Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele mapper mellom 2 pc'er i Vista

Anbefalte innlegg

Hei!

Både jeg og broder'n har akkurat kjøpt oss helt nye pc'er og ønsker å dele en ekstern hdd, men når vi prøver å gå på nettverk og trykker på pc-navnet vårt får vi beskjed om å skrive inn brukernavn og passord. Ingen av oss har laget noe slik tidligere da disse er helt nye og admin-admin går ikke.... Er det nytt bruker/passord for vista?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Dette her funker i XP, men vet ikke om det funker i Vista.

Hvis du skriver dette inn i "kjør" blir brukernavnet "Gjest" og passordet "123":

net user gjest 123

(Usikker på om det skal være stor eller liten "G" i "gjest", men tror det er det samme).

Lenke til kommentar

Altså- det der stemmer ikke.

Det finnes IKKE noen innebygde "standardpassord" eller "trylleformler" for å komme seg inn på en maskin med et "Microsoft OS. Hadde det vært det, hadde de ikke fått solgt OS-et sitt til bedriftsmarkedet. Alle hjemmePC-er hadde jo også vært helt ubeskyttet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Altså- det der stemmer ikke.

Det finnes IKKE noen innebygde "standardpassord" eller "trylleformler" for å komme seg inn på en maskin med et "Microsoft OS. Hadde det vært det, hadde de ikke fått solgt OS-et sitt til bedriftsmarkedet. Alle hjemmePC-er hadde jo også vært helt ubeskyttet.

8343728[/snapback]

Er det til meg du skriver? Det jeg sa gjør at man endrer gjeste-brukeren passord til 123 slik at man enkelt bruker det når man skal inn på den aktuelle maskinen via nettverket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...