tiboine Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Hei. I år skal jeg prøve å få ordnet meg en interrail tur. Prøve å mase på en venn enda. Så det jeg lurer på, er hva jeg burde tenke på? Har ingen stor erfaring med reiser til det store utland. Men har alltid ønsket å reise stort og lenge Billetten er jo enkel nok. Men noen tips om hvordan jeg skal planlegge? f.eks bosteder og sånt. Er ganske clueless Gjerne kom med dine interrail opplevelser. Artig å lese om sånt Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 ingen som har vært på interrail her som har noe vettugt å komme med? Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 (endret) en uforskammet bump. Endret 20. april 2007 av MallRaT Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 fortsatt ingen? blæh Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hei, det finnes en del reisedagbøker og slik ute på nettet. Jeg planlegger å reise ut med 2-3venner i sommer og kommer til å ta reisen på impuls. Vi har likevel et par steder som må være med. Alt i fra Paris til Roma. Jeg anbefaler å planlegge hvordan dere har tenkt å overnatte, evt. bestille rom og slikt på forhånd. Det samme gjelder utreisen fra Norge. Planlegg den. Vi tenkte å ta danskebåten fra Bergen til Hirtshals som koster 95 kroner hver vei. Jeg er spent på å høre reiseplanene deres. Lenke til kommentar
simpson Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Jeg var på interrail for fire år siden. Vi hadde en løs plan om hvor vi skulle på forhånd, og planla det meste underveis. Vi hadde ingen problemer med å finne et sted å bo. Ofte samarbeider vandrerhjem i forskjellige byer, slik at de kan booke dere inn på et vandrerhjem i den neste byen dere reiser til. Vi gjorde dette da vi dro fra Berlin til Praha. Anbefaler deg å kjøpe en Lonely Planet-bok. De er veldig gode, med bykart, informasjon om restauranter, overnatting osv. Jeg synes det er veldig behagelig å reise på interrail. Godt å bare loffe rundt og dra hit og dit på impuls. God tur! Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 har ingen konkrete reiseplaner. blir vel å reise i sirkel i europa med klokka Simpson: hvordan var budsjettet deres? og hvor lang tid var dere på tur? Lenke til kommentar
simpson Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Hadde ikke noe spesielt budsjett. Brukte 17-18000kr alt inkl på litt over 4 uker. Tipper en slik tur kan gjøres både dyrere og billigere, alt ettersom. Siste uka var vi på Roskilde, det hjalp nok til med å bli kvitt noen tusenlapper. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Da er ihvertfall interrail billettene i boks 2 dager igjen. gleder meg som en unge! 3-ukers tur over "hele" europa. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 God tur! Et lite spørsmål fra min side. Er det noe poeng i å kjøpe medlemskap hos f.eks norsk vandrehjemsforbund? Logisk i mitt hode så burde det være det, så hvis noen kan dele erfaringen så hadde jeg satt pris på det. Jeg reiser foresten med fly til London 6.juli og starter interrailturen der i fra. Noe spesielt jeg burde få med meg av England? Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Det tror jeg nok. Siden man får minst 15% rabatt i prisen på de aller fleste hostellene i Europa. Skal du reise alene? Hvor lenge skal du raile? Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 slenger inn en bestilling på medlemsskap nå... Vi er to kompiser som skal reise [muligens fire], den 6. juli går turen fra Bergen til London med fly, så tar vi ting fra der. Håpet er å komme oss rundt sør-europa, men ingenting er sikkert før vi kommer hjem etter 30dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå