Gå til innhold

Konvertere fra RAW til NTFS

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en SATA harddisk som jeg på en eller annen måte har klart å konvertere til RAW.

Jeg finner den i min datamaskin, og jeg blir bedt om å formatere. Formateringen, tar aldri slutt, eller så starter den ikke - vet ikke.

Jeg har prøvd i diskbehandling også, men det går likedan.

Er det noen måte å få konvertert volumet til NTFS?

image eller 3.parts spiller ingen rolle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RAW betyr bare at det ikke er noe filsystem på partisjonen. Formatering legger inn filsystem.

Jeg oppfatter det slik at det ikke er behov for å redde data?

Har du forsøkt å slette partisjonen og opprette ny?

Kanskje du kan legge ut et bilde av Diskbehandling.

Lenke til kommentar
RAW betyr bare at det ikke er noe filsystem på partisjonen. Formatering legger inn filsystem.

Jeg oppfatter det slik at det ikke er behov for å redde data?

Har du forsøkt å slette partisjonen og opprette ny?

Kanskje du kan legge ut et bilde av Diskbehandling.

8319656[/snapback]

Ingen behov for å redde data.

Hvordan slette partisjonen å opprette en ny a?

Kan du gi meg en step-by-step forklaring?

Skal legge ut bilde etterpå

Takk for svar:D

Lenke til kommentar

Siden du sier du har "klart å konvertere" den til RAW, vil det si at disken vært i bruk tidligere, og "plutselig blitt" RAW?

I så fall er det fare for at disken kan ha takket for seg... Det du sier om at formateringen aldri tar slutt, kan også tyde på at det er et problem med disken.

Lenke til kommentar
Siden du sier du har "klart å konvertere" den til RAW, vil det si at disken vært i bruk tidligere, og "plutselig blitt" RAW?

I så fall er det fare for at disken kan ha takket for seg... Det du sier om at formateringen aldri tar slutt, kan også tyde på at det er et problem med disken.

8319906[/snapback]

Den ble plutselig slik, ja. Den er under 1 år og...

Lenke til kommentar

8319906[/snapback]

Den ble plutselig slik, ja. Den er under 1 år og...

8321373[/snapback]

Uffda, det kan høres ut som den er avgått med døden, da...

Men hvis det ikke lå noe viktig data på den, skader det jo ikke å forsøke å slette partisjonen(e) og formatere den på nytt.

Det gjør du ved å høyreklikke på "Min datamaskin" og velge "Behandle" og så "diskbehandling".

Her kan du ved å høyreklikke på partisjoner/tom plass velge å slette partisjoner, opprette nye partisjoner, formatere, etc...

Om du skulle lykkes med å formatere disken, ville jeg holdt den med oppsikt en stund før jeg lagret viktige data på den. F.eks brukt den som en programdisk, slik at du ikke mister data om det skulle vise seg å likevel være noe feil på disken. Det må jo være en grunn til at disken plutselig ble "RAW".

PS! Formatering av en stor disk tar forholdsvis lang tid. En disk på 200 GB eller mer kan ta mellom en halv time til en time.

Lenke til kommentar

Ok, nytt problem:

Jeg restartet maskinen, og nå fyrer jo faen ikke harddisken opp en gang! :mad:

Jeg skulle kjøre diagnostic verktøyet til Hitachi, men den finner jo så klart ingen ting, når den ikke er slått på engang! - Og, ja, jeg har koblet i strømmen...OG SATA ledningen.

Hvordan skal jeg få fikset dette?` :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...