DNA Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 De fortjener å vite sannheten. Å leve i en løgn er ikke morsomt. Tenk hvis mennene finner det ut når de har mange barn sammen da bryter helvette løs. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Nå roter du litt rundt i korthaugen her, Melisma. Du sa at man burde fortelle om forelskelsen uansett om man klarte å kutte ut relasjonen og glemme personen. Jeg kan ikke se hva godt det har for seg. Hva skal den sårede parten gjøre for å liksom hjelpe til i en vanskelig situasjon? Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Nå roter du litt rundt i korthaugen her, Melisma. Du sa at man burde fortelle om forelskelsen uansett om man klarte å kutte ut relasjonen og glemme personen. Jeg kan ikke se hva godt det har for seg. Hva skal den sårede parten gjøre for å liksom hjelpe til i en vanskelig situasjon? 8340230[/snapback] Sannheten bæres høyest i mitt hode å hjerte, blir sannheten skjult å jeg senere får vite noe så kommer jeg til å bruke mange krefter på å grave det fram. Hva er det godt for? Ganske enkelt for å vite hva som har skjedd. The Truth Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Så du vil heller bli såret og la dette gnage på deg til forholdet til slutt ryker? Det er ganske store sjanser for at det kommer til å skje. Sannheten? Det har ingenting med sannhet å gjøre før du blir konfrontert med det. Hvis du da nekter for det, da er det å holde sannheten skjult. Hva er det du skal grave frem? Det har ikke skjedd noe. Jeg skjønner ikke hvordan du kan grave frem noe som ikke har skjedd. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Nå roter du litt rundt i korthaugen her, Melisma. Du sa at man burde fortelle om forelskelsen uansett om man klarte å kutte ut relasjonen og glemme personen. Jeg kan ikke se hva godt det har for seg. Hva skal den sårede parten gjøre for å liksom hjelpe til i en vanskelig situasjon? 8340230[/snapback] Litt vanskelig for meg å forklare nøyaktig hva jeg vil fram til , men jeg sklal prøve mitt beste Det jeg mente var at hvis man f.eks ser en på jobben som man vet at man kan få føeleser for, så burdte man allerede da jobbe imot dette og fjerne seg fra situasjone øyeblikkelig. Men mange ganger går kanksje ikke dette, og det er da jeg mener at man får ta det opp med partneren. Men rekker man komme seg vekk før man evt. begynner å føle noe som helst, så har man en god sjanse for å få unngått det. Men JEG ville nok ha sagt at "det var en gutt på jobben som jeg syns var interessant, men jeg ville aldri gjort noe mot deg, og er derfor jeg sier dette til deg slik at du kan stole på meg og være 100% trygg på meg (eller noe sånt)" For virkeligheten er jo, ihvertfall for meg, at man kan forelske seg i en annen uansett hvor høyt man elsker den man er sammen med. Human nature Men jeg er en stor tilhenger av sannhet og åpenhet, og jeg vil ha ett modent og reelt forhold slik at den jeg er sammen med vet ALT om meg.. Men jeg kan jo ikke snakke for noen andre. Er bare det at jeg ikke orker eller har samvittighet til å holde noe skjult. Også får jeg da som sagt lære kjæresten min at han også kan snakke med meg om slike ting uten at jeg raser, for da er jeg også med på å kontrollere i situasjonen og får deltatt i hans liv på alle aspekter. Om jeg blir sjalu så får jeg evt. jobbe meg ut av det, for ingen verdens ting har jo skjedd utenom at han har sett ei dame som han trodde han kunne fått følelser for, men som han unngikk og forsvant fra med en gang pga. meg.. Det er DET jeg mener med å være "ett" med hverandre. For er man moden og kan prate om alt sammen, da mener jeg ALT. Så kan man komme seg gjennom alt som finnes av trusler mot forholdet. Dette avhenger da selvsagt om at ingenting galt har skjedd. Har en av oss tråkket over den grensen så er det en helt annen sak igjen. Hjelpe hverandre gjennom det istedet for å behandle den andre som en "fiende" hvor man må holde tilbake informasjon for å unngå angrep.. Ps. kan hende det er litt rotete forklart, men jeg prøver så godt jeg kan å forklare mitt synspunkt. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Så du vil heller bli såret og la dette gnage på deg til forholdet til slutt ryker? Det er ganske store sjanser for at det kommer til å skje. Sannheten? Det har ingenting med sannhet å gjøre før du blir konfrontert med det. Hvis du da nekter for det, da er det å holde sannheten skjult. Hva er det du skal grave frem? Det har ikke skjedd noe. Jeg skjønner ikke hvordan du kan grave frem noe som ikke har skjedd. 8340761[/snapback] Hvis det hadde vært slik, da måtte jeg jo spurt typen min hver dag om noe hadde skjedd da!?! Hvis han kun skal innrømme hendelser hvis han blir konfrontert med det. Jeg forstår hva du mener, ikke misforstå meg. Men personlig ville jeg nok gjerne vite om han hadde ett godt øye til ei på jobben, selvom han ikke hadde gjort noe med henne. Hvis jeg om ett år fikk vite at typen min var litt interessert i ei annen, ville jeg følt meg lurt og satt spm ved hele forholdet. Selvom han ikke ville såre meg, så hadde jeg syntes det var bedre om jeg visste om det så vi kunne gjort noe mot dette sammen. Men nok en gang, det er jo bare meg da Dette kan jo og er nok en absurd tanke for mange, men i mitt tilfelle så er dette en stor del av tilliten i forholdet. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Det du skriver høres helt absurd ut i mine øyne, ja. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Det du skriver høres helt absurd ut i mine øyne, ja. 8344049[/snapback] Men snart begynner jo jakten på denne gutten som er villig til å bli med meg på det da.. Men er han ikke med på den, så er ikke jeg villig til å fortsette tror jeg.. men bare tiden kan vise.. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Du får ha lykke til 8344444[/snapback] hehe ja, det kommer jeg nok til å trenge så takk for det Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg synes det er grusomt at folk er utro. Om man virkelig ikke klarer å holde seg i tøylene når man er sammen med noen, ja, da kan man like godt slå opp istedetfor å såre denne personen unødig. Da er man jo fri til å gjøre hva man vil. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Om jeg hadde funnet ut at kjæresten min hadde ligget med noen mens vi er sammen, så vet jeg faktisk ikke hva jeg hadde gjort. Hadde nok følt meg veldig brukt, kanskje hun ikke har sagt det med en gang, og i mitt tilfelle tror jeg nok dette vil gjøre det hele enda verre. Et samleie er ikke noe som bare skjer, man skal jo tross alt ta av seg noen plagg og sånn, og da har man faktisk tid til å tenke gjennom konsekvensene. Utroskap er for helt utilgivelig. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg synes det er grusomt at folk er utro. Om man virkelig ikke klarer å holde seg i tøylene når man er sammen med noen, ja, da kan man like godt slå opp istedetfor å såre denne personen unødig. Da er man jo fri til å gjøre hva man vil.8359093[/snapback] Skjønner ikke det jeg heller. Vil man drive rundt på alle andre, hvorfor ikke bare være singel? Greit nok at man kan bli tiltrukket av andre mens man er opptatt, men syntes likevel man burde beholde klær på og fingre unna. Tror jeg hadde følt meg som en dårlig kjæreste dersom jeg hadde funnet ut av den jeg var sammen med hadde vært utro. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg synes det er grusomt at folk er utro. Om man virkelig ikke klarer å holde seg i tøylene når man er sammen med noen, ja, da kan man like godt slå opp istedetfor å såre denne personen unødig. Da er man jo fri til å gjøre hva man vil.8359093[/snapback] Skjønner ikke det jeg heller. Vil man drive rundt på alle andre, hvorfor ikke bare være singel? 8359367[/snapback] Best of both worlds, have your cake and eat it too, osv. Et forhold er trygghet, singellivet er frihet og noen velger begge. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg er fortsatt litt sjokket over at jeg er den eneste her som ville at kjæresten min skulle sagt til meg om han hadde vært utro eller ikke.. eller er jeg den eneste? vil gjerne åpne denne diskusjonen igjen hvis det er mulig Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Paranoide meg med dårlig selvtillit ville ikke taklet å få vite sannheten. Det hadde garantert ødelagt forholdet. Forøvrig er jeg rimelig sikker på at eksen min var utro mot meg. Merkelig nok gjorde det nesten like vondt når jeg fikk det nesten bekreftet her om dagen som når tanken først slo meg. Nei, ikke fortell. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Paranoide meg med dårlig selvtillit ville ikke taklet å få vite sannheten. Det hadde garantert ødelagt forholdet. Forøvrig er jeg rimelig sikker på at eksen min var utro mot meg. Merkelig nok gjorde det nesten like vondt når jeg fikk det nesten bekreftet her om dagen som når tanken først slo meg. Nei, ikke fortell. 8996471[/snapback] Hva hvis dere fortsatt hadde vært sammen nå da? hadde det ikke vært bedre og fått vite det nå istedet for om 5 år? selvom det gjør j*vlig vondt lenge, så er det vel verdt smerten og vite at man er sammen med feil person? jeg skjønner den tankegangen på og unngå smerten, men er det verdt det i lengden? det syns ikke jeg ihvertfall... Samme hvor vondt det gjør, så kommer man seg alltid på beina igjen.. med en vond erfaring rikere såklart.. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Hva hvis dere fortsatt hadde vært sammen nå da? hadde det ikke vært bedre og fått vite det nå istedet for om 5 år? selvom det gjør j*vlig vondt lenge, så er det vel verdt smerten og vite at man er sammen med feil person? jeg skjønner den tankegangen på og unngå smerten, men er det verdt det i lengden? det syns ikke jeg ihvertfall... Samme hvor vondt det gjør, så kommer man seg alltid på beina igjen.. med en vond erfaring rikere såklart.. 8996513[/snapback] Jeg hadde grunnleggende tillitsproblemer til henne, så jeg forventet nærmest at hun skulle være utro mot meg. Det overrasket meg egentlig at hun aldri tilsto. Det gjorde også at forholdet var dødfødt fra starten av. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg hadde grunnleggende tillitsproblemer til henne, så jeg forventet nærmest at hun skulle være utro mot meg. Det overrasket meg egentlig at hun aldri tilsto. Det gjorde også at forholdet var dødfødt fra starten av. 8996539[/snapback] Grunnene til at man ikke tilstår er vel fordi man er redd for at det skal bli slutt, og at man vil beholde husfreden.. Men i akkurat ditt tilfelle så var det jo kanskje like greit at det ble slutt i og med at hun faktisk hadde vært utro og aldri tilsto det når dere var sammen.. Mange som sitter i ett forhold de er livredde for å miste, men så vet de at de har selv har vært utro men vil ikke tilstå pga frykten.. det må være forferdelig.. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Grunnene til at man ikke tilstår er vel fordi man er redd for at det skal bli slutt, og at man vil beholde husfreden.. Men i akkurat ditt tilfelle så var det jo kanskje like greit at det ble slutt i og med at hun faktisk hadde vært utro og aldri tilsto det når dere var sammen.. Mange som sitter i ett forhold de er livredde for å miste, men så vet de at de har selv har vært utro men vil ikke tilstå pga frykten.. det må være forferdelig.. 8996600[/snapback] Jeg vet ikke med all sikkerhet at hun var utro, jeg bare antar og forventer. Jeg tror du har rett i at mange ikke tilstår grunnet frykten for å miste personen. Og å si at man automatisk ikke er glad i en person fordi man har sex med en annen blir feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå