Thorz Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Etter å ha vært på telepriser.no sin bredbåndstelefoni kalkulator får jeg at den beste for min ringemønster er Tele2 Mini men har funnet veldig lite her på forumet om den. Jeg ringer nesten aldri til mobil og ikke så mye til utland. Hadde nesten bestemme meg for IPLink Alt.3 men skjønner ikke hvorfor det står at de koster 122 Kr. på telepriser.nos kalkulatoren når det er 89Kr. Noen kunder av Tele2 Mini som kan skrive erfaring? Takk. Lenke til kommentar
hanskongen Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hei, jeg bruker selv Tele2 Mini og må si meg veldig fornøyd med det..... Hadde tidligere litt problemer med oppsett i forbindelse med router, men disse problemene ble glatt løst ved hjelp av bridge modus. Det som er greit med mini abonnementet er at det ikke er noen månedsavgift og man kan ringe til en grei pris. Selv bruker jeg den mest til innkommende samtaler. Stabilt og godt system synes jeg. Lenke til kommentar
Thorz Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Hei, jeg bruker selv Tele2 Mini og må si meg veldig fornøyd med det..... Hadde tidligere litt problemer med oppsett i forbindelse med router, men disse problemene ble glatt løst ved hjelp av bridge modus. Det som er greit med mini abonnementet er at det ikke er noen månedsavgift og man kan ringe til en grei pris. Selv bruker jeg den mest til innkommende samtaler. Stabilt og godt system synes jeg. 8338131[/snapback] Hvilket type utstyr fikk du fra dem? Jeg plannleger å la min WRT54GS router gjøre alt QoS arbeid å installere IP-telefoni adapteren bak den. Takk skal du ha. Endret 9. april 2007 av Thorz Lenke til kommentar
H_S Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Det er to forskjellige BBT bokser, vist du ikke har ADSL fra tele2, vill du få en BBT boks som heter Vood 322. Med normal kunskap om router config skal det ikke være noe problem å sette den boksen bak din linksys, Men du har også muligheten til å sette boksen i bridge, da vill den kunne stå forran routeren din uten å blande seg inn i opsettet på linksysen din, men den konfigurasjonen forutsetter en ISP som deler ut flere IP adresser. Lenke til kommentar
Thorz Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Takk. Jeg må tenke på det. Det blir enten Tele2 Mini eller IPLink Alt.3. Jeg har Canal Digital Kable 6mb/2mb. Jeg kan plassere IP-Telefoni boksen mellom kabel-modemet og Linksysen hvis den skal ikke påvirke linjen, dvs. at den skal ikke reservere helle tiden x båndbredde selv om telefonen er ikke i bruk. Hvis den reserverer båndbredde helle tiden må den stå bak routeren og foretreker jeg at min Linksys tar ansvar for QoSen. Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hadde nesten bestemme meg for IPLink Alt.3 men skjønner ikke hvorfor det står at de koster 122 Kr. på telepriser.nos kalkulatoren når det er 89Kr. Det ser ut som telepriser.no tar med 1/12 av etableringsavgiften med i regnskapet. Lenke til kommentar
H_S Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Vood 322 reserverer ingen båndbredde så lenge den ikke er i bruk. Ikke helt sikker om CD gir ut mer enn en IP adresse, har ikke testa, men vist de gjør de skal du ikke merke at BBT boksen står før routern din. Lenke til kommentar
Lindenberg Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hadde nesten bestemme meg for IPLink Alt.3 men skjønner ikke hvorfor det står at de koster 122 Kr. på telepriser.nos kalkulatoren når det er 89Kr. Det ser ut som telepriser.no tar med 1/12 av etableringsavgiften med i regnskapet. 8340893[/snapback] Det er helt riktig. Telepriser tar 1/12 av etableringsavgiften eller evt pris for adapter, og legger det til månedsavgiften for det valgte forbruket. Personlig ser jeg svakheter ved et slikt system, da kalkulatoren ikke tar hensyn til type utstyr eller eierskap. For eksempel leverer Phonzo et Linksys SPA1001 med sine abonnement, mens vi i IPLink leverer Linksys SPA2102. 2102 er et adapter med innebygget router, QoS oppsett, 100mb interface og støtte for to linjer og har selvsagt en langt høyere innkjøpspris enn 1001. Kalkulatoren gir imidlertid ingen informasjon om dette. Eierskap er også et poeng, og kalkulatoren tar ikke hensyn til om kunden kjøper eller "leier" adapteret. Vi i IPLink ønsket opprinnelig å selge utstyret til våre kunder, men blir bare straffet for dette i slike prisoversikter. Derfor valgte vi også en løsning der IPLink eier adapteret. Det en enkel sak å programmere om et ip-adapter til en ny leverandør, og hindre høye etableringskostnader for de som ønsker å bytte ip-leverandør. I praksis blir dette dessverre som en evig operatørlås, ikke ulik den vi kjenner fra mobil, der kunden er uten rett til å få "koden". Samtidig som kunden må levere tilbake utstyret om han ønsker å bytte leverandør. I disse dager når enkelte operatører er ute å roper høyt i media om operatørlåser på mobil, hadde det vært fint om de samme ville rope litt om ip-telefonien også... Skulle noen sitte med et ip-adapter som man ønsker å teste med vår løsning, er det uansett bare å ringe. Tor-Øyvind Lindenberg www.iplink.no Lenke til kommentar
Thorz Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Har bestilt IPLink til slutten. Jeg setter stor pris på at Lindenberg er en aktiv bruker av forumet. Dette var en av de årsakene jeg valgte IPLink, i tillegg til 0Kr. pris til Cali-Colombia og anbefalingene fra andre her. Håper at alt går ok. Derfor valgte vi også en løsning der IPLink eier adapteret. På Alt3 eier jeg eller dere adapteret? Takk. Lenke til kommentar
Lindenberg Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Har bestilt IPLink til slutten.Jeg setter stor pris på at Lindenberg er en aktiv bruker av forumet. Dette var en av de årsakene jeg valgte IPLink, i tillegg til 0Kr. pris til Cali-Colombia og anbefalingene fra andre her. Håper at alt går ok. Derfor valgte vi også en løsning der IPLink eier adapteret. På Alt3 eier jeg eller dere adapteret? Takk. 8406660[/snapback] Takk for bestillingen! Veldig gøy å se kunder som uoppfordret skryter av IPLink på diverse brukerforum, og det gir oss selvsagt en god reklame. Samtidig er dette en reklame som fort slår tilbake mot oss selv dersom vi ikke leverer et godt produkt, så all positiv omtale tar jeg som et tegn på at vi gjør mye riktig. At flere av de andre profilerte teleselskapene har valgt oss til å produsere deres IP-telefon er selvsagt også en god bekreftelse på at teknologien vår holder mål... I løpet av kort tid lanserer vi også en helt ny tjeneste for våre kunder, som ingen andre i Norge leverer. Dessverre kan jeg ikke si noe mer for øyeblikket, men vil tro det er en tjenste som vil skape mediaomtale. Skal ikke bruke forumet som noen reklameplakat, men kan nok lege inn et hint når tjenesten lanseres. Når det gjelder adapteret er det IPLinks eiendom. Mvh Tor-Øyvind Lindenberg www.iplink.no Lenke til kommentar
Thorz Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Hvis jeg hadde visste at dere skulle endre prisreglene til utlandet fra ubegrenset til kun 360 minutter gratis per måned til grønne områdene, hadde jeg sikker tenkt mer før å bestemme meg. 6 timer per måned er altfor lite til utlandet! Jeg føller meg lit lurt her. Ubegrenset stod på reglene dagen jeg bestilte Alt3 hos dere. Endret 27. april 2007 av Thorz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå