Melisma Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg vet ikke med all sikkerhet at hun var utro, jeg bare antar og forventer. Jeg tror du har rett i at mange ikke tilstår grunnet frykten for å miste personen. Og å si at man automatisk ikke er glad i en person fordi man har sex med en annen blir feil. 8996692[/snapback] Ja, jeg tror at man kan elske noen like høyt selvom man har vært utro mot dem.. man gjorde bare en feil der og da som man aldri kan gjøre om på... og da mener jeg at man faktisk må innrømme det og ta de konskvensene man får, det er best for begge 2 på lang sikt.. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Å være utro og tror det er greit er det samme som å si at det er greit selv om jeg kommer til å dolke deg i ryggen med en machete. "Sorry jeg gjorde bare en feil der og da. Men det skal liksom ikke gjenta seg" også ligger du der med det svære såret og har det helt jævlig. Ville ikke forundret meg om den sårede legger ut bud på hodet ditt etterpå. Og hvordan kan en elske deg hvis h*n går bak ryggen din? "Sorry du skjønner, hjernen min slutta å fungere akkurat der og da jeg var med en annen." eller "Sorry jeg var full se." Yeah right. H*n er fullstendig klar over hva h*n bestemte seg for der og da. Men de som er utro og er ærlige om det og hensikten bak utroskapet er faktisk mye bedre enn de som forsvarer utroskapet sitt i mine øyner. Alt koker ned til at de som forsvarer/skjuler sitt utroskap er pingler uten ryggrad, egentlig. Endret 4. juli 2007 av morningstar665 Lenke til kommentar
Gjest *hemmelig Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Hei. Har lest igjennom helle denne tråden nå. Å kjenner meg igjen veldig godt. Jeg sitter med dette problemet akkurat nå. Å slitter så utrolig mye at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er en man på 25 år, har en dame og en sønn. vi har vært i 8år. Det som har skjedd er at i helgen var jeg ute i lag med noen kompiser, vi var ute på en lokal pub, der treffer vi en annen kompisgjeng av oss deriblant noen damer vi kjenner. Etter puben dro vi på etterfest. Vi var vel 8 stk der. Etter hvert som jeg går å blander meg en drink kommer tilbake er alle borte untatt ei, (en lite blackout forårsaket til at jeg ikke merket de hadde dratt) Jeg vet godt hvem denne jenta er. En ting leder til det andre. Det neste jeg kommer på er at jeg står på et soverom å kler på meg. Går ut tar taxi hjem å sovner. Våkner dagen derpå med en helvetes bakrus., å tenker på hva i helvete jeg har gjort. Klarer ikke å se min fru i øynene. I 3 dager nå har jeg gått rundt som en jævla zombie med en samvitighet som nesten tar livet av meg. Hun ber meg sjerpe meg, sier jeg har vært så jævla passiv de siste dagene. Jeg har SÅ! lyst til å fortelle henne hva jeg har gjort. Men er livredd. Jeg har mest lyst til å gjør det slutt med henne pga at jeg har vært en idiot, å dra uten å nevne at jeg har vært utro. Vis noen har vært i samme situsjon har jeg kunne trengt noen tips på hva jeg skal gjøre. Jeg leter ikke etter fasit svar men noen råd. Hilsen en utro jævla med dårlig sammvitighet.... Lenke til kommentar
Gjest *hemmelig Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Beklager for skrivefeiler, men skrev litt fort. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Jeg tror faktisk, hvis jeg var dama til *hemmelig*, at jeg hadde foretrukket å ikke vite det... Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Vis noen har vært i samme situsjon har jeg kunne trengt noen tips på hva jeg skal gjøre. Jeg leter ikke etter fasit svar men noen råd. Hilsen en utro jævla med dårlig sammvitighet.... 8999827[/snapback] Dette er nettopp det tråden handler om, skal man si det eller skal man ikke. Jeg tror nok ikke denne skyldfølelsen du bærer på nå kommer til å bli noe mindre dessverre. Du vet godt hva som står på spill og du er selvsagt livredd for å miste dette, og tanken på hvordan konfrontasjonen kommer til å bli når du sier det, gjør deg sikkert veldig nervøs.. Men jeg kan love deg en ting, og det er at hvis du sier det til henne, så gjør du både deg selv, henne og evt. andre involverte en stor tjeneste. Tenk at du gjør dette for dere alle sitt beste. En stund fremover når dette har roet seg litt ned, så kommer du garantert til å se tilbake og tenke at det var bra du tilsto og fikk det overstått. Noen par klarer faktisk å finne tilbake til hverandre igjen etter en stund, så alt håp er jo ikke ute. Men mange som ikke klarer å bli sammen igjen, og da har du lært deg en dyr lekse som du kan ta vare på når neste dame snubler inn i ditt liv.. Mitt råd er å si det, det kommer bare til å gjøre deg og dama di godt på lang sikt. Bedre at sannheten er ute enn at hun plutselig skal få vite det av noen andre en dag også.. Ta ansvar for det du gjorde, du har jo ikke drept noen! Det kunne vært verre selvom det ikke føles slik ut nå.. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Har enda en bekjent som også var utro mot typen sin, en stund etterpå så velger hun å bli gravid med han Så idag så går hun rundt gravid og kjæresten hennes aner ingenting om at hun har vært utro mot han.. Hadde han valgt å få barn med henne hvis han visste sannheten?? Det tviler jeg på.. Hun kaster vekk livet hans pga løgn... 8320459[/snapback] Jeg har en venn som også er i en slik situasjon. Han har vært utro med 3 damer, den ene dama traff han fast, over en lengre periode på rundt 2 måneder. Men dette er forsåvidt litt lenge siden, men forholdet deres går enda like bra, 8-9 år etter at dem ble ilag. Sånne ting går i glemmeboka, man har kanskje dårlig samvittighet et par år, men så går tiden, og man lærer seg å leve med løgnen, lærer seg å rettferdiggjøre sin tilstand på en eller annen måte. Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Har enda en bekjent som også var utro mot typen sin, en stund etterpå så velger hun å bli gravid med han Så idag så går hun rundt gravid og kjæresten hennes aner ingenting om at hun har vært utro mot han.. Hadde han valgt å få barn med henne hvis han visste sannheten?? Det tviler jeg på.. Hun kaster vekk livet hans pga løgn... 8320459[/snapback] Jeg har en venn som også er i en slik situasjon. Han har vært utro med 3 damer, den ene dama traff han fast, over en lengre periode på rundt 2 måneder. Men dette er forsåvidt litt lenge siden, men forholdet deres går enda like bra, 8-9 år etter at dem ble ilag. Sånne ting går i glemmeboka, man har kanskje dårlig samvittighet et par år, men så går tiden, og man lærer seg å leve med løgnen, lærer seg å rettferdiggjøre sin tilstand på en eller annen måte. 9000267[/snapback] Kommer an på person. Er ikke alle som har samvitighet å holde på en så stor løgn lenge, jeg hadde aldri i livet klart det. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Jeg har en venn som også er i en slik situasjon. Han har vært utro med 3 damer, den ene dama traff han fast, over en lengre periode på rundt 2 måneder. Men dette er forsåvidt litt lenge siden, men forholdet deres går enda like bra, 8-9 år etter at dem ble ilag. Sånne ting går i glemmeboka, man har kanskje dårlig samvittighet et par år, men så går tiden, og man lærer seg å leve med løgnen, lærer seg å rettferdiggjøre sin tilstand på en eller annen måte. 9000267[/snapback] Jeg har veldig liten tro på at slike ting går i glemmeboka.. Men som du sier så lærer man og lure seg selv til å tro at det egentlig ikke var så farlig.. En person som ha vært utro kan selvsagt late som at alt er fint og bra igjen, men da lyver man bare for seg selv og de til de vennene som vet om utroskapen. Kanskje man en stund klarer faktisk og slå seg til ro med at det ikke var så farlig at man var utro, men etterhvert så tror jeg nok at den dårlige samvittigheten bare blir større og mørkere.. Er jo selvsagt forskjellig fra person til person, men jeg tror nok flesteparten ikke hadde klart å leve med det i over lengre tid.. Men utroskap er galt, uansett om man selv takler og lyve for seg selv, så er det jævlig dårlig gjort ovenfor kjæresten.. Lenke til kommentar
Gjest *hemmelig Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Miriam : hva om hun får vite det i ettertid, å beskylder meg for å holde henne i løgn så lang tid. Blir ikke det være? Det er andre ting som står på spill også. Jeg vet hun har et ganske så rått sinne, å her er det min sønn kommer inn. Er livredd hvis hun ikke tilgir meg å kaster meg på dør.Så kan hun prøve å hinder meg i ha gutten, da er det ting kommer til å bli fryktelig grusomt. Jeg er redd hun kommer i hevn å prøve å gjøre alt vodt for meg som jeg gjorde imot henne. Så mer jeg skriver om dette, så mer følels det at det kommer til å gå rett til helv........ Alt dette for en kveild på fylla. Men kan vel hende når man har en så dårlig samvitighet at det drar tankene for det værste scenarioet. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Det er vanskelig for oss å forklare/beskytte utroskap. Man skal jo ikke gjøre det i utgangspunktet. Du burde få det frem og prøve å ordne opp nå, og aldri mere gjøre det igjen. en venn av meg tilga henne. Hun var utro med bestevennen hans. Fy faen han ble forbanna, men han tilga henne etter det, nå har dem fått unge og er lykkelig. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Miriam : hva om hun får vite det i ettertid, å beskylder meg for å holde henne i løgn så lang tid. Blir ikke det være? Det er andre ting som står på spill også. Jeg vet hun har et ganske så rått sinne, å her er det min sønn kommer inn. Er livredd hvis hun ikke tilgir meg å kaster meg på dør.Så kan hun prøve å hinder meg i ha gutten, da er det ting kommer til å bli fryktelig grusomt. Jeg er redd hun kommer i hevn å prøve å gjøre alt vodt for meg som jeg gjorde imot henne. Så mer jeg skriver om dette, så mer følels det at det kommer til å gå rett til helv........ Alt dette for en kveild på fylla. Men kan vel hende når man har en så dårlig samvitighet at det drar tankene for det værste scenarioet. 9000446[/snapback] Jeg vet ikke. Vanskelig å si. Hva er oddsen for at hun finner det ut? Jeg forsvarer absolutt ikke utroskap, men det er tydelig du har svært dårlig samvittighet og ikke vet helt selv hva som har skjedd. Jeg mener det er 10 000 ganger verre hvis man er notorisk utro. Men jeg kjenner ikke dama di, og det gjør det nok ende mer kompisert siden dere har barn. :/ Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Si det!! tar du virkelig sjansen på at hun får høre det fra noen andre?? Da kommer du til å leve i frykt hele tiden.. Og ikke bekymre deg for at hun holder barnet ditt fra deg,, Hun kommer etterhvert til å skjønne at det ikke hjelper å straffe barnet.. og hvis hun ikke skjønner det, så står loven på din side.. Men kjære deg, du burdte tilstå.. Kanskje du trenger litt tid på å forberede deg, og vente til dere er alene.. jeg lover deg at det kommer til å gå bra, når du har sagt det så er det verste over.. Lenke til kommentar
Gjest *hemmelig Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Miriam : hva om hun får vite det i ettertid, å beskylder meg for å holde henne i løgn så lang tid. Blir ikke det være? Det er andre ting som står på spill også. Jeg vet hun har et ganske så rått sinne, å her er det min sønn kommer inn. Er livredd hvis hun ikke tilgir meg å kaster meg på dør.Så kan hun prøve å hinder meg i ha gutten, da er det ting kommer til å bli fryktelig grusomt. Jeg er redd hun kommer i hevn å prøve å gjøre alt vodt for meg som jeg gjorde imot henne. Så mer jeg skriver om dette, så mer følels det at det kommer til å gå rett til helv........ Alt dette for en kveild på fylla. Men kan vel hende når man har en så dårlig samvitighet at det drar tankene for det værste scenarioet. 9000446[/snapback] Jeg vet ikke. Vanskelig å si. Hva er oddsen for at hun finner det ut? Jeg forsvarer absolutt ikke utroskap, men det er tydelig du har svært dårlig samvittighet og ikke vet helt selv hva som har skjedd. Jeg mener det er 10 000 ganger verre hvis man er notorisk utro. Men jeg kjenner ikke dama di, og det gjør det nok ende mer kompisert siden dere har barn. :/ 9000520[/snapback] Vil vel si at jeg nesten garantert er sikker på at en dag kommer det til å komme ut en dag. Veldig mange av de som kansje vet det er løs i kjeften for å si det sånn. Vet at one night stand ikke er like ille som om man nesten har en "forhold" på si.. men kan si det sånn at min fru ikke tåler denne damen. pga at hun har vært litt "keen" på meg før. Si det!! tar du virkelig sjansen på at hun får høre det fra noen andre?? Da kommer du til å leve i frykt hele tiden.. Og ikke bekymre deg for at hun holder barnet ditt fra deg,, Hun kommer etterhvert til å skjønne at det ikke hjelper å straffe barnet.. og hvis hun ikke skjønner det, så står loven på din side.. Men kjære deg, du burdte tilstå.. Kanskje du trenger litt tid på å forberede deg, og vente til dere er alene.. jeg lover deg at det kommer til å gå bra, når du har sagt det så er det verste over.. 9000578[/snapback] Jeg tror vis jeg drygger det lengere å lengere blir det bare være for meg, det spiser jo seg helt i til beinet. Så vondt gjør det. Jeg har faktisk NØDT til å få du ut ganske kjappt pga vi er på letting etter hus ect ect. Og kansje vi hun synes vi ikke burde være i lag etter jeg har gjort noe så dumt så går et hus som vi netopp har kjøpt rett i dass. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Vil vel si at jeg nesten garantert er sikker på at en dag kommer det til å komme ut en dag. Veldig mange av de som kansje vet det er løs i kjeften for å si det sånn. Vet at one night stand ikke er like ille som om man nesten har en "forhold" på si.. men kan si det sånn at min fru ikke tåler denne damen. pga at hun har vært litt "keen" på meg før. 9000742[/snapback] Hmm.. Jeg tror kanskje da at jeg hadde valgt å fortelle det. Lykke til Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Jeg ville helt sikkert hatt vanskeligheter med å fortelle det, men jeg hadde garantert mannet meg opp og fortalt det til madammen. Du kan sikkert klare å holde dette skjult for henne resten av livet, men hva om hun finner det ut på en annen måte? Da har du løyet for henne også og blir neppe tilgitt. Hvis du forteller henne sannheten nå så har du i alle fall en viss mulighet for at hun tilgir deg. Jeg hadde aldri fått ro på meg før jeg hadde fortalt det i alle fall, samvittigheten hadde kommet til å spist hull i hodet mitt. Nå har jeg hatt muligheten, altså direkte tilbud, flere ganger, men jeg klarer bare ikke å tulle rundt med andre enn partneren min. Det er ganske ille også da, når man svarer: "Beklager, men jeg har samboer som jeg glad i og ikke vil miste - så du får nok finne deg noen andre." så får man gjerne : "Jammen, hun trenger da ikke å få vite noe." slengt i trynet. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Jeg tror vis jeg drygger det lengere å lengere blir det bare være for meg, det spiser jo seg helt i til beinet. Så vondt gjør det. Jeg har faktisk NØDT til å få du ut ganske kjappt pga vi er på letting etter hus ect ect. Og kansje vi hun synes vi ikke burde være i lag etter jeg har gjort noe så dumt så går et hus som vi netopp har kjøpt rett i dass. 9000742[/snapback] Ja, det er riktig tankegang syns nå jeg.. si det, få det ut av systemet og få det overstått.. alt som skjer etter det får du bare prøve å takle så godt du kan.. Det kommer til å bli lettere etterhvert.. Du må bare ri stormen av, og holde ut når det er på sitt verste.. La dama di få utløp for alt hun føler, om det er sinne, sorg eller fortvilelse.. Det fortjener hun og få utløp for.. Og for all del, IKKE skyld på henne for at ting gikk som de gikk, du må bare legge deg helt langflat for henne... Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Utroskap har jeg ikke noe videre til overs for, i noen form. Selv om det "bare" skulle ha vært en mishap på fylla er det fint lite som rettferdiggjør et sånt tillittsbrudd. Hadde dama mi gjort noe sånt så hadde det vært kroken på døra om jeg så hadde fått greie på det dagen etterpå eller flere år etterpå. Jeg hadde aldri klart å stole på ho igjen, og dermed hadde vi også fått et miserabelt forhold fullt av mistenksomhet. Hadde en kjæreste for noen år siden som var utro, jeg tilga med resultat som nevnt ovenfor. Klarte aldri stole på ho igjen. (Gjorde ikke saken bedre at ho presterte å gjenta mesterstykket da) Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Utroskap har jeg ikke noe videre til overs for, i noen form. Selv om det "bare" skulle ha vært en mishap på fylla er det fint lite som rettferdiggjør et sånt tillittsbrudd. Hadde dama mi gjort noe sånt så hadde det vært kroken på døra om jeg så hadde fått greie på det dagen etterpå eller flere år etterpå. Jeg hadde aldri klart å stole på ho igjen, og dermed hadde vi også fått et miserabelt forhold fullt av mistenksomhet. Hadde en kjæreste for noen år siden som var utro, jeg tilga med resultat som nevnt ovenfor. Klarte aldri stole på ho igjen. (Gjorde ikke saken bedre at ho presterte å gjenta mesterstykket da) 9001005[/snapback] Er du ikke litt rask på avtrekkeren når du sier dette? Vanligvis skal man reagere etter utroskapet har inntruffet, men her reagerer du ganske sterkt før det har inntruffet, det viser at du har sterke meninger. Sterke meninger om dette viser bare at dette er en svakhet for deg. Hva med å se realiteten i det? At forholdet ikke fungerer, hun får ikke det hun trenger, og derfor søker hun det et annet sted. Utroskap er ikke tilfeldig, i mitt syn. Men jeg er såklart enig i at forholdet må revurderes nøye etter noe slikt har inntruffet. Lenke til kommentar
Gjest *hemmelig Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Hei igjen. Ok, her er dommen. Det gikk til H*****. Prøvde å fortelle henne det. Hun reagerte med sinne å aggrisivitet, noe jeg hadde regnet med. Det er offisielt slutt nå, men det var godt å lette samvitigheten min. Tenkte bare dette kunne være en skrekk til dere andre der ute. Ikke rot dere inn med andre dame/man. Jeg må starte fra scratch av. Takk for alle råd fra dere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå