Gå til innhold

Videofunksjon Ixus 850IS vs 900TI

Anbefalte innlegg

Blir vel snart nødt for å bytte ut mitt Ixus II kamera da det har begynt å spise batterier. Slik jeg ser det nå er 850IS og 900TI aktuelle kandidater. Begge er sikkert mer enn gode nok til mitt bruk vedrørende foto. Det er egentlig videoopptaksmulighetene jeg er mest nyskjerrig på. Jeg ser ikke for meg videofilming i dvd kvalitetsformat, men mer til bruk som snutter på hjemmeside etc. Noen som har erfaringer her, evt. eksempelklipp tilgjengelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til det bruket er de begge gode nok. Egentlig er de aller fleste kompaktkamera i dag mer enn gode nok til videosnutter på en hjemmeside.

Ixus 850IS har noen fordeler fremfor Ixus 900Ti. Nemlig optisk bildestabilisator og vidvinkel tilsvarende 28mm. Mens 900Ti har andre fordeler fremfor 850IS. Men personlig synes jeg 850IS er det beste valget da jeg ikke har bruk for f.eks. 10 megapixler og titaniumhus. Er andre forskjeller også, men det er heller små forskjeller i spesifikasjonene, og de kan ses på Canons hjemmesider (den norske er imidlertid ikke helt riktig. Prøv den svenske).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...