Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

utroskap - ikke så farlig?

Anbefalte innlegg

Nå skjønte jeg ikke helt hva du mente. Skal du si det eller skal du ikke si det? Uansett vil jeg nok en gang si at om du forteller dem dette, hviler ansvaret på deg om forholdene går dunken. Kan samvittigheten din tåle det? Kanskje får de aldri vite om det om du ikke forteller det til dem. Kanskje vil de leve et lykkelig liv om du ikke forteller dem det. Kan samvittigheten din tåle det? Finn ut av dette før du eventuelt forteller noe slikt til noen. Det er ikke alltid at sannheten er det beste

Nei, jeg kjenner ikke de guttene, jeg vet bare hvem disse utro jentene er.. og jeg hadde nok ikke sagt noe hadde jeg kjent dem, for jeg vil passe på mine egne saker og ikke blande meg for da blir jeg bare dratt inn i det og det vil jeg jo ikke,,

det eneste jeg kan gjøre er å stå og se på at de lurer disse guttene trill rundt,, og han ene skal til og med bli pappa snart. Han er nok ikke i tvil om at han er trygg i det forholdet og han gleder seg til å bli pappa og starte en ny familie,, men han skulle bare visst hva hun egentlig har gjort..

Han har rett til å vite det! men dessverre er det ikke opp til meg.. Personlig ville jeg blitt forbanna og kvalm hvis jeg hadde fått vite i ettertid at typen min hadde vært utro, og at han kanskje hadde kommet hjem og kyssa meg med den samme kjeften som han kyssa henne med.. æsj, PFØY!!!!!+ enda verre ting.. trenger vel ikke nevne det.. umulig å dusje vekk evt. sykdommer også..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og så for å vinkle dette mot meg. Dette sier jeg til dere begge: Om dere noen gang blir kjent med meg og dere skulle få vite at dama mi var utro mot meg en eneste gang - vennligst ikke fortell meg det! Jeg vil ikke vite det! Om det skulle skje flere ganger vil jeg gjerne vite det, men etter èn gang? Nei!

8323233[/snapback]

Heilt enig med deg der. Om dama mi hadde vore utro ein gang - og kun den gangen - hadde eg ikkje heilt klart å sett negativt på det. Alle forhold svinger opp og ned. Nokre ganger kan ein gå gjennom verre perioder enn andre.

Eg trur at eit sidesprang veldig, veldig ofte kan styrke turbulente forhold.

Om ein klarer seg utan, noko som eg håper dei fleste klarer, er jo det absolutt å foretrekke.

Men - om forholdet allereie er turbulent ser eg ingen fordel i å fortelle om sidespranget der og då. Etter all sannsynlegheit vil dette berre få negativ innvirkning. Eg veit iallfall sjølv at det antagligvis hadde vore slutten for mitt forhold. Om min bedre halvdel derimot hadde sagt det når forholdet vårt var oppe på eit godt og stabilt nivå igjen, hadde eg mest sannsynleg tatt nyheita lettare.

Lenke til kommentar
Og så for å vinkle dette mot meg. Dette sier jeg til dere begge: Om dere noen gang blir kjent med meg og dere skulle få vite at dama mi var utro mot meg en eneste gang - vennligst ikke fortell meg det! Jeg vil ikke vite det! Om det skulle skje flere ganger vil jeg gjerne vite det, men etter èn gang? Nei!

8323233[/snapback]

Heilt enig med deg der. Om dama mi hadde vore utro ein gang - og kun den gangen - hadde eg ikkje heilt klart å sett negativt på det. Alle forhold svinger opp og ned. Nokre ganger kan ein gå gjennom verre perioder enn andre.

Eg trur at eit sidesprang veldig, veldig ofte kan styrke turbulente forhold.

Om ein klarer seg utan, noko som eg håper dei fleste klarer, er jo det absolutt å foretrekke.

Men - om forholdet allereie er turbulent ser eg ingen fordel i å fortelle om sidespranget der og då. Etter all sannsynlegheit vil dette berre få negativ innvirkning. Eg veit iallfall sjølv at det antagligvis hadde vore slutten for mitt forhold. Om min bedre halvdel derimot hadde sagt det når forholdet vårt var oppe på eit godt og stabilt nivå igjen, hadde eg mest sannsynleg tatt nyheita lettare.

8323456[/snapback]

Nå må jeg si at jeg blir veldig overraska :yes: trodde ikke noen var så passive når det gjaldt sånne ting!! :ohmy: (ikke misforstå "passive" da, bare brukt i mangel av bedre ord :thumbup: )

Så dere ville ikke vite hvis dama deres hadde liggi med en annen gutt? og pluss alt det andre man bedriver med bak lukkede dører? så hadde vært greit om feks. dama deres hadde hatt munnsex med en annen og så kommet hjem og kyssa dere etterpå? nei, hadde typen min vært utro, så hadde jeg sjekka meg med en gang, og da vil jeg jo gjerne vite om det før det har gått flere år da.. om dere skjønner... Så dere vil heller leve i uvisshet? jeg må si at jeg skjønner dere på en måte, men på en annen måte så synes jeg det er helt absurd at dere kan mene dette :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Gjest_*

Utroskap er vanskelig ja, uansett hvem part det gjelder..

Må selv indrømme at jeg var utro med eksen min (som jeg hadde vært sammen med i litt over ett år) og jeg hater meg evig mye for det. Er ikke noe jeg kommer til å gjøre igjen av den grunn. Så tror ikke jeg stemmer med ordtaket "en gang utro alltid utro". Om man er så dum å være utro, så håper jeg for guds skyld man lærer av det.

Kan vel kanskje fortell bakgrunnen... Var sammen med en fyr og hadde en annen bestekamerat.. Etterhvert som jeg ble bedre kjent med han bestekameraten min så fikk jeg følelser for han og rota med han osv (opptil flere ganger). Tror vi holdt på i noen mnd om jeg ikke tar feil (veldig kompliserte greier). Så en dag hadde eksen min lest meldingene mine og fant ut av at jeg hadde vært utro, så jeg la alt på bordet (hadde tenkt til å gjøre det uansett ja). Han tok det selvfølgelig tungt, noe jeg kan skjønne, og forholdet ble ganske forandra.

Jeg fortsatte å treffe han bestekameraten min, men rørte han ikke noe som helst, vi bare hang sammen som venner.

Eksen min ville faktisk ikke gi slipp på meg etter det jeg hadde gjort, og vi prøvde så godt vi kunne å få forholdet til å fungere. Men det funka rett og slett ikke. Jeg var forelska i han andre og følte at jeg klarte ikke å ha ett forhold med eksen min, selvom jeg elska han høyt.

Såå.. To mnd etterpå (eller noe) så ble det slutt og både han og jeg tok det veldig tungt..

Nå har det gått 8 mnd og jeg er da sammen med bestekameraten min (og har det utrolig bra) og eksen min har funnet seg ny dame.

Må også tilføye at eksen min og jeg var veeldig gode venner etter bruddet, men han turte ikke starte på nytt (DET hater jeg meg selv for).

Men ja, vet ikke heelt hva poenget mitt her var (datt ut litt). Men uansett. Jeg forsvarer ikke at jeg var utro, for all del, men det er vanskelig for den som er utro også. Også burde man snakke om det og fortelle det så fort som mulig, føler partneren fortjener det. Utroskap kan stryke forholdet (tror ikke jeg prøvde lenge nok), så ja.. Alt ondt kan faktisk føre noe godt med seg.

Lenke til kommentar

Det er temmelig naivt noe av det du skriver, Melisma. Selvfølgelig er det viktig med ærlighet i et forhold, men det er også et spørsmål om hva som er å lyve, og hva som er å ha personlige tanker.

Alle mennesker opplever vel å møte personer de blir tiltrukket av, selv om de er i et forhold. Det betyr ikke nødvendigvis at man må fortelle alt til kjæresten sin. "I dag møtte jeg en fyr på gaten, og han var mye kjekkere enn deg.. Vil du fremdeles være sammen med meg? :(". Noen ting er bedre å ha privat. Om man har tatt avgjørelsen om at man vil bli hos sin kjære, og virkelig elsker den personen, så har det ingenting å si om man gikk igjennom en liten forelskelse på jobben. Hvorfor skal man ødelegge et helt perfekt forhold, fordi man var mennesklig et lite sekund?

Ærlighet er ikke alltid best. Mange misbruker uttrykket "ærlighet varer lengst" for alt det er verdt for å få ren og hvit samvittighet selv. Noen ganger bør man stoppe og tenke på hva som er best for sin kjære. Det kan faktisk være å ikke vite alt.

Lenke til kommentar
Det er temmelig naivt noe av det du skriver, Melisma. Selvfølgelig er det viktig med ærlighet i et forhold, men det er også et spørsmål om hva som er å lyve, og hva som er å ha personlige tanker.

Alle mennesker opplever vel å møte personer de blir tiltrukket av, selv om de er i et forhold. Det betyr ikke nødvendigvis at man må fortelle alt til kjæresten sin. "I dag møtte jeg en fyr på gaten, og han var mye kjekkere enn deg.. Vil du fremdeles være sammen med meg? :(". Noen ting er bedre å ha privat. Om man har tatt avgjørelsen om at man vil bli hos sin kjære, og virkelig elsker den personen, så har det ingenting å si om man gikk igjennom en liten forelskelse på jobben. Hvorfor skal man ødelegge et helt perfekt forhold, fordi man var mennesklig et lite sekund?

Ærlighet er ikke alltid best. Mange misbruker uttrykket "ærlighet varer lengst" for alt det er verdt for å få ren og hvit samvittighet selv. Noen ganger bør man stoppe og tenke på hva som er best for sin kjære. Det kan faktisk være å ikke vite alt.

8326535[/snapback]

Mulig det kan oppleves naivt for noen, men det er ihvertfall det jeg mener er nøkkelen til ett sunt, godt og trygt forhold. :yes: Hvis man kan være ærlig og jobbe seg gjennom alt sammen så blir forholdet bare sterkere, man kommer mye nærmere hverandre og man lærer å kjenne hverandre ut og inn.

Jeg ville synes det var veldig trist hvis min kjæreste ble forelska i en på jobben og jeg gikk rundt og ikke visste noe. Og han dro på jobben hver dag og måtte takle dette alene. Hvis han sier det til meg så kunne jo jeg og han funnet ut en evt. løsning og jobbe oss gjennom det uansett å sjalu og sint jeg hadde vært. Da hadde han ihvertfall vært fullt og helt ærlig mot meg, og jeg hadde stolt på han fullt ut, siden han tør og tilstå alt til meg. :thumbup: Da kommer jeg aldri til å være redd for at han skjuler noe, for da vet både han og jeg at vi kan dele alt med hverandre, på godt og vondt, og ta det derifra sammen. Når man er sammen og har ett forhold, så synes jeg det er utrolig viktig at man tør og åpne seg helt og bli "ett". :yes:

Edit: Mulig dette er er oppskriften på ett forhold som virker umulig, men klarer man å få til en slik harmoni i forholdet, ja da kan ingenting røre dere.. Ihvertfall ikke noen fra utsiden :) Men er enig i at det kan virke naivt ja..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Ja, det høres idyllisk ut. Men til syvende og sist er vi bare mennesker, og ingen av oss kan 100% styre følelsene. Om jeg hadde fått vite at kjæresten min hadde vært utro ville jeg ikke ting blitt som før UANSETT hvor mye jeg ville det. Om mannen min var forelsket i en annen, så hadde jeg foretrukket å ikke vite noe.

Lenke til kommentar
Ja, det høres idyllisk ut. Men til syvende og sist er vi bare mennesker, og ingen av oss kan 100% styre følelsene. Om jeg hadde fått vite at kjæresten min hadde vært utro ville jeg ikke ting blitt som før UANSETT hvor mye jeg ville det. Om mannen min var forelsket i en annen, så hadde jeg foretrukket å ikke vite noe.

8327302[/snapback]

Ja, virker som at de fleste her er enig med deg i det :yes: Men jeg derimot ville syntes det var veldig trist hvis han gikk og skjulte en forelskelse fra meg :no: blir ensomt for både han og meg på en måte..

Lenke til kommentar

Jeg må være enig med Darkness her, du fremstår som noe naiv, Melisma.

Misforstå meg rett, din idealisme og naivitet er veldig sjarmerende og jeg ønsker deg alt godt, men hvis du virkelig mener alt du skriver her, frykter jeg at du kommer til å få deg en grusom smell før eller siden.

Et langvarig forhold er hardt arbeid og det er mange skjær i sjøen, men får man det til er det absolutt verdt det.

Jeg har litt vanskelig for å se hvordan utroskap skulle styrke et forhold, men jeg er ihvertfall av den oppfattning at i noen tilfeller er det bedre at den bedratte part ikke får vite noe om det.

Men om vi skal diskutere dette noe videre, føler jeg at vi trenger en nærmere diskusjon om hva utroskap er og jeg mener også at situasjonen rundt det hele må betraktes. Og igjen, jeg vil understreke at jeg ikke forsvarer utroskap, jeg tror bare at i noen tilfeller har den bedratte part bedre av å ikke få vite noe om det...

Lenke til kommentar
Jeg har litt vanskelig for å se hvordan utroskap skulle styrke et forhold, men jeg er ihvertfall av den oppfattning at i noen tilfeller er det bedre at den bedratte part ikke får vite noe om det.

8327432[/snapback]

Ja, enig i at vi kanskje må utdype hva utroskap er. For meg ihvertfall så blir det ikke utroskap hvis typen min sier til meg at han har fått følelser for en annen men at han vil jobbe seg gjennom det og fortsette forholdet sammen med meg. Men det blir noe helt annet hvis han en dag kommer og sier at han har agert på følelsene og faktisk vært utro. Men om det hadde vært tilfelle at han hadde vært utro så finnes det folk som klarer å jobbe seg gjennom det og leve videre sammen, også finnes det sånne som meg som IKKE hadde takla det.. tenkt på det hver dag, hele tiden. Blitt besatt av det og han kunne aldri ha vunnet en krangel med meg om dere skjønner.. :no:

Lenke til kommentar

Hvorfor skal egentlig kjæresten din absolutt fortelle deg om det en eventuell forelskelse han har for en annen, hvis han har tatt avstand og latt det dø ut? Det har jo ingenting med deg å gjøre, og hva skal du gjøre for å gjøre situasjonen bedre? Du vil bare gi han enda dårligere samvittigheten når han ser hvor såret og skuffet du blir.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal egentlig kjæresten din absolutt fortelle deg om det en eventuell forelskelse han har for en annen, hvis han har tatt avstand og latt det dø ut? Det har jo ingenting med deg å gjøre, og hva skal du gjøre for å gjøre situasjonen bedre? Du vil bare gi han enda dårligere samvittigheten når han ser hvor såret og skuffet du blir.

8327686[/snapback]

Jeg har den troen at hvis en har ett forhold så satser man jo som regel på at det er den rette, og at han/henne skal du leve sammen resten av livet. Og da mener jeg at hvis man elsker hverandre så forteller man ALT, både godt og vondt. Ingen hemmeligheter er best. Ellers lever man jo litt "på siden av hverandre" hvis dere skjønner hva jeg mener.. og jeg vil ihvertfall bli "ett" med min utvalgte :yes:

Lenke til kommentar
Jeg har den troen at hvis en har ett forhold så satser man jo som regel på at det er den rette, og at han/henne skal du leve sammen resten av livet.

8327836[/snapback]

Jeez, dette er da temmelig kjedelig og naivt. Jeg kan komme på flere grunner til å være i et forhold, blant annet for selskapens skyld, for sex eller for nærhet eller en haug med andre ting. Du blir vel ikke sammen med en fyr og begynner å tenke "Meg + deg = 4ever" vel? Jeg trodde disse tankene forsvant etterhvert som man sluttet med Pokémon-penal. Hvis man finner en person man elsker så kan man jobbe med forholdet og gjøre så godt man kan, men jeg har ingen tro på at jeg kommer til å møte en dame i løpet av de neste 5-10 årene som jeg fortsatt er sammen med om 30 år.

Lenke til kommentar

8327432[/snapback]

Ja, enig i at vi kanskje må utdype hva utroskap er. For meg ihvertfall så blir det ikke utroskap hvis typen min sier til meg at han har fått følelser for en annen men at han vil jobbe seg gjennom det og fortsette forholdet sammen med meg. Men det blir noe helt annet hvis han en dag kommer og sier at han har agert på følelsene og faktisk vært utro. Men om det hadde vært tilfelle at han hadde vært utro så finnes det folk som klarer å jobbe seg gjennom det og leve videre sammen, også finnes det sånne som meg som IKKE hadde takla det.. tenkt på det hver dag, hele tiden. Blitt besatt av det og han kunne aldri ha vunnet en krangel med meg om dere skjønner.. :no:

8327533[/snapback]

Er du sikker på dette? Om min kjære hadde fortalt meg at hun var forelsket i en annen, hadde jeg tatt dette forferdelig tungt. Hvis hun hadde bestemt seg for at hun ville droppe forelskelsen og bli hos meg, hadde jeg foretrukket å ikke vite noe om den andre personen hun var forelsket i. Men så blir jo spørsmålet igjen, hva er utroskap? Krever det penetrasjon, er det et kyss eller er det å overhodet å ønske det?

I den perfekte verden, ville vi møte den rette og leve lykkelig "ever after". Desverre er ikke verden perfekt. Forhold har medvind og motvind, og inne i mellom skjer ting som ikke burde ha skjedd...

Det er selvfølgelig forskjell på utroskap og utroskap , i noen tilfeller er det best for den bedratte å ikke vite noe, i andre tilfeller hadde det vært best å avslutte hele forholdet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg har den troen at hvis en har ett forhold så satser man jo som regel på at det er den rette, og at han/henne skal du leve sammen resten av livet.

8327836[/snapback]

Jeez, dette er da temmelig kjedelig og naivt. Jeg kan komme på flere grunner til å være i et forhold, blant annet for selskapens skyld, for sex eller for nærhet eller en haug med andre ting. Du blir vel ikke sammen med en fyr og begynner å tenke "Meg + deg = 4ever" vel? Jeg trodde disse tankene forsvant etterhvert som man sluttet med Pokémon-penal. Hvis man finner en person man elsker så kan man jobbe med forholdet og gjøre så godt man kan, men jeg har ingen tro på at jeg kommer til å møte en dame i løpet av de neste 5-10 årene som jeg fortsatt er sammen med om 30 år.

8327864[/snapback]

Kan hende du oppdager noe annet hvis du "tvinger" deg selv til å holde ut. :thumbup:

Lenke til kommentar

8327836[/snapback]

8327864[/snapback]

Her må jeg faktisk støtte Melisma... Greit nok at jeg har hatt en del forhold som har gått rett i dass, men jeg håper fortsatt på å finne kvinnen som jeg skal dele resten av livet mitt med...

Lenke til kommentar

Hvor gammel er du Melisma? Tilgi meg at jeg går over til å spørre om personlige ting, men jeg finner det bare interessant for diskusjonen.

Jeg har funnet mannen i mitt liv, og jeg føler jeg har lært litt ut av de forholdene jeg har hatt tidligere (blant annet et nesten tre år langt forhold, som gikk veldigveldig skeis). Jeg valgte å fortelle eksen min om en forelskelse jeg hadde, og selvtillitten hans ble ikke akkurat bedre av det. Tror han ble ganske så ødelagt innvendig. Kan ikke se hvorfor jeg fortalte det, enn at jeg følte jeg måtte lette samvittigheten min. Hadde jeg vært voksen nok så hadde jeg sett at det ikke førte noe godt med seg. Jeg burde nok ha dratt tidligere, men ville bare ikke gi slipp på forholdet. Noen ganger må man innse at man ikke er ment for hverandre før man sårer den andre så dypt at sårene tar flere år å gro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...