larseer83 Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Hei! Tenkte jeg skulle hellakkere bilen min siden lakken er svært sliten.... har planer om å gjøre dette selv siden jeg interesserer meg for bil og mekking generelt. Det jeg i all hovedsak lurer på da er hva jeg trenger å hvor mye det blir å koste? Tenker da på kompressor type, altså antall liter... går det bra med en på 24 liter f.eks... lakksprøyte å heile pakka... er det greit å kjøpe sånn sanblåse pistol for å fjerne rustflekker og gammel lakk? Bedre enn sandpapir? Fint om noen kan dele litt hobby lakkerings erfaringer med meg Kan jeg få et bra resultat uten å måte betale svinpriser for lakkeringen? Hører ryter om at for liten kompressor gir dårlig sprut på lakkpistolen?! Blir litt mye lakk første spruten sies det?! Orker ikke betale mange tusen for en kompressor på 50-100 liter Endret 6. april 2007 av AudiPowha Lenke til kommentar
Vampyro Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Er anbefalt med 100 l kompressor. For da vil du slippe å få luft puff tror jeg det var hver gang du starter. Jeg hadde tenkt å gjøre en omlakering selv, men siden en 100 l kompressor koster en 5000 på biltema blir det dyrt. Edit: Og så bør du ha lakksprøyte med overliggende tank. + at jeg vil tro det vil være bedre med sandblåser enn pussepapir. Endret 6. april 2007 av Vampyro Lenke til kommentar
larseer83 Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Er anbefalt med 100 l kompressor. For da vil du slippe å få luft puff tror jeg det var hver gang du starter. Jeg hadde tenkt å gjøre en omlakering selv, men siden en 100 l kompressor koster en 5000 på biltema blir det dyrt. Edit: Og så bør du ha lakksprøyte med overliggende tank. + at jeg vil tro det vil være bedre med sandblåser enn pussepapir. 8321518[/snapback] Ja, jeg tror også at sandblåser vil gjøre susen.... men den sabla kompressoren som du sier er jo altfor dyr... hadde jo håpet at en 24 liters til en 1000 lapp skulle være nok... Lenke til kommentar
Vampyro Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Du kan jo selvfølgelig bruke en 24 l. Men da vil det ta lang tid og ikke bli så bra resultat. De anbefaller minimum 50l til panser og dører. Lenke til kommentar
Reka87 Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) Fant en liten guide som kanskje kan hjelpe deg litt Endret 7. april 2007 av Reka87 Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Går fint å bruke en liten kompressor. Bare se på dette bildet. Hjemmelakkert med billiglakk, billigsprøyte og billigkompressor.. Alt på rundt 3000 kr. Ble litt appelsin, men bra nok.. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Den bilen ble jo faktisk ingenting annet enn grusom i lakken. 1 Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Ble litt så som så det ja Ser ut som det er lakkert med sprayboks. Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Er før det tørket.. Ser ikke sånn ut nå lenger, er fin i lakken, helt blank.. Har ikke bilder av bilen etter lakkeringen utendørs.. Lenke til kommentar
Pirmin Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Reka hvor fant du di bildene? Di er fra fiks bilen, en gammel bokserie med fine tips, jeg mangler siste boka dær indeksen over alle bøkene er ca 30 bøker så hadde vært fint og fått litt system Lenke til kommentar
Reka87 Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Fant dem på http://nissanprimera.cjb.no/ Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Går fint å bruke en liten kompressor. Bare se på dette bildet. Hjemmelakkert med billiglakk, billigsprøyte og billigkompressor.. Alt på rundt 3000 kr. Ble litt appelsin, men bra nok.. 8341381[/snapback] Ikke veldig imponert egentlig Lakkbokser for 1000kr hadde gjort samma jobben tror jeg. Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Grunnarbeidet er alfa omega.. Jeg lakka biln hjemme på plenen en sen høstkveld med sprøyte fra biltema og en litt større kompressor (2-sylindra) Lakken er "skikkelig" greier fra standox. Panseret var bulkete og jævlig.. Synes bra på bildet.. Maske er for pingler.. Gamlingen som styrer sprøyta Ikke behandlet lakken med noe. Burde nok rubbes for å få frem glansen... Kanalene er ikke lakkert på bildet Endret 10. april 2007 av wazzza Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Det ble jo veldig pent da (= Lenke til kommentar
larseer83 Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Høy! Tusen takk for gode svar alle sammen.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå