Gå til innhold

Nettbank før man er 18

Gjest member-101642

Anbefalte innlegg

Gjest member-101642

Hvordan får man nettbank før man er 18? Har flere kompiser som er under 18 og har nettbank. Var en tur i banken i fjor for å høre, men de sa at man MÅTTE ha fyllt 18 for å få det. Dette var i Nordea. Skulle gjerne hatt nettbank slik jeg kan betale regningene mine selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor gammel er du? Går an i Nordea og, men de reklamerer ikke åpent med dette. Du må uansett ha signartur av begge foreldrene dine. Bare gå i banken og forklar at du er avhengig av det, og dra gjerne ned med foreldrene dine. Har foreldrene dine egen rådgiver er det ofte greit å ta det gjennom denne rådgiveren.

Lenke til kommentar

Er rimelig sikker på at det ikke er noe problem. Husker når jeg skulle ha Visa når jeg var under 18 så var det ikke noe problem selv om jeg var 14. Bare få begge foreldrene dine til å skrive under på et par papirer.

Under 18 år?

Er du mellom 15 og 18 år kan du ta i bruk Fokus Nettbank med fullmakt fra dine foreldre/foresatte.

Ta med deg dine foreldre/foresatte til nærmeste Fokus Bank-kontor, og vi vil hjelpe dere med bestilling av nettbank.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Er under 18 og har nettbank i Sparebank 1.

Garantert noen banker som er litt strengere.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Kanskje litt sent å svare, men det hele kan i stor grad oppsummeres slik:

- Det skal ikke være noe problem å få innsynstilgang via nettbank før du er 18 år.

- Det er disponeringen av konti som må avklares, eller med andre ord, hvorvidt du skal ha mulighet til å belaste konti via nettbank.

- Hvor lav alder bankene er villige til å godta er bestemt av hver enkelt bank.

- Uansett hvilke avtaler du skal inngå, så må verge(ne) godkjenne avtaleinngåelsen så lenge du er umyndig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Jeg fikk nettbank da jeg var 14 eller noe. Bare ordna sånn blått visakort jeg, så fikk jeg det med i samma slengen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...