Gå til innhold

Brenneviddene 18-500 - Eksempelbilder. Les post #1

Anbefalte innlegg

Heisann! Ser at det lenge har vært et vanlig spørsmål med "hvilket teleobjektiv skal jeg velge".

Etter å ha svart uttallige på dette, og min erfaring har jeg begynt å gått litt lei.

Så la oss la de søke litt rundt på forumet, det skal ikke mye til før de ser en tråd med AKKURAT samme emne som sitt eget.

Det jeg vil med denne tråden er å samle eksempelbilder fra dere brukere.

Noen "regler" vil jeg ha klare:

- Dette er snakk om billigklassen og zoomobjektiv så ikke kom med bilder tatt med Canon 300mm f/2.8 L.

- Jeg setter ikke noe pristopp, men dere skjønner helt sikkert hvor jeg sikter, (1k-10k kr)

- Objektivet må ha minst 150mm brennevidde på største tele.

- Når dere poster bilder skal det være kun bilder fra ETT objektiv, og navnet på dette objektivet skal skrives ØVERST på posten.

- Til hvert bilde skal det være EXIF-informasjon.

Brennevidde

Lukkertid

Hvitbalanse

Blender

ISO

Blitz (Ja/nei)

- Har du bilder fra flere telezoom objektiver lag 2 poster, ikke samle de i en!

- Hvilket kamera som er brukt, og hvor lenge du har hatt objektivet.

Håper dere som skal kjøpe objekitv bruker denne aktivt til å se hva dere kan tenke dere, og ikke lager en tråd det finnes 10 stk av fra forrige uke :)

Endret av Marius olsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser at det ikke var mange som ville poste noe, så jeg gjør et forsøk.

Om interessen for slike bilder ikke er tilstede så si fra, bare ikke kom senere å klag på forumet!

Tamron 70-300mm f/4-5.6

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1/500

f/6

300mm

ISO 200

Nikon D50

Auto hvitbalanse

Ikke blitz

442394533_a1217b0424_o.jpg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1/1250

f/6

300mm

D50

Auto hvitbalanse

Ikke blitz

415922195_3f1632e8d0_o.jpg

Lenke til kommentar

Hva med å gjøre en typisk greie med kamera på stativ, og bilder av det samme motivet med forskjellige brennvidder for å vise forskjellene? Kanskje kjekt i tillegg til bilder fra det virkelige liv. Fra det videste til det lengste. Det må naturligvis være noen som har et stort utvalg av brennvidder å bruke. Skulle gjerne bidratt, men jeg har bare fra 17 til 70mm. Eller... jeg har jo ikke kamera. :p

Lenke til kommentar

I en tidligere post ang. brennevidder har jeg lagt inn et bilde som viser forskjellen mellom 200mm og 300mm.

Nå har jeg kun 70-300mm

Jeg tenkte at de som ville kjøpe seg objektiv kunne dra til denne tråden å se hva de mener gir gode bilder og kjøpe kanskje ut ifra det.

Dette med forskjeller hadde jeg kunne gjort, men mangler kit'objektivet.

Lenke til kommentar

Canon 100-300 4.5-5.6 USM

Synes dette er et bra tiltak. Dessverre er de fleste som meg: For lat til å komme med et skikkelig bidrag.

Men, denne posten er da noe...

Jeg kjøpte denne linsen fordi den har "ekte" USM (ring-USM).

I linken under la jeg ut noen av de første bildene jeg tok med linsen. De er riktignok redigert litt, men de gir da et visst inntrykk.

Linken inneholder forøvrig også diskusjon rundt diverse billige telelinser:

Link til bilder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...