Gå til innhold

Tidspunkt for Idol audiotion. Skal du delta?

Anbefalte innlegg

Ønsker du å melde deg på Idol? Det hadde vært artig med noen forummedlemmer som prøver seg på audition. Har du tenkt å prøve deg? Kjenner du noen som skal prøve seg?

Audition finner sted følgende tidspunkt:

Kristiansand 27. – 29. april

Trondheim 11. – 13. mai

Bergen 1. – 3. juni

Oslo 13. – 17. juni

Aldersgrensen er 16 til 35 år. Det nye i år er at man kan ta med seg instrument når man prøver seg.

Opplegg for audition

Alle som blir invitert til audition, må først gjennom en såkalt ”precasting”. Dette er en forhåndsaudition der man synger for juryformann eller en tv-produsent, og der man skal kvalifisere seg til å synge for selve Idol-juryen. Fra de fire hovedbyene skal juryen så finne frem til de hundre beste Idolene. Disse møtes i Oslo i midten av august.

Det blir en egen precasting-runde i Tromsø lørdag 5. mai, der de som kvalifiserer seg får mulighet til å synge for Idol-juryen i Trondheim helgen etter.

- Det ble ikke noen hovedaudition i Tromsø denne gang, men det er veldig viktig for oss å få hørt de nordnorske talentene også, så derfor har vi lagt en egen precasting-runde til ishavsbyen, forteller Laastad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde tenkt å melde meg på for morro skyld, men siden dommerene ikke kommer til Tromsø bestemte jeg meg for å droppe hele greia. Noen av de reglene de har nå ødlegger mye av morro egentlig, synes de kunne bare holdt seg til de gode gamle reglene.

Lenke til kommentar
Hadde tenkt å melde meg på for morro skyld, men siden dommerene ikke kommer til Tromsø bestemte jeg meg for å droppe hele greia. Noen av de reglene de har nå ødlegger mye av morro egentlig, synes de kunne bare holdt seg til de gode gamle reglene.

8326806[/snapback]

Hva er det som er så forskjellig nå?

Lenke til kommentar

Vel, jeg har ikke vært helt oppdatert på reglene som har vært før, men kan ikke huske at denne reglen har vært med:

Alle som blir invitert til audition, må først gjennom en såkalt ”precasting”. Dette er en forhåndsaudition der man synger for juryformann eller en tv-produsent, og der man skal kvalifisere seg til å synge for selve Idol-juryen

Lenke til kommentar

Vel hvis den regelen ha vært der hele tiden så tenk på de som ike har noe der å gjøre i det hele tatt. De som kommer inn, synger og gjør seg selv til en stor latter.

Må vel være slik at de som er dårlig blir valgt ut for å synge fordi de kan skape underholdning eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Ikke at jeg en gang hadde vurdert å bli med, selv om det var lov.

Det hadde allikevel gjort at flere ble med. Hvis de f.eks. bare hadde melodien til en sang, på en CD. Dette hadde såklart blitt veldig tungvint for de fleste. Ikke mye og diskutere anyway..

Det blir nok mange med gitar tenker jeg!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Når jeg blir 17, som skjer ikke før 2 år og 2 måneder, 7 dager ca. Så vil jeg melde meg på, da tar jeg med en gitar ja. But still, I got a looooong way to go :)

Lykke til, til alle som melder seg på dette året!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...