Gå til innhold

Valvestate 8080 vil ikke mer

iFix

Anbefalte innlegg

Har i det siste hatt problemer med at min trofaste følgesvenn gjennom mange år ikke lenger klarer å holde tritt når jeg skrur opp volumet. Etter en liten stund på høyt volum begynner den å "klippe". Lyden forsvinner helt for så å komme tilbake et lite øyeblikk og forsvinne helt igjen, og sånn fortsetter den. Lyden kommer også tilbake et lite sekund viss jeg gir forsterkeren et slag. Hva kan det være som er galt? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På tide med nye rør?

8321073[/snapback]

Hm...denne har vel bare ett rør i pre-ampdelen. ECC83 heter det, og koster vel rundt 100 - 200,- spenn. Plug-and-play.

Kan også være strømforsyninga som begynner å krangle, men som oftest kutter den helt.

Endret av Tumbleweed
Lenke til kommentar

Har vel hatt en liten mistanke om det kan være på tide med nytt rør, ja, men har lite peil på slikt, så jeg var usikker på om en sånn feil kunne få sånne utslag. Dersom det er strømforsyninga som er gåen så burde den vel kutte helt som du sier...

Endret av lefso
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

dette høres ut som ett rør problem, bytt den... men gjør det selv, det er like vanskelig som og bytte lyspære... husk og bruk en fille eller noe og ta på røra med... ikke fingrene..

kjøp en ECC83 pre-amp rør... hvis det ikke fungerer, kjøp ny eller send den inn til repp

Lenke til kommentar

Hmmm :hmm: Får det ikke ut jeg. Virker som om det sitter fast i den sorte hylsa på sokkelen. Kan det være at jeg må bytte ut hele greia med sokkel og det hele?post-122694-1176022482_thumb.jpg

Endret av lefso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...