Gjest member-101642 Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Hvordan får man nettbank før man er 18? Har flere kompiser som er under 18 og har nettbank. Var en tur i banken i fjor for å høre, men de sa at man MÅTTE ha fyllt 18 for å få det. Dette var i Nordea. Skulle gjerne hatt nettbank slik jeg kan betale regningene mine selv. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Mener Storebrand har mulighet for dette. Du kan jo kanskje ta en telefon dit? Lenke til kommentar
zestro Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 jeg har nettbank i sparebanken hedmark. eneste jeg måtte gjøre var å bestille no skjemaer over nettet og få mor og far til å skrive under.. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Hvor gammel er du? Går an i Nordea og, men de reklamerer ikke åpent med dette. Du må uansett ha signartur av begge foreldrene dine. Bare gå i banken og forklar at du er avhengig av det, og dra gjerne ned med foreldrene dine. Har foreldrene dine egen rådgiver er det ofte greit å ta det gjennom denne rådgiveren. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Er rimelig sikker på at det ikke er noe problem. Husker når jeg skulle ha Visa når jeg var under 18 så var det ikke noe problem selv om jeg var 14. Bare få begge foreldrene dine til å skrive under på et par papirer. Under 18 år?Er du mellom 15 og 18 år kan du ta i bruk Fokus Nettbank med fullmakt fra dine foreldre/foresatte. Ta med deg dine foreldre/foresatte til nærmeste Fokus Bank-kontor, og vi vil hjelpe dere med bestilling av nettbank. Endret 9. april 2007 av Teac Lenke til kommentar
Charlotte_Susanne Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Jeg er 16, har nettbank i postbanken. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Ja, tror noen banker er litt strenge på det, men i postbanken går det hvertfall fint å få det før du er 18! Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 jeg hadde netbank i DnB før jeg var 18 (det var før de ble DnBNOR) hadde bankkonto der fra før, så det eneste jeg trengte å gjøre var å gå til nettsidene dems og aktivere nettbank der.. ingen behov for foreldres underskrift eller noe slikt.. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Jeg er 17 og har nettbank i Sparebank1 Vest Men det er jo limited hva jeg kan gjøre der inne da, helt til jeg blir 18 selvfølgelig. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Er under 18 og har nettbank i Sparebank 1. Garantert noen banker som er litt strengere. Endret 9. april 2007 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Jeg er 16, har nettbank i postbanken. 8340170[/snapback] Samme her, bare at jeg er 15, var 14 da jeg fikk det. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Er 15 og har nettbank. Fana Sparabank, tror jeg det er.. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Takk for svar. Skal ta meg en tur til banken en dag og få ordnet opp. Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Kanskje litt sent å svare, men det hele kan i stor grad oppsummeres slik: - Det skal ikke være noe problem å få innsynstilgang via nettbank før du er 18 år. - Det er disponeringen av konti som må avklares, eller med andre ord, hvorvidt du skal ha mulighet til å belaste konti via nettbank. - Hvor lav alder bankene er villige til å godta er bestemt av hver enkelt bank. - Uansett hvilke avtaler du skal inngå, så må verge(ne) godkjenne avtaleinngåelsen så lenge du er umyndig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg fikk nettbank da jeg var 14 eller noe. Bare ordna sånn blått visakort jeg, så fikk jeg det med i samma slengen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå