/snapback] Støttes. Mye kjekkere å kjøre sykkel med gir. Lenke til kommentar
FaderKubik Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 hvorfor det? har du girmope selv?? og hvordan type? Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 hvorfor det? har du girmope selv?? og hvordan type? 8333017[/snapback] Ja jeg har girmoped selv. En Rieju RR. Jeg synst det er kjekkere å kjøre girmoped enn scooter. På scooter sitter du bare der mens på moped kan du herje med mopeden ettersom man har gir. Menmen smak og behag. Lenke til kommentar
FaderKubik Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 har du trim på? hvis ikke; hvor stor fart har du fått på den? (km/h)? der er mer hestekrefter på scootere! Lenke til kommentar
G-A Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Det er kanskje kjekkere å har gir-moped hvis du har tenkt å kjøre opp til lett/tung mc... klarer ikke å se for meg en R1 med autolat i tillegg så kan du gire ned i bakker osv for å få høyere turtall... men så vet jo ikke jeg hvordan en scooter fungerer, da jeg selv har kjørt bare med manuell gir.. Igjen så kan automat være kjekt hvis du føler at du mister litt kontroll når du kjører i trafikken, at giringen blir et problem slik at du blir uoppmerksom.. å gire er jo en lett tilvenningssak.. øvelse jør mester Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 har du trim på? hvis ikke; hvor stor fart har du fått på den? (km/h)? der er mer hestekrefter på scootere! 8334238[/snapback] Jeg har ikke trim enda. Skal ta plomberingen i eksosanlegget når jeg får lappen. Da vil den gå ca 80-90km/t. Nå når den er orginal går den 60km/t. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 har du trim på? hvis ikke; hvor stor fart har du fått på den? (km/h)? der er mer hestekrefter på scootere! 8334238[/snapback] Jeg har ikke trim enda. Skal ta plomberingen i eksosanlegget når jeg får lappen. Da vil den gå ca 80-90km/t. Nå når den er orginal går den 60km/t. 8334587[/snapback] husk å dys om når du tar plomba da med mindre du vil ha 1. stykk ødelakt selinder. Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 har du trim på? hvis ikke; hvor stor fart har du fått på den? (km/h)? der er mer hestekrefter på scootere! 8334238[/snapback] Jeg har ikke trim enda. Skal ta plomberingen i eksosanlegget når jeg får lappen. Da vil den gå ca 80-90km/t. Nå når den er orginal går den 60km/t. 8334587[/snapback] jeg har fjernet blomeringa og skiftet dyse, alikevell går den bare opp mot 80...har ikke fått den noe stort over, kanskje en kilometer eller to Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 husk å dys om når du tar plomba da med mindre du vil ha 1. stykk ødelakt selinder. 8334650[/snapback] Joda. Vet hvordan det foregår. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hvorfor er det bedre med en girmoped enn en scooter, egentlig? Jeg har kjørt begge deler i ganske mange kilometer, og foretrekker scooteren. En moped har såpass lite krefter likevel, så en variator fungerer jo aldeles glimrende. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Det er ikke bedre med moped enn scooter men jeg mener det er kjekkere å kjøre moped enn scooter. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 moped : for de som vil litt mer en å komme seg fra A-B scooter : for de som vil komme seg fra A-B Lenke til kommentar
reds Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Enkelt og greit, Evil-Duck. Syntes trådstarter skal velge det han syntes er best for sitt bruk. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Ok- så de som vil litt mer, og er kjekkere, evt kjører kjekkere, så er girmoped det rette valget? Det var avklarende. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Ok- så de som vil litt mer, og er kjekkere, evt kjører kjekkere, så er girmoped det rette valget? Det var avklarende. 8336261[/snapback] ok siden du ikke sjønte den ganske enkle forklaringen min så jah.. scooter . det er typisk de som bare vil kjøre til venner og komme seg rundt. mens de med moped , de er ofte at de tar seg en tur ut , bare for å kjøre liksom uten å egentlig skulle noen plass. de gjør det ofta bare for gøy. selfølgelig finst det de med scooter som gjør dette åsså , men det er fåtallet edit : vil bare få lakt til at , vanligvis er mopeder trimmet , menst scootere vanligvis holder seg orginale. Endret 8. april 2007 av Evil-Duck Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Med moped kan man grisekjøre utenfor veien. Det kan man ikke i så stor grad med scooter. Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 med det samme du er her ekwathne. hva betaler du for mopedlappen. hva tror du det vil koste for meg da jeg har trafikalt grunnkurs og 4 timer i kjørde gard. spør deg siden du også er i haugesund Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Jeg betaler 3800kr hos Kåre Ekrene for opplæring. Så kan en rekne ca 1000kr hos biltilsynet for teoriprøve, bilde, førerkort osv. Jeg har traffikalt grunnkurs ifra før. Endret 8. april 2007 av ekwathne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå