Leaf Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Tenkte jeg skulle overklokke CPU'en min, etter å ha sett på stoolman ha foredrag her på TG, om overklokking. Bør jeg ha høy eller lav multiper? Skal bruke stock-kjøler. Vurderer å kjøpe en eller en annen Zalman kjøler, om pengene rekker så langt. Legger ved mitt første vellykede resultat Som dere ser, jeg fikk den opp i 2,53GHz (2,2GHz orginalt) Endret 6. april 2007 av Leaf Lenke til kommentar
thrml Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Tenkte jeg skulle overklokke CPU'en min, etter å ha sett på stoolman ha foredrag her på TG, om overklokking. Bør jeg ha høy eller lav multiper? Skal bruke stock-kjøler. Vurderer å kjøpe en eller en annen Zalman kjøler, om pengene rekker så langt. Legger ved mitt første vellykede resultat Som dere ser, jeg fikk den opp i 2,53GHz (2,2GHz orginalt) 8321090[/snapback] hehe bra det her, men prøv med standar volt og standar cpu kjøler en stund til multiplier automatisk se min klokk, sett ned farta på rammen så kan du klokke ganske mye lenger, max temp på min er 50 grader spør meg om mer hjelp hvis du trenger burde få din til 2,7 ghz uten noe spess temperatur problemer, hvis du har dårlig gjennomlufting må du nok kjøpe noe mer kraftig kjøling Endret 6. april 2007 av Stian_Pa Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Et lite tips, bruk CPU-Z til å vise hvor "langt" du har kommet Hva ligger cpu-temperaturen på din nåværende klokk? Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Bør jeg ha høy multipiler og lavere bus, eller motsatt? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Bør jeg ha høy multipiler og lavere bus, eller motsatt? 8322311[/snapback] Motsatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå