Gå til innhold

Bytte harddisk på bærbar PC

Anbefalte innlegg

Hei.

Eier en Tundra 1557E med 80 GB Samsung-harddisk. I det siste har jeg hørt noen klikkelyder fra harddisken, og i tillegg har et lite antall bildefiler blitt korrupte. Jeg tolker dette som at harddisken har sett sine beste dager.

Jeg føler at jeg har to muligheter; jeg kan sende inn disken, vente ei stund, og så få en ny. Alternativet er ganske enkelt å gå til Datakjeden og kjøpe meg en 160GB-disk til ca 1000 kroner.

Hvis jeg kjøper meg ny disk på egen hånd, slipper jeg ventetiden - men jeg må bytte harddisk selv. Jeg har nettopp lokalisert harddisken (under et "lokk" på undersiden av laptopen). Det jeg ikke helt fatter, er hvordan jeg skal fjerne denne harddisken? Finnes det råd/en guide eller lignende for hvordan man trygt og enkelt kan fjerne harddisken fra en laptop?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nettopp lokalisert harddisken (under et "lokk" på undersiden av laptopen).  Det jeg ikke helt fatter, er hvordan jeg skal fjerne denne harddisken?  Finnes det råd/en guide eller lignende for hvordan man trygt og enkelt kan fjerne harddisken fra en laptop?

8320268[/snapback]

Kjenner ikke denne modellen spesifikt, men ofte er det bare å fjerne lokket og lirke disken forsiktig ut bakover. Eventuelt kan den i tillegg være festet med en liten skrue, dersom den sitter i en slags ramme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...