Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

utroskap - ikke så farlig?

Anbefalte innlegg

En bekjent av meg har en kjæreste og er i ett fast forhold. For en stund siden så møtte hun en annen mann og de hadde ett forhold, hun var altså utro mot samboeren sin. Nå sier hun at hun har avsluttet det, men hun har ikke sagt det til samboeren sin. Hun velger bare å leve videre med hemmeligheten.

Er dette riktig?? Burdte hun ikke være ærlig mot samboeren sin??

Flere voksne ansvarsfulle mennesker som jeg har pratet med har sagt "ja,det er helt greit å ikke si noe, så lenge hun har avsluttet og blitt ferdig med han andre fyren" eller "Det er vel ikke så farlig, så lenge samboeren aldri får vite noe så er det helt greit"

Jeg er helt sjokkert over disse responsene jeg har fått!! :ohmy: Hun velger jo å leve en løgn og bygge forholdet sitt på det. Hun må leve med denne hemmeligheten resten av livet og se samboeren sin i øynene hver dag og vite hva hun har gjort, og hva hvis noen andre sier det til han da? Han fortjener ikke det syns jeg.. :no: ikke barna heller!!

Jeg er veldig interessert i å høre hva flere synes om dette ...

post-124373-1175872583_thumb.jpg

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har enda en bekjent som også var utro mot typen sin, en stund etterpå så velger hun å bli gravid med han :ohmy: Så idag så går hun rundt gravid og kjæresten hennes aner ingenting om at hun har vært utro mot han.. :no: Hadde han valgt å få barn med henne hvis han visste sannheten?? Det tviler jeg på.. Hun kaster vekk livet hans pga løgn... :(

Lenke til kommentar

er enig med deg, for all del. Men samtidig skjønner jeg hvorfor venninna di velger å ta den letteste veien ut. Hvis Hun sier noe om dette til han, vil jeg si at sjangsen for at han forlater henne er 50-60 %. Hun vil nok ikke miste han, for tanken over at de to mister det de har sammen er skremmende.

Lenke til kommentar

.... ellers virka det også som en slags "venninna mi er sååå dum assa! Å jeg lurer på om jeg sal si det til typen hennes assa! FOrdi hun lyver lisosm! Helt sant assa!" tråd :p

But thats just me :p

EDIT: Hadde jeg finni ut at dama hadde vært utro hadde det klikak for meg, veit ikke hva jeg kunen finni på å gjort.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
er enig med deg, for all del. Men samtidig skjønner jeg hvorfor venninna di velger å ta den letteste veien ut. Hvis Hun sier noe om dette til han, vil jeg si at sjangsen for at han forlater henne er 50-60 %. Hun vil nok ikke miste han, for tanken over at de to mister det de har sammen er skremmende.

8320515[/snapback]

Ja, jeg vet :( Det er jo ett utrolig vanskelig valg, men det er dessverre straffa for å ha vært utro..best å bare manne seg opp å si det før det er for sent.. Beste er å innrømme det ovenfor kjæresten din og ta det derfra syns jeg.. så kan kjæresten være med på å bestemme om han eller hun vil fortsette å leve sammen eller ikke.. Om det blir slutt, ja så har man ihvertfall lært en dyrebar lekse..

Lenke til kommentar
.... ellers virka det også som en slags "venninna mi er sååå dum assa! Å jeg lurer på om jeg sal si det til typen hennes assa! FOrdi hun lyver lisosm! Helt sant assa!" tråd :p

But thats just me :p

EDIT: Hadde jeg finni ut at dama hadde vært utro hadde det klikak for meg, veit ikke hva jeg kunen finni på å gjort.

8320536[/snapback]

ja, hva denne tråden virker som for deg, er jo kun opptil deg selv å avgjøre...

Men for meg så er dette en seriøs tråd hvor jeg vil høre hva flertallet mener.. om folk generelt synes det er greit, eller om det fortsatt er ærlighet som teller..

Lenke til kommentar
Men for meg så er dette en seriøs tråd hvor jeg vil høre hva flertallet mener.. om folk generelt synes det er greit, eller om det fortsatt er ærlighet som teller..

Derfor jeg kom med den lille EDIT'en min som viser mer eller midre hva jeg synes om det ;)

Lenke til kommentar

Hvis hun var utro, skjønte at det var galt og avsluttet det, så ser jeg ikke et poeng i å ødelegge livet til mannen ved å fortelle ham. Er de lykkelige nå så er det ikke å leve en løgn, da er de forelsket. Forholdet er bygget på kjærlighet, det er ikke en løgn fordi hun tilfeldigvis holdt på med en annen.

Lenke til kommentar

Hvis forholdet er bygget på kjærlighet Steffy, hvorfor da være utro ?

Er greit å sjekke om gresset er grønnere på den andre siden, men ikke mens man er i et forhold, da får man heller gjøre det slutt.

Har man gjort det en gang, er det sjangse for at man gjør det en gang til

og Melisma, ta å lær deg å bruke _EDIT_knappen

Lenke til kommentar

Er greit å sjekke om gresset er grønnere på den andre siden, men ikke mens man er i et forhold, da får man heller gjøre det slutt.

8320707[/snapback]

Hva mener du nå?

Lenke til kommentar
Hvis hun var utro, skjønte at det var galt og avsluttet det, så ser jeg ikke et poeng i å ødelegge livet til mannen ved å fortelle ham. Er de lykkelige nå så er det ikke å leve en løgn, da er de forelsket. Forholdet er bygget på kjærlighet, det er ikke en løgn fordi hun tilfeldigvis holdt på med en annen.

8320668[/snapback]

Der er jeg uenig med deg, jeg mener det er å ødelegge livet til mannen ved å ikke si det. Da lever han i uvisshet om at hun har lurt han, og hun lar han fortsatt leve i den løgnen sammen med henne.. hva hvis han oppdager det om 10 år, da har han faktisk kastet vekk 10 år på henne, som han kunne brukt på å investere i ett annet forhold.. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg hater alt som har med utroskap å gjøre. Det ødlegger essensen i et forhold. Hvertfall når du selv må finne ut av ting

Samtidlig sitter dama å lyger deg rett oppi ansiktet. Selv om du har bevis

Kyniske , selvgode horer er det jeg sitter igjen med etter et forhold jeg hadde

Heldigvis møtte jeg noen som fikk meg til å synes godt om jenter igjen

Endret av =Iko=
Lenke til kommentar

8320707[/snapback]

Hvorfor være utro? Jeg vet ikke, hvorfor gjør vi feil? Det er menneskets natur, det skjer gang på gang uansett hvem man er.

Jeg er interessert i utsagnet "Har man gjort det en gang, er det sjangse for at man gjør det en gang til", stammer dette fra egne erfaringer, en eller annen form for undersøkelse eller bare det du anser som logikk? Jeg ville vært forsiktig med å påstå sånt uten at det ligger noe i det, ellers er du ikke noe bedre enn et tilfeldig Ricki Lake-publikum som skriker "Once a cheat, always a cheat" og "Go Ricki, Go Ricki".

Lenke til kommentar

hehehe, Ricki Lake publikum ja..

Nei, men har man stjelt 1 gang, så er det jo veldig lett å prøve seg igjen, er det ikke ?

Melisma, lære deg å bruke Edit knappen mener jeg med at når du har laget ferdig et innlegg og har trykket "legg til svar", og du har lyst til å endre litt, så trenger man faktisk ikke, tro det eller ei, å lage et nytt innlegg, men faktisk bare endre det samme inlegget.

Greit at man gjør mange feil, men enkelte ting er man mer obs på , feks et forhold, jeg sier ikke at man ikke gjør feil i feks et forhold fordi man passer ekstra på det, men det burde ringe noen klokker når man er utro.

Lenke til kommentar

Nei, men har man stjelt 1 gang, så er det jo veldig lett å prøve seg igjen, er det ikke ?

Melisma, lære deg å bruke Edit knappen mener jeg med at når du har laget ferdig et innlegg og har trykket "legg til svar", og du har lyst til å endre litt, så trenger man faktisk ikke, tro det eller ei, å lage et nytt innlegg, men faktisk bare endre det samme inlegget.

Greit at man gjør mange feil, men enkelte ting er man mer obs på , feks et forhold, jeg sier ikke at man ikke gjør feil i feks et forhold fordi man passer ekstra på det, men det burde ringe noen klokker når man er utro.

8320793[/snapback]

Ja, jeg vet hvordan edit knappen funker :yes: , men tenkte det var bedre å lage 2 innlegg for 2 seperate saker, ellers kan man blir litt forvirra og innlegget blir så langt og kjedelig å lese :p

Men tilbake til saken, det finnes ikke noen unnskyldning for å slippe unna med ett utroskap, man får høste det man sår mener jeg ja :yes:

Lenke til kommentar

8320793[/snapback]

Kanskje det må den ene gangen man stjeler til for å vite at man aldri vil gjøre det igjen? Jeg vil si at en som har prøvd hasj og ikke likt det har mindre sjanse for å prøve det igjen enn en som aldri har prøvd, da han vil være naturlig nysgjerrig.

Hvis man etter å ha vært utro én gang oppdager at man føler seg forferdelig og at å såre personen man elsker ikke er noe man vil gjøre igjen, så har man ihvertfall lært av tabben sin.

Lenke til kommentar

Stiller meg delvis enig med Steffy her. Det er faktisk ofte slikt som kan redde eit forhold. Kjenner til ein episode der ein av dei involverte i eit forhold var veldig usikker på forholdet til den andre parten. Dei hadde visse kommunikasjonsproblem, og begge to var ganske så utsatt for stress både i familien og på jobben.

Den eine parten hadde møtt ein gammal kjæreste, og dei traff tonen -- for kvelden.

Denne personen innsåg då kor mykje kjæresten betydde for han, og dei går vel på åtte-ni år no. :)

----

Likevel, eg stiller meg absolutt ikkje for utroskap.

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar

8320793[/snapback]

Kanskje det må den ene gangen man stjeler til for å vite at man aldri vil gjøre det igjen? Jeg vil si at en som har prøvd hasj og ikke likt det har mindre sjanse for å prøve det igjen enn en som aldri har prøvd, da han vil være naturlig nysgjerrig.

Hvis man etter å ha vært utro én gang oppdager at man føler seg forferdelig og at å såre personen man elsker ikke er noe man vil gjøre igjen, så har man ihvertfall lært av tabben sin.

8320891[/snapback]

Ja, mange som lærer den leksa for alltid ja.. Men uavhengig av det så burdte man alltid fortelle om man har gjort noe som helst,, til og med hvis man bare har kyssa en annen,, det er en big deal spør du meg men :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...