thomasrh Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Hei. Jeg har for øyeblikket 1 stykk 1024MB brikke i maskinen min. Det er en TwinMos 400DDR PC3200 eller noe i den dur. Jeg kikket litt på prisguiden og fant denne : TwinMOS Dual-Channel Kit DDR400 2048 MB (2x1024). I en tråd under her ser jeg at Dual Channel "faker" en høyere båndbredde eller noe sånt. Kan jeg bruke disse sammen med den ene jeg har fra før? Hvis jeg f.eks setter den gamle i slot 3. Grunnen til at jeg ser på denne er prisen. Prisen hos Komplett er jo latterlig lav iforhold til f.eks MPX. Nesten 1000kr forskjell Her er hovedkortet mitt. Thomas. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Hei. Jeg har for øyeblikket 1 stykk 1024MB brikke i maskinen min. Det er en TwinMos 400DDR PC3200 eller noe i den dur. Jeg kikket litt på prisguiden og fant denne : TwinMOS Dual-Channel Kit DDR400 2048 MB (2x1024). I en tråd under her ser jeg at Dual Channel "faker" en høyere båndbredde eller noe sånt. Kan jeg bruke disse sammen med den ene jeg har fra før? Hvis jeg f.eks setter den gamle i slot 3. Grunnen til at jeg ser på denne er prisen. Prisen hos Komplett er jo latterlig lav iforhold til f.eks MPX. Nesten 1000kr forskjell Her er hovedkortet mitt. Thomas. 8320293[/snapback] Du kan fint bruke TwinMOS Dual-Channel Kit DDR400 2048 MB, men du kan ikke kjøre dual channel sammen med den brikken du har. For å kjøre dual channel må du ha 2 eller 4 like brikker, helst fra samme serie. Nå vil du ikke merke den store forskjellen i praksis så det vil gå som smurt med den du har og de 2 nye vil jeg tro. Sjekk manualen til hovedkortet, der står alle kombinasjoner av minne som fungerer. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Det greieste er vel å kjøpe en tilvarende brikke for halve prisen, så har du 2GB dual. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå