KristianP Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Hei! Både jeg og broder'n har akkurat kjøpt oss helt nye pc'er og ønsker å dele en ekstern hdd, men når vi prøver å gå på nettverk og trykker på pc-navnet vårt får vi beskjed om å skrive inn brukernavn og passord. Ingen av oss har laget noe slik tidligere da disse er helt nye og admin-admin går ikke.... Er det nytt bruker/passord for vista? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Nå har jo "admin/admin" aldri vært noe standardpassord i et MS operativsystem jeg har vært borti, så da må dere nok tenk etter hvilke passord dere bruke da dere startet opp maskinene for første gang. Lenke til kommentar
KristianP Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Hmm... okei... Er det noe sted man kan endre dette "passordet" da? Da vi mener vi aldri har gjort det. Satt opp pc'ene i går.... Legger ved bilde: Lenke til kommentar
skorpio Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Bruk login/pass som du bruker når du logger inn i vista. Eventuelt lag en ekstra bruker på hver pc slik at dere kan bruke det som login/pass. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Dette her funker i XP, men vet ikke om det funker i Vista. Hvis du skriver dette inn i "kjør" blir brukernavnet "Gjest" og passordet "123": net user gjest 123 (Usikker på om det skal være stor eller liten "G" i "gjest", men tror det er det samme). Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Altså- det der stemmer ikke. Det finnes IKKE noen innebygde "standardpassord" eller "trylleformler" for å komme seg inn på en maskin med et "Microsoft OS. Hadde det vært det, hadde de ikke fått solgt OS-et sitt til bedriftsmarkedet. Alle hjemmePC-er hadde jo også vært helt ubeskyttet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Altså- det der stemmer ikke. Det finnes IKKE noen innebygde "standardpassord" eller "trylleformler" for å komme seg inn på en maskin med et "Microsoft OS. Hadde det vært det, hadde de ikke fått solgt OS-et sitt til bedriftsmarkedet. Alle hjemmePC-er hadde jo også vært helt ubeskyttet. 8343728[/snapback] Er det til meg du skriver? Det jeg sa gjør at man endrer gjeste-brukeren passord til 123 slik at man enkelt bruker det når man skal inn på den aktuelle maskinen via nettverket. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 - Lese nøyere før jeg poster neste gang, ja.. Det du skriver er jo en mulighet. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 gå til Kontrollpanel --->Nettverk og internett--->Nettverks og delingssenter scroll ned og huk vekk "Passordbeskyttet deling" Nå trenger dere ikke noe passord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå