RPA Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 HAr veldig ustabil temp med dette hovedkortet og en Xp2000+. Tempen i bios raser opp til 70-85grader ved fsb på 100mhz viss jeg øker fsb til 133 blir cpu for varm og maskinen skrur seg av. Når jeg kommer inn i WinXP på 100fsb så viser Asus PC-probe som fulgte med bare 38-40grader på cpu. HAr tatt av kjøleribba å sjekka den og alt er i orden og den blir ikke varm. Bios versjon er 1.001b og kortet har rev1.04 Litt irriterende å ha en Xp200+ som kjører på 100fsb... Er det bare å laste ned ny bios og så er alt i orden? Lenke til kommentar
alexio Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 vifta går rundt og alt det der? kan jo hende at heatsinken sitter dårlig mot kjernen.. Du kan jo så klart prøve med en BIOS-oppdatering, men jeg ser ikke hva det skulle ha og si... alexio Lenke til kommentar
RPA Skrevet 16. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2002 JOda, vifta går rundt. Som sagt så hadde jeg tatt av kjøleribba å satt den på på nytt for å se om det hjalp...uten resultat. Men det artige er den store temp forskjellen fra bios til Pcprobe i windows ca 50grader viser den i forskjell. Dette har jo vært et problem på tidligere Asus kort så jeg vet ikke. Får ihvertfall ikke startet hele Windows med 133mhz fsb før pc'n skrur seg av pga overoppheting(Asus C.O.P) Fant ikke noe hos Asus Support. Noen tips? Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 ingen tips. men bare vis det er noen trøst så funker det fint her =) ligger på en temp på ca 45c på en 2100+... Lenke til kommentar
Ash Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Quote: Den 2002-12-16 22:26, skrev RPA:HAr tatt av kjøleribba å sjekka den og alt er i orden og den blir ikke varm. Hvis kjøleribba ikke blir varm selv om maskinen holder 75-80 grader i bios så tilsier jo det at kjøleribba ikke sitter ordentlig. Du skal ikke klarer å ta på kjøleribba hvis prosessoren holder 80 grader og kjøleribba sitter ordentlig. Bruker du kjølepasta? Hvis du gjør det, fjernet du evt den orginale guffa som sitter på mange kjøleribber?? Lenke til kommentar
timmstokke Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Har akkurat samme problemet som deg.. bortsett fra at maskinen ikke slår seg av, da. 2400+ @ 2.2GHz med en TAK68 vifte viser ~60-70* i BIOS, mens i Windows vises 40-45* som CPU temperatur. Heatsinken er ikke varm i det hele tatt, så jeg TROR det er noe gæli med BIOS. Kanskje det går ann å disable det "slå seg av med overheating" greiene? Lenke til kommentar
RPA Skrevet 17. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2002 Greit nok at kjøleribba skulle blitt varm viss den var 80grader. Men saken er at Tempen er bare 40grader inne i windows...altså bare halvparten i forhold til bios. Viss jeg er inne i bios så stiger temp til 80grader...restarter jeg maskinen å går inn i bios på nytt er den 70grader men hopper rett opp på 80. Etter installasjon av Windows var temp i bios litt under 70grader men steig med en gang jeg var i bios. Mystisk. Forøvrig blir ribba litt varm men ikke mye...akkurat slik den skal være når CPU ikke er i bruk og ved hastighet på 1250mhz mot normalt 1667mhz. HJELP! Lenke til kommentar
RPA Skrevet 18. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2002 hehe, tok av kjøleribba enda en gang og i thermalpaden lå det noen små metalflak.pirket de bort og tempen falt noen få grader. Jeg har aldri lagt ribba med bunnen ned på noe så med andre ord har jeg en cpu som flasser og enda fungerer! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå