Rezern Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Heisann Har fått ett ganske delikat problem med min toshiba A100 bærbare pc. Skulle i dag oppdatere BIOS da den som var på maskinen var over 1 år(Fikk denne ny for 3 uker siden). Gikk inn på sidene til toshiba og fant BIOS til min maskin,lastet ned "Win" utgaven da dette er det greieste. Satte i gang oppdatering,alt gikk fint fikk tom melding om at operasjonen var velykket utført. Så startet maskinen på nytt, splash screen kommer opp og den loader en liten stund for så å gå i stå. Kommer ingen vei etter dette, er det noen løsning på et slikt problem eller må jeg levere den inn for og evt få skiftet BIOS brikken?? Håper noen har svar. Endret 6. april 2007 av Rezern Lenke til kommentar
dopus Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 har du sjekket boot rekkefølgen... dersom du kommer inn i bios sø kan du prøve å sette hden som første boot. kommer du ikke inn i bios så blir det litt værre. eventuelt ta ut batteriet til biosen og la den null stille seg. batteriet får du som regel tilgang til på undersiden av laptoppen en eller annen plass. vansklig å si hvor ....forskjellig fra modell til modell. Lenke til kommentar
Rezern Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Det er dette som er problemet, kommer ikke til og endre Boot rekkefølgen. Boot screen kommer opp men vil liksom ikke loade BIOS på en måte.Kommer ikke inn i selve BIOS. Men og ta ut batteriet til BIOS vil vel bare nullstille innstillingene i BIOS, ikke fikse på en korupt installert BIOS?? [EDIT] Hva tror dere om og sende en mail til toshiba norge og konfrontere dem om at installer'en har gjort en uforklarlig feil? eller har det ikke noe for seg? [EIDT2] Nå har jeg trykka litt vilt i oppstarten og fant jeg ut at hvis en trykker Esc før splash screen får man opp noe som dette Og på denne siden blir en fort klar over at en må levere inn maskinen og bytte hovedkort for å få den opp og gå igjen Har foresten skrevet mail til Toshiba nå og forklart problemet for de, og håper nå at de kan fikse dette for meg Endret 6. april 2007 av Rezern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå